Gå til innhold

invitert i bursdag til "rund dag"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er blitt invitert til å feire dagen til en vi er blitt kjent med. Dagen er rund, h*n er godt voksen.

I invitasjonen står det at lokalet er leid, mat og drikke til maten blir servert. drikke etter mat tas med eller kan kjøpes på stedet.

Hver pers betaler 250,- for å komme innen en viss dato.

I tilegg er det skrevet opp en ønskeliste, med relativt dyre gaver, og evt penge-supplemang til ønskene.

Er dette vanlig ?

Hva legger dere prisen på gaven til da?

Vi hadde tenkt å gi gave for 500,- me nå blir det brått 1000,- for å feire denne bursdagen.

Vi har også feiret rundt år. Vi leide lokale, serverte mat med drikke til og hadde kjøpt inn en mengde drikkevarer som ble satt frem etter maten. I tillegg hadde vi enkel nattmat. Drikke etter maten tok folk med.

(ønskeliste delte vi ikke ut, men noen gjester ringte den som ikke hadde bursdag og spurte.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi er blitt invitert til å feire dagen til en vi er blitt kjent med. Dagen er rund, h*n er godt voksen.

I invitasjonen står det at lokalet er leid, mat og drikke til maten blir servert. drikke etter mat tas med eller kan kjøpes på stedet.

Hver pers betaler 250,- for å komme innen en viss dato.

I tilegg er det skrevet opp en ønskeliste, med relativt dyre gaver, og evt penge-supplemang til ønskene.

Er dette vanlig ?

Hva legger dere prisen på gaven til da?

Vi hadde tenkt å gi gave for 500,- me nå blir det brått 1000,- for å feire denne bursdagen.

Vi har også feiret rundt år. Vi leide lokale, serverte mat med drikke til og hadde kjøpt inn en mengde drikkevarer som ble satt frem etter maten. I tillegg hadde vi enkel nattmat. Drikke etter maten tok folk med.

(ønskeliste delte vi ikke ut, men noen gjester ringte den som ikke hadde bursdag og spurte.)

Herrergud! Går det an!!!

Uansett hvor "rund" eller flat dagen min var hadde jeg aldri forlanget noe slikt av mine venner! Jeg hadde vært glad for at det kom! Det er h*n som valgte å feire det på lokal, så han må regne med å betale for hvert fall den. Mat og drikke hadde jeg sørget for selv. Jeg har vært på andre fester som julebord og nissefester og slik, der synes jeg er greit at et lite beløp er veldig greit å betale til verten som har stelt i stand hele festen. Men ens egen bursdagsselskap??? Så gjerrige vi har blitt!! Ønskeliste? Ville skrevet en slik til noen som jeg kjenner VELDIG godt, veldig nære venner, som vi er vant til å gjøre slikt. Men det hadde uansett vært veldig lite beløp pr person.

Jeg synes det er dyr (for gjestene) fest!

Skrevet

Men hvis bursdages barnet ikke vet om og er en slags overraskelse, stiller det seg litt annerledes. Men allikevel, den som holder festen burde tenke seg gjennom.

Det er min mening:)

Skrevet
Men hvis bursdages barnet ikke vet om og er en slags overraskelse, stiller det seg litt annerledes. Men allikevel, den som holder festen burde tenke seg gjennom.

det er bursdagsbarnet om ektefelle som skriver under på invitasjonen. Så ingen overraskelse for h*n dette.

Skrevet

Hei

Har selv feiret dagen min med mange venner, og for å ha stor fest var jeg også avhengig av at folk betalte det mat og drikke kostet. Drikke tok de også med selv til festen etter middag. Snacks sto jeg selv for.

Men jeg presiserte at gaven jeg ønsket meg var at de kom. Dvs. jeg ville ikke ha gaver i tillegg til den prisen de betalte for festen.

