Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere brutto årslønn hos dette vikarbyrået - når brutto timelønn er på kr 350?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener man ganger med 1950 timer. (37,5 timer*52 uker)

1950*350 kr=682 500 kr

Skrevet

OMG skulle jobbet i vikarbyrå ja..............

Skrevet
OMG skulle jobbet i vikarbyrå ja..............

Men er det før eller etter vikarbyrået har tatt sin del av kaka? ;)

Skrevet
Men er det før eller etter vikarbyrået har tatt sin del av kaka? ;)

Stikkord: Brutto. :)

Skrevet (endret)

Tenker dette er det bedriften betaler vikarbyrået? Vanligvis tar vikarbyråer minimum halvparten av bedriften betaler for den innleide, så denne personen tjener nok ikke mer enn maks 175,- timen, noe som da vil si ca 340 000,- i året.

(Ser disse prisene gjennom jobben, og at en bedrift betaler 350,- timen for en innleid er ikke nødvendigvis mye).

Endret av Kakee
Skrevet

Nei, dette handler ikke om hva vikarbyrået betaler til bedriften. Det er min brutto timelønn.

Skrevet
Nei, dette handler ikke om hva vikarbyrået betaler til bedriften. Det er min brutto timelønn.

Da er det ikke verst nei, men det kommer jo så klart ann på hva jobben går ut på.

Skrevet
Stikkord: Brutto. :)

Det er ikke et spesielt godt stikkord, med mindre du spesifiserer at det er lønnen den ansatte får fra vikarbyrået brutto, eller det er totalsummen arbeidsgiver betaler vikarbyrået brutto.

Brutto kan være så mye. Det kan nødvendigvis ikke være netto :ler: Men bortsett fra det, så har jeg til gode å høre om en arbeidstager som får 350 i timen brutto utbetalt i inntekt fra vikarbyrået hver måned. Jeg tror derimot at det er mange arbeidsgivere om betaler den summen ut for en arbeidstaker, og der har du hele forskjellen.

Om en som er ansatt gjennom et vikarbyrå skulle få utbetalt 350 kroner timen, så hadde den fakturerte utgiften på arbeidsgiver vært... 500? 550? Med mindre dette er snakk om ekstremt sjelden og verdifull arbeidskompetanse, så skulle jeg like å se den som tjente 600000 i året på vikarbyråjobbing. Og om de kunne tjene så mye, så hadde de ikke hatt noe problem med å bli direkte ansatt.

Så derfor: brutto holder ikke ;)

Gjest Gjest over
Skrevet

Denne opplysningen kom mens jeg skrev forrige innlegg.

I så fall er det jo en god timelønn, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor du går gjennom vikarbyrå da? De tar jo sin del av kaka, så bedriften betaler mye mer. Når du er verdt 350 i timen hos et vikarbyrå, har du jo alle muligheter for å bli direkte ansatt ellers...?

Skrevet
Om en som er ansatt gjennom et vikarbyrå skulle få utbetalt 350 kroner timen, så hadde den fakturerte utgiften på arbeidsgiver vært... 500? 550? Med mindre dette er snakk om ekstremt sjelden og verdifull arbeidskompetanse, så skulle jeg like å se den som tjente 600000 i året på vikarbyråjobbing. Og om de kunne tjene så mye, så hadde de ikke hatt noe problem med å bli direkte ansatt.

Så derfor: brutto holder ikke ;)

Vel...er i fast jobb jeg da...men undersøker muligheter parallelt hso mange andre også: blant annet vikarbyråer.

I og med at jeg tjener bra i dag, oppgir jeg ønsket timelønn til å være 350 (brutto til meg). Så er det opp til vikarbyrået å godta dette eller ikke.

Mulig det er urealistisk hos vikarbyråer, men noen av de har jo spesialisert seg på mer "professional executives" (Manpower) og da må de jo regne med at attraktive arbeidstakere forlanger mer i lønn når de er i arbeid og tjener mye fra før. Få gidder vel å gå ned i lønn ved et jobbytte.

Har jobb, men trives dårlig der...

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Jeg kan garantere deg at du aldri vil få 350 kroner i timen i et vikarbyrå. Hvis du innehar en spesialkompetanse så bør du heller henvende deg til konsulentfirmaer som leier ut personell bla. ingeniører, økonomer, osv ..

Som sekretær, dokumentkontroller, ol vil du ikke oppnå slik timelønn.

Skrevet
Som sekretær, dokumentkontroller, ol vil du ikke oppnå slik timelønn.

Det er da ingen her som har sagt at ts søker de jobbene?

