Gjest Papirkurven Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Prøver å finne en oversikt over hva slags tesorter som hører til hvilken type. Altså hva går under hvit, gul, grønn, sort, rød te o.l. Er det noen som kan dette?
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 (endret) Forskjellen mellom de forskjellige tetypene. Info og mange oppskrifter. Endret 18. april 2009 av Mea Culpa
Gjest Papirkurven Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Ja, har sett disse, men det er ikke det jeg er ute etter. Leter etter en måte å vite hva slags type de ulike teene er. Er f.eks sitronte gul, grønn eller hvit? og hva er karve og fenikkel-te? osv. Hvis du skjønner?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Fennikel-te o.l er urteteer (ikke "ekte" teer som er basert på koffeinholdige teblader). Hva sitronte er kommer an på hva annet enn sitronsmak den inneholder. Det kan være smakssatt grønn eller sort te f eks, eller en ren urtete. Skulle jeg mene
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Ja, har sett disse, men det er ikke det jeg er ute etter. Leter etter en måte å vite hva slags type de ulike teene er. Er f.eks sitronte gul, grønn eller hvit? og hva er karve og fenikkel-te? osv. Hvis du skjønner? Aha. Alle de du nevner er urtete, ikke ekte te. Ellers saa staar det jo paa pakken hva slags te det er snakk om.
Gjest Papirkurven Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Hvorfor heter det urte-te hvis det ikke er te? hmm...ikke enkelt dette her. Trodde ikke sitronte var urte-te, jeg..men men
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 (endret) Hvorfor heter det urte-te hvis det ikke er te? hmm...ikke enkelt dette her. Trodde ikke sitronte var urte-te, jeg..men men Nei si det ... Det er jo te da, men ikke laget av blader fra teplanten. Urtete lages av toerkede planter og frukt, og sitron er vel en frukt. Godt er det i hvertfall! Endret 18. april 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Man kan sikkert kalle urtete for urte-uttrekk, men for enkelhets skyld og fordi det er mye felles (blader som trekker i varmt vann...) kaller vi det te.
Zzyzx Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Hvorfor heter det urte-te hvis det ikke er te? hmm...ikke enkelt dette her. Trodde ikke sitronte var urte-te, jeg..men men Det er den sannsynligvis ikke, siden sitron-te bare er en betegnelse på te tilsatt sitron i en eller annen form. Teen i seg selv kan være svart, grønn, hvit, etc. Eller selvsagt urtete. men det er ingen automatikk i at fruktte er urtete, heller det motsatte. Innholdsfortegnelser er fine, der står det hvilken type te det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå