Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Dere som gifter dere 08. aug i år, hvor langt har dere kommet i planleggingen? Fikk plutselig et snev av panikk her, og hadde vært moro å sammenligne Har dere sendt ut invitasjoner, og når har dere svarfrist? Har dere planlagt kaker og blomster og foto og slikt? Hos oss er det stort sett bare antrekkene som er i hus, og kirken/tidspunktet. Håper å få lokale/kokk i orden i løpet av uken
Gjest lisenise Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Dere som gifter dere 08. aug i år, hvor langt har dere kommet i planleggingen? Fikk plutselig et snev av panikk her, og hadde vært moro å sammenligne Har dere sendt ut invitasjoner, og når har dere svarfrist? Har dere planlagt kaker og blomster og foto og slikt? Hos oss er det stort sett bare antrekkene som er i hus, og kirken/tidspunktet. Håper å få lokale/kokk i orden i løpet av uken Hei! Så hyggelig med flere som gifter seg den dagen! Vi har nok kommet litt lengre i planleggingen enn dere: antrekk, kirke, lokale, ringer, kokk, fotograf, blomster, invitasjoner og bryllupsreise er i boks. Invitasjonene har vi svarfrist på 1. mai. Mangler kaker og ønskeliste, og slike ting som bordplassering etc som må tas når vi får svar fra gjestene. Hvor i landet gifter dere dere da? Gifter oss i en liten bygd på Østlandet vi, foreløpig eneste vielsen denne dagen
noffi Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 hei vi gifter oss ikke 8. august, men den 1. Men invitasjonene er for lengst ut, svar frist er 1. juni. Ønskelistene er ute. Har ordnet kokk, musikk, kirke, lokale, frisør, bestilt blomster osv. Men jeg tror vi har vært tidlig ute med alt da. :D bare jeg som er litt gira:D kakene skal slekt å venner bake for oss. Har snakket med ca alle sammen. Hvor mange kaker trenger man egentlig for 150 stykker når man skal ha en bryllupskake som er bra størrelse på?
lost_bird Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 (endret) Hei! Gifter meg i Asker! Jeg begynner å bli superstressa, så har vært veldig effektiv de siste dagene. Til nå er følgende fikset/nesten fikset: lokale saksofonist vigsler telt + stoler + rød løper (ute bryllup) fotograf (venninne) manikyr (venninne) frisør+sminkør (venninner) forlovere toastmastere meny kokk (pappa) DJ buss leid Ringer er bestemt, skal bare graveres Servietter er kjøpt Underskjørt er kjøpt Sko er kjøpt til meg Invitasjoner er sendt Takkekort er innkjøpt (!) Bordpynt er kjøpt Bordkort er bestemt, men ikke laget Kake er bestemt men ikke bestilt Ønskeliste er laget, men ikke sendt ut Men er ikke ferdig med følgende: kjole hans klær brudepikenes klær mat er ikke kjøpt (selvfølgelig) servitører er ikke bekreftet leid drikke er ikke ferdigkjøpt program er ikke påbegynt bordplan er ikke startet på +++ Blir bare stressa av å tenke på det! Endret 18. april 2009 av lost_bird
Gjest ts Skrevet 19. april 2009 #5 Skrevet 19. april 2009 Ts her Nå kjente jeg i alle fall panikken bre seg, så flinke dere har vært! Fikk bekreftet lokale/kokk og fotograf i går, så nå puster jeg litt ut. Skjønner at vi må være litt mer effektive i forhold til invitasjonene (siden alle dere har sendt ut?).. det er jo "midt i ferien" også, så greit å få unna snart. Fikk planlagt noen kakebakere i går også, med hjelp av snill kommende svigermor. Hvor mange personer regner man per kake, eller kake per person? Ser noffi lurer på det samme. Vi gifter oss forresten i Trøndelag Hvis dere skal gifte dere i kirka, når regner dere med å måtte inn til slik "samtale"? Lykke til med planleggingen!