Manpower Management er for spesialstillinger...prosjektledere, ledere, og andre særstillinger som krever spesialerfaring fra spesialmarkeder etc. Det er klart vikarbyrå som Manpower M må regne med å betale en årslønn som er mer enn vha arbeidstakeren tjener i sin nåværende jobb, ellers ville det ikke være interessant.

Skrevet
Vel...er i fast jobb jeg da...men undersøker muligheter parallelt hso mange andre også: blant annet vikarbyråer.

I og med at jeg tjener bra i dag, oppgir jeg ønsket timelønn til å være 350 (brutto til meg). Så er det opp til vikarbyrået å godta dette eller ikke.

Mulig det er urealistisk hos vikarbyråer, men noen av de har jo spesialisert seg på mer "professional executives" (Manpower) og da må de jo regne med at attraktive arbeidstakere forlanger mer i lønn når de er i arbeid og tjener mye fra før. Få gidder vel å gå ned i lønn ved et jobbytte.

Har jobb, men trives dårlig der...

hvorfor søke jobb via vikarbyrå om man er en såkallt attraktiv arbeidstaker? Det gir ikke mye mening.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
hvorfor søke jobb via vikarbyrå om man er en såkallt attraktiv arbeidstaker? Det gir ikke mye mening.

Hvorfor ikke?

Det kan være at man har lyst å prøve seg i forskjellige bedrifter for en kortere periode for å se om man trives der.

Det kan være at før man tar skrittet og sier seg opp et sted man har vært en stund så vil man først finne ut hvor lett det er å få jobb, få litt intervjutrening med feedback, hjelp til å oppdatere CV'en, etc. Alt dette kan man få utført ved å kontakte et vikarbyrå.

Det er MANGE firma som ikke ansetter en eneste person uten å gå gjennom vikarbyrå. Dette fordi de da får et passende antall kandidater til stillingene og ikke mange 100 som må siles. Man har også kandidaten på prøvetid som man kan utvide før man tar stilling til å ansette fast.

Der jeg jobber gjør vi dette slik. Det er blitt gjort sånn med de siste 10 som er blitt ansatt og det er stillinger fra bunn til topp i bedriften.

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet
Det er da ingen her som har sagt at ts søker de jobbene?

Manpower Management er for spesialstillinger...prosjektledere, ledere, og andre særstillinger som krever spesialerfaring fra spesialmarkeder etc. Det er klart vikarbyrå som Manpower M må regne med å betale en årslønn som er mer enn vha arbeidstakeren tjener i sin nåværende jobb, ellers ville det ikke være interessant.

Jeg har 15 års erfaring fra oljebransjen og har til dags dato aldri opplevd at ingeniører eller økonomer blir leid inn fra vikarbyrå. I oljebransjen er det de store konsulentfirmaene som brukes når vi skal hyre inn slikt personell.

Skrevet
Hvorfor ikke?

Det kan være at man har lyst å prøve seg i forskjellige bedrifter for en kortere periode for å se om man trives der.

Det kan være at før man tar skrittet og sier seg opp et sted man har vært en stund så vil man først finne ut hvor lett det er å få jobb, få litt intervjutrening med feedback, hjelp til å oppdatere CV'en, etc. Alt dette kan man få utført ved å kontakte et vikarbyrå.

Det er MANGE firma som ikke ansetter en eneste person uten å gå gjennom vikarbyrå. Dette fordi de da får et passende antall kandidater til stillingene og ikke mange 100 som må siles. Man har også kandidaten på prøvetid som man kan utvide før man tar stilling til å ansette fast.

Der jeg jobber gjør vi dette slik. Det er blitt gjort sånn med de siste 10 som er blitt ansatt og det er stillinger fra bunn til topp i bedriften.

Fortell meg gjerne hvilke attraktive arbeidsplasser som ikke ansetter folk uten å gå gjennom vikarbyråer.

Skrevet
Jeg har 15 års erfaring fra oljebransjen og har til dags dato aldri opplevd at ingeniører eller økonomer blir leid inn fra vikarbyrå. I oljebransjen er det de store konsulentfirmaene som brukes når vi skal hyre inn slikt personell.

Er ikke Manpower for høyere utdannede med arvbeidserfaring en av disse konsulentselskapene da? Eller hva heter slike konsulentselskaper, mener du?

Skrevet
Er ikke Manpower for høyere utdannede med arvbeidserfaring en av disse konsulentselskapene da? Eller hva heter slike konsulentselskaper, mener du?

Har ikke peiling på oljebransjen, men når det f.eks gjelder vikarbyråer for legespesialister (kirurger, rtg.leger m.m) - så er det "egne" vikarbyråer for disse. Aldri hørt om manpower i den sammenheng, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...