Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Hei

Jeg er helt i villrede om dagen, og har ingen å snakke med- Ønsker bare seriøse svar på dette innlegget..

Saken er sånn at jeg har en samboer som jeg er veldig glad i, men det seksuelle er ikke på topp hos oss, og vi har hatt andre småproblemer. Jeg skjønner nå at jeg må gjøre det slutt med han, også pga at jeg har innledet et forhold til en på jobben.

Vi har møttes i noen måneder - han har også samboer og de skal ha barn. Dette er en helt absurd situasjon.

Jeg vet ikke om jeg orker å fortsette noen av disse forholdene, men han på jobben har det heller ikke bra med dama si. Han går ikke fra henne nå uansett, så om det blir oss engang i fremtiden blir det i såfall ikke på noen år. Det har jeg sagt klart i fra også. Vil ikke at han skal svikte henne nå når hun er gravid, og vet heller ikke om han kommer til å være utro og gjøre det samme mot meg om vi blir sammen (det samme går jo tilbake til meg også) ser den.

Alt er bare kaos om dagen, savner og liker han på jobben så godt. Vi har en bra kjemi, bra sex og har det utrolig moro sammen.

Får dårlig samvittighet ovenfor samboeren min og dama hans. Hun var utro mot han for noen måneder siden også, så han mener at det forholdet er kjørt for fremtiden uansett. Men siden de skal ha barn må man jo gjøre det beste ut av det.

Tenker bare på han, vet det er feil og dumt. Har bare lyst til å gi opp alt.. helt rådvill.. håper dere kan komme med råd..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Når man er i en håpløs situasjon er det ofte slik at man tror at alt utenfor den situasjonen man er i er forlokkende.

Mitt beste råd til deg er å tenke godt igjennom om du vil være sammen med samboeren din i fremtiden. I en annen tråd - tror det er på kropp og helse - er det en annen som er i en tilsvarende situasjon. Rådet der var å se for deg deg selv som gammel - ser du samboeren din i den situasjonen?

Hvis forholdet til din samboer er dødt er mitt råd at du avslutter dette forholdet, uavhengig om det finnes nye flammer eller ikke. Når du er fri og frank vil du kunne se lenger enn til akkurat den håpløse situasjonen du er i nå.

Skrevet

Støtter mye av det Blondie65 skriver.

Har vært i en lignende situasjon - og det er omtrent umulig å tenke klart i et slikt kaos. Man må få ting på avstand, og det er ikke lett, jeg vet.

For min del var det slik at ekteskapet mitt var omtrent dødt. Hver gang jeg tok dette opp med mannen min, stanget jeg hodet mot veggen. Jeg ble til slutt forelsket i en annen, og vi innledet et forhold. Vi hadde det fantastisk, men innerst inne visste jeg at jeg ikke ville ha ham for resten av livet.

Vi brøt med hverandre, til tross for at vi fremdeles var forelsket i hverandre, og alle kaosfølelsene jeg hadde, er borte nå etter noen måneder. Jeg vet jeg valgte rett, og innsatsen min i ekteskapet etterpå, har gjort at vi har det mye bedre enn på mange år, både familiært og seksuelt.

Jeg vil råde deg til å finne ut av om du vil gå videre med samboeren din eller ikke. Vil du det, må du satse 100% på dette, og kutte ut han andre - uansett. Hvis ikke må du gå fra samboeren din, og siden elskeren din skal ha barn, bør du kutte ham også, og få ting på avstand.

Det blir uansett tøft - jeg vet det - har vært der - og det er SÅÅÅÅ vanskelig, men det går, bare man bestemmer seg, og står på det.

Jeg angrer ikke på at jeg kom meg ut av det, i alle fall, selv om det fremdeles gjør vondt, så blir det lettere for hver uke som går. Jeg hadde det helt jævlig for noen måneder siden, men nå ser jeg alt så utrolig mye klarere, og det smerter ikke så mye lenger.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for veldig konstruktive svar.

Synes dere jeg skal bryte med begge to, eller med "elskeren" min først?

Er bare så utrolig lei meg - føler at ikke noe blir lett å gjøre. Tusen takk igjen for svar til meg :)

Skrevet

Prøv å bryte med elskeren først, det er ikke lett, for han får deg til å være den sprudlende jenta du ønsker å være, men livet er ikke sånn!!! Dersom du er helt sikker på at du og samboeren ikke har noen fremtid kan du bare bryte med begge to på likt, du vil uansett trenge noen måneder på å få "satt livet" ditt igjen. Skal se at du etter litt erkjenner at din kollega ikke er rett mann for deg, også møter du en som kommer til å være det, en som du ikke har startet med i det hemmelige og som du har mått gjemt bort. Skjønner godt du er fortvilet, men bryt med elskeren uansett, dere har pr nå ingen fremtid og ingen vet hva som skjer om noen år. Kanskje blir det dere, men den veien er lang. Kan det repareres det med samboeren, har du noe ønske om det? I så fall så prøv, prøv for din egen skyld så du med "hevet" hode kan si at du prøvde.

Skrevet

Hei igjen - gjest her.

Bryt med elskeren først, og la det gå litt tid med samboeren. Det vil ta noen måneder å få elskeren "ut av systemet" - og først da er du klar til å se om du skal satse videre på samboeren din eller gå fra ham.

Jeg vil råde det til å bryte helt med elskeren, ha så lite kontakt som overhodet mulig, bare det som er strengt nødvendig i jobbsammenheng. Dropp alt snakk om dere to. Hvis det er meningen at det skal bli dere, blir det det senere, men all kontakt mellom dere nå, på et "romantisk" plan, vil bare kludre det til

Jeg har ikke brutt helt ift kontakt, vi har utvekslet følelser osv. i disse månedene, uten å gi hverandre mer forhåpninger, men det er ikke til noen hjelp overhodet. Angrer på at jeg ikke bare droppet ham helt.

Fortsatt lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...