Gå til innhold

Samboer vil ikke finne på noe..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ensom_*
Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i 4 år, er forlovet og har det veldig fint sammen. Eneste problemet er bare det at jeg liker veldig godt å være ute når det er fint vær. Jeg vil gjerne gå en tur, rusle ned til sentrum for å spise is eller sitte i sola.. ja, egentlig bare være ute.

I dag er været her nydelig, og siden jeg vet han må lese til eksamen foreslo jeg at vi kunne ta med oss teppe, frukt og noe å drikke ned til parken og bare kose oss i sola. Han kunne ha med seg eksamensarbeidet (som er å lese i boka Frankenstein)

Men han dette er ikke noe han kunne tenke seg. Han ville heller sitte inne i stua å lese. Han mener det er lett å bli distrahert dersom vi sitter ute. Dette syns jeg er utrolig trist, fordi jeg vet at det ikke vil gå lang tid før han blir distrahert av muligheten til å sitte på nettet, spille tvspill osv. her hjemme.

Vi har nettopp flyttet fra et lite sted til en av Norges største byer, og jeg kjenner derfor ingen her..

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg til tider så fryktelig ensom..

Å gå rundt i byen alene kunne jeg jo gjort, men det har jeg allerede gjort utallige ganger, og det er grenser for hvor mange ganger det er gøy... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er trist å ikke finne på noe kult sammen med dem man er glad i.

Gjest Gjest_Ensom_*
Skrevet
Ja det er trist å ikke finne på noe kult sammen med dem man er glad i.

Ja:/ Og jeg føler på en måte at det alltid er jeg som må ta intiativet. For all del, han tar jo intiativ til enkelte ting.. som å se film/gå på kino.

Jeg må alltid spørre om vi skal gå/jogge en tur, eller om han vil en tur i svømmehallen, kanskje bare gå rundt i byen, osv osv..

Han er veldig passiv.. hva kan jeg gjøre?

Skrevet
Ja:/ Og jeg føler på en måte at det alltid er jeg som må ta intiativet. For all del, han tar jo intiativ til enkelte ting.. som å se film/gå på kino.

Jeg må alltid spørre om vi skal gå/jogge en tur, eller om han vil en tur i svømmehallen, kanskje bare gå rundt i byen, osv osv..

Han er veldig passiv.. hva kan jeg gjøre?

Dette er vel neppe svaret du vil ha, men hvis han leser til eksamen - la han være i fred. Mange orker ikke mer stress enn i slike perioder. Hvis det er et stort problem, ta det opp med han etter eksamensperioden.

Gjest Gjest_Ensom_*
Skrevet
Dette er vel neppe svaret du vil ha, men hvis han leser til eksamen - la han være i fred. Mange orker ikke mer stress enn i slike perioder. Hvis det er et stort problem, ta det opp med han etter eksamensperioden.

Jeg vet det.

Men det har vært slik de siste 3 årene..

Skrevet

Snakk med ham om det. Fortell ham hvor godt du liker å gå på tur ol.

Gi ham en liste over hva du kan tenke deg, og spør om han ikke kan velge en ting fra listen og gjøre med deg hver uke. Som en date.

Men vent til etter eksamen. Prøv også å få deg venninner i byen dere har flyttet til.

Da blir du ikke så avhengig av ham.

Skrevet
Jeg og min samboer har vært sammen i 4 år, er forlovet og har det veldig fint sammen. Eneste problemet er bare det at jeg liker veldig godt å være ute når det er fint vær. Jeg vil gjerne gå en tur, rusle ned til sentrum for å spise is eller sitte i sola.. ja, egentlig bare være ute.

I dag er været her nydelig, og siden jeg vet han må lese til eksamen foreslo jeg at vi kunne ta med oss teppe, frukt og noe å drikke ned til parken og bare kose oss i sola. Han kunne ha med seg eksamensarbeidet (som er å lese i boka Frankenstein)

Men han dette er ikke noe han kunne tenke seg. Han ville heller sitte inne i stua å lese. Han mener det er lett å bli distrahert dersom vi sitter ute. Dette syns jeg er utrolig trist, fordi jeg vet at det ikke vil gå lang tid før han blir distrahert av muligheten til å sitte på nettet, spille tvspill osv. her hjemme.