Skrevet

man føler seg fort litt gjerrig når man ikke kommer med gave fordi selskapet koster. Og er det laget gavebordt i tillegg så..

Skrevet

Enten eller, mener jeg!

Når du arrangerer slikt selskap kan du ikke forlange både at det blir "spleieslag" OG legge ved ønskeliste med dyre gaveønsker! Dårlig folkeskikk! :sjokkert:

Skjønner at dere vurderer å ikke dra! Har dere hørt med andre gjester om hva de synes om dette opplegget?

Skrevet

nei vi har ikke hørt med andre gjester. dels fordi vi ikke kjenner dem så godt. Dels fordi vi føler oss gjerrige som synes dette ble dyrt.

Skrevet

Dette høres horribelt ut. Å ta betalt av gjester som selv må ta med drikkevarer, og forlange gave?

Jeg hadde takket nei.

Gjest MissBella
Skrevet

Oi, det var litt mye å forlange synes jeg.. Betale for seg, ta med drikke og gave. Jeg ville også snakket litt med andre som er invitert.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt i denne fødselsdagen.

"Inngangspenger" for å dra i fødselsdag? Kunne aldri falt meg inn!

Da hadde jeg heller kjøpt en gave og gitt denne utenom festen dersom dere vil at denne personen skal få en liten oppmerksomhet på dagen.

Synes det er uhørt å legge ut ønskeliste til en fødselsdag. Blir noe helt annet med bryllup o.l.

Skrevet

Jeg ville reagert på å bli invitert i bursdagsfeiring med inngangspenger.

Tror jeg ville ha nølt med å dra. Eventuelt bare tatt med en liten oppmerksomhet til bursdags "barnet".

Gjest Kråkaa
Skrevet

Spleiselag er jo greit..Spleiselag hvor man også forventer dyre gaver synes jeg personlig ikke er greit. Er ikke det at jeg er gjerrig men det får da være måte på hva et menneske skal forlange selv hvor stor denne dagen er.

Jeg hadde møtt opp med ei stor sløyfe på hodet,prikket bursdagsbarnet på skulderen og sagt "TADDA!" Her har du gaven din,meg som betalende gjest.

Skrevet
Spleiselag er jo greit..Spleiselag hvor man også forventer dyre gaver synes jeg personlig ikke er greit. Er ikke det at jeg er gjerrig men det får da være måte på hva et menneske skal forlange selv hvor stor denne dagen er.

Jeg hadde møtt opp med ei stor sløyfe på hodet,prikket bursdagsbarnet på skulderen og sagt "TADDA!" Her har du gaven din,meg som betalende gjest.

Hehe, den var god!

Skrevet

den var morsom !!

H*n forventer vel egentlig ikke dyre gaver siden det står at vi kan gi bidrag til disse dyre gavene (ønskene er jo i flere tusen kr klassen. Men jeg skjønner jo at godt voksne "har alt" ellers..)

Skrevet

Spleiselag er greit.

Å ta inngangspenger er direkte frekt.

Skrevet

Jøss... Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si. Når h*n inviterer gjester til selskapet sitt og det står at en må beale 250 kr, synes jeg det blir mye... Og når det står en ønskeliste også, begynner jeg å stusse litt..

Det blir fort veldig dyrt. Jeg hadde nok takket nei til invitasjonen..(og gitt en gave på etterskudd eventuelt)...

Skrevet

Ja, sånt blir det penger av !

Jeg stusser både på ønskeliste med dyre gaver, og på disse inngangspengene som blir forlangt.

Som andre her nevner, er spleiselag noe helt annet, men dette koster jo det hvite i øyet.

Jeg hadde nok takket nei til å komme, og heller bare gitt en gave/oppmerksomhet i anledning den runde dagen.

Skrevet

Jeg hadde nok droppet den bursdagen ja. Synes det er direkte frekt å ta inngangpenger i en fødselsdag. Når vedkommende i tillegg forventer gave, tar det jo helt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...