Gjest Soon-to-be-wife Skrevet 19. april 2009 #6 Skrevet 19. april 2009 Hurra for alle 8. augustbruder:) Vi er godt i gang med forberedelsene, så nå venter vi bare på at sommeren skal komme:) I orden: Kirke Lokale Invitasjoner Toastmaster Kokk og mat Servitører Dekketøy og dekketallerker Servietter Blomstervaser Pynt til bordene Bordkortholdere Klær og sko til brud og brudgom Klær til brudepiker Frisør Fotograf Bryllupskake Mangler Salmer og soloinnslag i kirken Kirkeprogram (må først til samtale med prest) Bestikk Bestille blomster og bukett Drikkevarer
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #7 Skrevet 19. april 2009 Ts her Nå kjente jeg i alle fall panikken bre seg, så flinke dere har vært! Fikk bekreftet lokale/kokk og fotograf i går, så nå puster jeg litt ut. Skjønner at vi må være litt mer effektive i forhold til invitasjonene (siden alle dere har sendt ut?).. det er jo "midt i ferien" også, så greit å få unna snart. Fikk planlagt noen kakebakere i går også, med hjelp av snill kommende svigermor. Hvor mange personer regner man per kake, eller kake per person? Ser noffi lurer på det samme. Vi gifter oss forresten i Trøndelag Hvis dere skal gifte dere i kirka, når regner dere med å måtte inn til slik "samtale"? Lykke til med planleggingen! Vi og gifter oss i Trøndelag! Har i orden: Lokale + kokk Kirka musikk i kirka prest/organist (men ikke salmer) fotograf forlovere toastmaster brudekjole/dress invitasjoner (frist 1. juni) gjenstår: meny + drikke frisør salmer etc alt til borddekorasjon accessories til brud/brudgom bordkort kaker ønskeliste takkerkort (ikke like effektiv som andre i tråden her nei) servitører program/brodplan/kirkeprogram Regner med samtale med presten en mnd før (det sa de iallfall), og regner totalt en kvart kake per pers (normal 24 cm). Vet ikke om det er mye/lite, men har regnet ca det. Tar gjerne imot innspill der gitt
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #8 Skrevet 19. april 2009 invitasjoner og bryllupsreise er i boks. Invitasjonene har vi svarfrist på 1. mai. var ikke det veldig tidlig, hvs bryllupet er 8.august? og takkekort er det vel kanskje ikke behov for enda??? bridezilla-damer
Gjest ts Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 var ikke det veldig tidlig, hvs bryllupet er 8.august? og takkekort er det vel kanskje ikke behov for enda??? bridezilla-damer Så unødvendig... Jeg startet tråden for å høre hvordan jeg/vi lå an i forhold til andre som skal gifte seg denne dagen. Er imponert over de som har takkekort og invitasjoner, og alt annet, i orden jeg Spennende å høre, og interessant å utveksle erfaringer synes jeg. Takk for lister, jeg skal sammenligne litt jeg Lurer på om ikke en kvart kake per person blir litt mye jeg, men kanskje heller for mye enn for lite?
Cammiebella Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 var ikke det veldig tidlig, hvs bryllupet er 8.august? og takkekort er det vel kanskje ikke behov for enda??? bridezilla-damer "Bridezilla (a portmanteau of bride and Godzilla) is a generic term used to describe a difficult, unpleasant, perfectionist bride who leaves aggravated family, friends and bridal vendors in her wake. A bridezilla is obsessed with her wedding as her perfect day and will disregard the feelings of the family, bridesmaids and even her groom in her quest for the perfect wedding.[citation needed] The first known citation was in The Boston Globe, June 29, 1995[1]. A story about Bridezilla and a cartoon ran for 6 issues of Modern Bride magazine in 1999/2000. An article on Slate Magazine[2] suggests that the clinical diagnosis of acquired situational narcissism may be appropriate for the condition." Synes ikke det er relevant her. Er drittlei av bridezilla-snakket på dette forumet! La folk gjøre som de vil. Tror neppe det sårer gjestene at man sender ut invitasjonene tidlig eller har ordnet takkekort på forhånd.
