Gå til innhold

Feil høyde i pass

Anbefalte innlegg

Gjest Kun 166
Skrevet

Jeg har da klart å gjøre den genistreken at jeg nettopp har fått meg nytt pass, da jeg skal til USA i slutten av mai. Jeg gadd ikke måle høyden min, da jeg målte den for et par år siden og den viste ca 168/169, så jeg skrev bare 169 på søknaden og leverte den.

Så kommer jeg hjem i påsken og ble målt ordentlig til å bare være 166 cm høy:P (ikke bare la jeg på meg 3 kg den påsken, men krympet jo også 3 cm:P hehe)

Så bare lurte jeg på om det er så nøye? Pleier de å måle høyden på folk når man kommer til USA for første gang? Jeg vet de kan ta fingeravtrykk, har aldri vært der så har ikke peiling:P Må jeg ha nytt pass? Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har da klart å gjøre den genistreken at jeg nettopp har fått meg nytt pass, da jeg skal til USA i slutten av mai. Jeg gadd ikke måle høyden min, da jeg målte den for et par år siden og den viste ca 168/169, så jeg skrev bare 169 på søknaden og leverte den.

Så kommer jeg hjem i påsken og ble målt ordentlig til å bare være 166 cm høy:P (ikke bare la jeg på meg 3 kg den påsken, men krympet jo også 3 cm:P hehe)

Så bare lurte jeg på om det er så nøye? Pleier de å måle høyden på folk når man kommer til USA for første gang? Jeg vet de kan ta fingeravtrykk, har aldri vært der så har ikke peiling:P Må jeg ha nytt pass? Takk for svar:)

Usa er vild nøye på ting ja, men jeg tviler at dette er et problem vis resten av pass infoen passer ?

Skrevet

Jeg har reist ut og inn av landet en del ganger og har aldri opplevd at de har målt høyden nei ;P

De tar bare fingeravtrykk og stiller noen spørsmål.

Skrevet

Høyden er ikke så nøye, ikke når det er snakk om så få cm! :)

Skrevet

Hehehe, det var godt å høre:P Jeg sier jeg målte meg med sko på i verstefall:P resten stemmer jo, og jeg har jo både mastercard, visa og førerkort med samme bilde/informasjon:P hehe, takk for svar;)

Skrevet
Hehehe, det var godt å høre:P Jeg sier jeg målte meg med sko på i verstefall:P resten stemmer jo, og jeg har jo både mastercard, visa og førerkort med samme bilde/informasjon:P hehe, takk for svar;)

Amerikanere oppgir jo veldig ofte høyde med sko - så det burde vel være en grei forklaring - så lenge resten stemmer.

(Det finnes vel feks. ikke en basketspiller som oppgir høyden sin uten sko)

Skrevet

Hei

Jeg var i USA i fjor.Vi var 11 tilsammen med store og små.

Ingen av oss ble målt så det blir nok ikke noe problem. Vi måtte ta fingeravtrykk (scanning) og ble stilt endel rare spørsmål,men det hele gikk veldig greit ;)

God tur !

Skrevet
Hei

Jeg var i USA i fjor.Vi var 11 tilsammen med store og små.

Ingen av oss ble målt så det blir nok ikke noe problem. Vi måtte ta fingeravtrykk (scanning) og ble stilt endel rare spørsmål,men det hele gikk veldig greit ;)

God tur !

Kan du komme med noen eksempler på spørsmål man kan få?

Mener ikke å kuppe tråden din, TS.

Skrevet
Kan du komme med noen eksempler på spørsmål man kan få?

Mener ikke å kuppe tråden din, TS.

Det er stort sett bare "business or pleasure?" og "hvor skal du bo/hvem skal du besøke", og da er det greit å ha adressen klar.

Jeg fikk for øvrig store problemer den ene gangen jeg skulle inn i landet, men da skulle jeg være der i 6 måneder. Hadde visum og alt, men mannen hadde stått opp på feil fot den dagen og mente det var "bullshit" at jeg skulle være i landet så lenge så jeg fikk bare de vanlige 3 månedene på meg, og i mellomtiden måtte jeg skaffe advokat osv... ei på samme skolen som meg, fra tyskland, ankom flyplassen ca samtidig som meg med samme type visum og kom rett inn og fikk stempel for 6 måneder.

Skrevet

Hei igjen :)

Vi fikk og spørsmål om hvor vi skulle bo,hvorfor vi kom o.s.v.

Vi dro 2 familier sammen og vi ble spurt om hvorfor vi dro med den andre familien,hvordan vi var blitt kjent med de.Vi ble også spurt om hvorfor vi hadde så mange barn !?! (har 4 )

Men vi kom gjennom sikkerhetskontrollen uten problemer !

Skrevet

Jeg har blitt spurt om hva jeg skal paa stedet, hvorfor vi valgte akkurat dette stedet, evt hvem jeg skal besoeke, hvor mye penger jeg har med meg, hvorfor jeg er sammen med en som er saa mye eldre, hva familien min synes om det...etc. Litt opp og ned hvor mye de spoer, noen ganger sier de nesten ikke et ord, andre ganger har det vaert rene forhoeret...

Skrevet (endret)

Hehe, mamma ble spurt om det var giftering hun hadde på hånden og om hvorfor hun hadde den på høyre hånd!! I USA er "regelen" å ha den på venstre.. Men hun han da umulig ha vært den første gifte Europeeren som ankom USA, så litt rart at de skulle henge seg opp i det...

Endret av Lady La-Laa
Skrevet
Hehe, mamma ble spurt om det var giftering hun hadde på hånden og om hvorfor hun hadde den på høyre hånd!! I USA er "regelen" å ha den på venstre.. Men hun han da umulig ha vært den første gifte Europeeren som ankom USA, så litt rart at de skulle henge seg opp i det...

Nå er vi jo veldig OT her, men Norge er vel nesten det eneste landet i verden hvor vi har gifteringen på høyre hånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...