Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er lys, med litt mørke bryn og vipper, og blir ikke ordentlig brun av sola, mer rosatonet.. Har sett flere blondiner som har farget håret svart, og kler dette godt.. Ihvertfall med sminke på.. Har så lyst til å prøve svart hår, men vet at det ikke er bare-bare å få det lyst igjen! Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør heller frisøren om en mørk, mørk brun farge, så blir ikke resultatet så hardt.

Skrevet

Jeg er blond, men farger håret svart. Har lyse bryn og vipper òg, men de farger jeg også. Gikk ikke rett på svart da. Prøvde en mørk brun først, men det var mest fordi frisøren min ikke ville farge det helt svart med en gang.

Har du lyst, så prøv sier jeg! :jepp: Har sett folk som har klart å få det blondt igjen når de har blitt leie av å farge etterveksten (med avfarging o.l.), så jeg tar ikke det så tungt. Men gå gjerne til frisør og få det gjort. Ofte bedre resultat enn å gjøre det selv. :)

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg vil anbefale en mørk mørk brun semipermanent farge (hos frisør) i første omgang. Semipermanent vaskes ut slik at om du angrer, slipper du å styre med bleking og sånt. Jeg har helt svart hår nå, er originalt blond, men det tok meg mange år før jeg farget det helt sort, for jeg ville være sikker på at jeg kledde det først. Jeg farget det stadig mørkere med semipermanent for å se hvor mørkt jeg kunne ha det.

Grunnen til at mørk brun anbefales er fordi det kommer til å bli en varmere svartfarge enn ravnsvart... Det ser fortsatt sort ut, men mer naturlig sort, så det blir ikke så skarpt.

Skal sies at fargen min nå er en blanding av mørk brun og svart, for at det ikke skal bli så hardt.

Skrevet

Føler ikke at noen kan kle svart hår, men om du vil prøve det - så gjør det :) Ingen som stopper deg.

Gjest xblondie
Skrevet

Jeg er lys blond og farger håret mørkt, mørkt brun. Farger også øyebryn.

Ikke alle kler helt sort, så er lurt å prøve seg litt forsiktig frem, så finner du ut hvor mørkt du kan ha det etterhvert :)

Lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...