DDuck Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 (endret) Vi skal ogs¨i ilden 8.august Har skjønt at det er ganske mange som skal gifte seg den datoen Full Kontroll: Kjolen min og alt av tilbehør Dress, sko, mansjettknapper Frisør Negledame Invitasjoner sendt ut med su 1.juni Bukett og cosager Kirke Lokale Kokk Alkohol Toastmaster Fotograf Gaveåpner Forlovere Alt av borddekorasjoner/lys/servietter En god del kakebakere Menyen Bryllupskake Innkjøp av mat og drikke Null kontroll: Transport for oss og for gjester Servitører Sende inn papirene (er ferdig påskrevet) Skjorte til brudgommen Bestille bryllupsreise Endret 18. mai 2009 av dinedama
lost_bird Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Hehe. Når det gjaldt takkekortene så kjøpte jeg invitasjoner og takkekort samtidig. Da ble det mye billigere!
**tiilii** Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg er også en 8 august brud! Vi skal nok ha et litt mer utradisjonelt, og lite bryllup, med seremoni hos byfogden, og så en bedre middag på et hotell med kun foreldre, søsken, og forlovere. Blir noen og tyve det også, så så lite er det kanskje ikke men... Kjolen min er i boks, "tiara", sjal, veske og sko likeså vester til smågutta er kjøpt (mangler sort bukse og hvit skjorte) jeg har laget, men ikke sendt invitasjonene (siden det bare er så nær familie kan vi vente ei stund enda) vi har bestilt rom og lokale til middagen og datoen hos byfogden vi mangler fortsatt vest, skjorte og slips til mannen bukse og skjorte til gutta kjole til brudepiken fotografen er ikke heeelt booket enda blomster (men det skal ikke være noe storslagent, og kun bukett og knapphullsblomst) ringer (skal bare få gravert inn bryllupsdatoen i forlovelsesringene våre) Har ikke like mye å ordne vi da, så lista vår er ikke like lang, og jeg føler at jeg har tilnærmet kontroll! Endret 19. april 2009 av **tiilii**
twinklestar Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 hei! Jeg har ikke gjort noe paa lenge og kjenner jeg begynner aa bli litt smaastressa... Jeg har folgende i boks: kirke festlokale (i restaurant - saa servitoer,kokk etc. er inkludert) meny (maa bekrefte) brudebukett + blomster til brudgom,far,bror og ringbaerer) band (obs maa bekrefte og snakke med) organist transport for oss fra kirken frisor manikyr kjole, slor, sko, tiara brudepikekjole ringpute toastmaster invitasjoner sendt bordpynt + bordkort + evt annen pynt i lokalet solist til kirken fotograf bryllupsreise Dette er ikke ordnet: ringer antrekk brudgom bryllupskake program kirke – velge salmer – snakke med organist undertoy blomsterkurv til brudpike musikk under middagen bryllupspapirer!!! samtale med prest bestemme soloinnslag i kirken onskeliste!!! bestille buss for gjestene Dj for bandet kommer noen til aa filme vielsen pynt i kirken (dette blir helt enkelt!) Foler det er noe jeg glemmer... Setter pris paa innslag!! Og goy aa hore hvor langt andre har kommet!