Vi har nettopp flyttet fra et lite sted til en av Norges største byer, og jeg kjenner derfor ingen her..

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg til tider så fryktelig ensom..

Å gå rundt i byen alene kunne jeg jo gjort, men det har jeg allerede gjort utallige ganger, og det er grenser for hvor mange ganger det er gøy... :tristbla:

Hvilken landsdel er du i ts? Kjenner meg litt igjen i det du forteller om flytting og samboer..

Tror nok leirbål kom med et bra tips om å snakke om det, dog etter eksamen. Det date-tipset skal jeg ta med meg selv :)

Gjest Gjest_Ensom_*
Skrevet
Snakk med ham om det. Fortell ham hvor godt du liker å gå på tur ol.

Gi ham en liste over hva du kan tenke deg, og spør om han ikke kan velge en ting fra listen og gjøre med deg hver uke. Som en date.

Men vent til etter eksamen. Prøv også å få deg venninner i byen dere har flyttet til.

Da blir du ikke så avhengig av ham.

Jeg skal absolutt prøve det med den lista.. Takk for tips!

Jeg skulle gjerne hatt noen venninner. Jeg har jo forsåvidt noen, men det er helst i skoletida, og jeg føler ikke jeg klaffer skikkelig med noen av dem. Hvordan blir man kjent med nye mennesker egentlig? Huff..

Hvilken landsdel er du i ts? Kjenner meg litt igjen i det du forteller om flytting og samboer..

Tror nok leirbål kom med et bra tips om å snakke om det, dog etter eksamen. Det date-tipset skal jeg ta med meg selv :)

Jeg bor i Bergen.

Gjest gudrun
Skrevet

Har du tatt opp problemet med samboeren din?

Skrevet

Hei, ensom. Jeg bor i Bergen, og vil gjerne ha en ny venn. :)

Skrevet

Jeg bor også i Bergen og kunne godt tenkt å få nye venninner :)

Skrevet

Hvis det er kun under eksamensperioden han ikke vil være med ut, så LEAVE HIM ALONE.

Dersom han alltid sier nei til forespørsler fra deg, ville jeg heller tatt det opp.

Gjest Gjest_Ensom_*
Skrevet
Har du tatt opp problemet med samboeren din?

Ja, mange ganger. Men det skjer liksom ikke noen store forandringer. Det blir alltid til at jeg må ta initiativet. Tror ikke det er det at han ikke vil alltid, bare det at han trives best hjemme. Det har jo ofte vist seg at han har det veldig gøy når vi først finner på noe. Det er bare det at jeg trenger mer variasjon i hverdagene enn det han gjør.

Hvis det er kun under eksamensperioden han ikke vil være med ut, så LEAVE HIM ALONE.

Dersom han alltid sier nei til forespørsler fra deg, ville jeg heller tatt det opp.

Det er ikke bare nå dette skjer. Selvfølgelig får har fred fra meg når han skal lese. Jeg har tatt det opp flere ganger tidligere.

Noen tips til hva vi kan gjøre i Bergen? Aktiviteter av ulike slag..

Hei, ensom. Jeg bor i Bergen, og vil gjerne ha en ny venn. :)

Jeg bor også i Bergen og kunne godt tenkt å få nye venninner :)

Kanskje vi kunne opprettet en tråd under "Treff" her på KG forumet, og snakke mer der?

Gjest Minniemus
Skrevet

Sånn hadde jeg det med min nåværende eks. Han ville ikke finne på noen ting... Jeg måtte dra han ut, og da fikk jeg dårlig samvittighet etterpå... Jeg tror han lider av en mild for for depresjon, men det nekter han jo for... Kan det være noe i det hos dere?

Det er ikke lett når det er sånn. Hvordan har dere det ellers i forholdet?

Skrevet

Midt i eksamenslesingen er en dårlig periode å prøve på sosiale forandringer. Ta det opp og kom med konkrete forslag når han har lest seg ferdig og har gjennomført eksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...