Gå til innhold

invitert i bursdag til "rund dag"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ble for noen år siden innvitert til rundbursdagslag på innbydelsen stod det at hun ville samle familie og venner til hyggelig samkomst, og det ble veldig hyggelig, men istedet for gave kunne hver og en betale kr. 170.- for mat + drikke eventuelt drikke utover kvelden måtte ordnes selv. For når en blir 60-70 eller eldre har en jo alt og da er jo sammenkomst med familie/venner hyggelig. Men noe gave uten om dette det syns jeg er uhørt og nesten skammelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns denne innbydelsen var drøy ja. Vet jammen ikke hva jeg hadde gjort.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg hadde ikke kommer. Ønskeliste sammen med en ivitasjon er helt uhørt spør du meg, og når man i tillegg må betale for festen blir et lite fristende. Jeg synes det kan være greit at gjestene betaler en liten sum hver for å være med i bursdagsselskap, men da burde man også opplyse gjestene om at de ikke skal ta med noen gave.

Skrevet

Var nylig i en 30-års dag selv og det var da spleiselag hvor alle tok med litt mat, og egen drikke og så ble all maten satt på et bord og folk kunne forsyne seg.

Vertskapet sto for litt ekstra mat, kaffe og avec, kaker og velkomstdrink. Det ble ikke lagt ved noen ønskeliste med invitasjonen, men såvidt jeg vet kjøpte alle gave til bursdagsbarnet likevel.

Dette synes jeg var en grei ordning, og som heller ikke ble så dyrt for gjestene.

Å ta inngangspenger synes jeg ikke noe om, og hvertfall ikke når det blir såpass mye som 250,- per pers (pluss at man må ta med el. kjøpe drikke til etter maten i tillegg)

Man trenger ikke ha matservering når man inviterer til fest. Hvis man absolutt ønsker det kan man gjøre det enkelt og rimelig hvis man ikke har økonomi til å dekke det selv, evt. ha spleiselag. Inngangspenger synes jeg ikke noe om. Å sende med ønskeliste synes jeg er frekt uansett, både til bryllup og bursdag. Ønskeliste får man heller komme med hvis noen spør

Skrevet

Spleiselag er jo greitt. Hele familien vår spleiset på selskap til bestemoren vår. Men da var jo alle gjestene arrangører. Dette høres ganske sært ut!

Godt mulig jeg hadde takket ja til innbydelsen, hvis det var noen nære og det var mange andre gjester jeg ønsket å tilbringe tid med. Hvis jeg hadde hatt dårlig råd, hadde jeg heller kjøpt en tilsvarende billigere gave. Og ikke nødvendigvis noe som står på ønskelisten. Ønskeliste på bursdagsselskaper har jeg aldri hørt om før (bortsett fra små barn som gir ønskeliste til foreldrene osv). Og ønskeliste med kun dyre gaver synes jeg er litt frekt. Da hinter man liksom litt om hvilken prisklasse man ønsker at gjestene skal gi i.

Gjest Brazilia
Skrevet

Jeg kan godt forstå at de heller vil ha et bidrag til festen enn gave. Når man kommer over en viss alder er det grenser for hvor mange vaser og boller og kokkekniver og flasker med god rødvin man ønsker seg. Selv synes jeg det er helt håpløst å finne gave til mange venner og folk i familien, og vil langt helelr spytte i litt til festen :Nikke:

Men å kombinere inngangspenger OG gaveliste... Nei, det synes jeg er drøyt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...