Tonje87 Skrevet 3. juni 2009 #15 Skrevet 3. juni 2009 hei jeg skal også stå brud 08 august i år kjenner at det begynner å nerme seg nå. har kontrollen på: -kjole -lokale -kirke -prest - solo sang innslag til vielsen -forlovere - brudepike -brudebukett -brudepikebukett -knappehullsblomster -kokk -servitører -meny -fått svar fra alle gjestene (svarfrist 1.juni) -frisør -toastmaster -fotograf -bordkort bestemt men ikke laget enda -bryllupskaker og andre kaker -ønskeliste er lagt ut -gaveåpnere -bryllupsreisen er bestillt mangler: -brudesko -klær til brudgom - drikke - lys/servietter/bordpynt -blomsterdekorasjoner -kirkeprogram -sanghefter -undertøy -salmer til vielse -snakke med organist sikkert noen flere små ting som jeg kommer på etterhvert lykke til me resten av forberedelsene til alle dere andre
Gjest dagen før Skrevet 4. juni 2009 #16 Skrevet 4. juni 2009 Vi skal gifte oss dagen før, altså fredag 07.08.09- Dette er i orden: invitasjoner forlovere papirere toastmaster ringer blomster lokale vielselokale vigsler musikk til vielse musikk til fest transport kaker klær til brudgom klær til brud smykker til brud ønskeliste frisør sminkør (kusine som er utdannet hudpleier) fotograf overnatting på hotell (skal ha fest på samme hotellet) bryllupsreise en ansvarlig for fotografering hele dagen dette gjenstår: gaveoppakkere sanger takkekort meny drikke øve inn brudevalsen (vurderer å lære oss irsk stepdans for å gjøre det litt moro ) sko til brud og brudgom undertøy klær til brudepike og brudesvenn bordplan "kjøreplan" under middagen er sikkert masse jeg har glemt, men det jeg kommer på
lost_bird Skrevet 5. juni 2009 #17 Skrevet 5. juni 2009 Hei dere! Er det noen her som trenger en DJ??? Vi har fått litt økonomiske problemer og må kutte ned på en del utgifter, og har derfor ikke råd til DJ likevel, men har altså inngått avtale med en... DJ'en har vanlig "takst", 4.900 kroner for 4 timers spillejobb. Oslo/Akershus-området! Hjelp!!!!!!
twinklestar Skrevet 11. juni 2009 #18 Skrevet 11. juni 2009 Morsomt med oppdateringer på denne tråden. Jeg har nå satt i gang igjen med planlegging og har kommet til denne listen: I orden: kirke festlokale (i restaurant - saa servitoer,kokk etc. er inkludert) meny (må bekrefte vin til maten) brudebukett + blomster til brudgom,far,bror og ringbærer) band (obs maa bekrefte og snakke med) organist transport for oss fra kirken frisør manikyr kjole, slør, sko, tiara brudepikekjole ringpute toastmaster invitasjoner sendt solist til kirken (må bekrefte hvilke sanger) fotograf bryllupsreise guidet tur for gjestene etter kirken bryllupskake samtale med prest (bestemt tid torsdagen før) pynt i kirken Dette er ikke ordnet: bordpynt + bordkort + evt annen pynt i lokaletringer (men halveis planlagt i hodet) antrekk brudgom program kirke – velge salmer – snakke med organist undertoy blomsterkurv til brudpike musikk under middagen (en er spurt, venter på svar) bryllupspapirer!!! ønskeliste!!! bestille buss for gjestene (dagens mål! ) Musikk etter middag, før bandet kommer (halvveis bekreftet med venninne) noen til aa filme vielsen ringer Hvordan går det med dere andre? Noen som begynner å få nerver? Jeg føler meg ganske avslappa. Gleder meg nå
Noemi Skrevet 11. juni 2009 #19 Skrevet 11. juni 2009 uff, jeg begynner å kjenne nervene... Har ikke begynt med noen liste enda men tror det viktigste er i boks... Kirke Kjole, slør, tiara Fotograf Skal ha festen på hotell og overnatte der Innbydelser er sendt Papirer er sendt, men ikke fått i retur enda brudepikekjoler til 2 av 3 klær til brudesvenn Forlovere Hjemmeside med informasjon om bryllupet Har begynt på ønskelister . ting som ikke er ordnet som vi må få ordnet med snart er: klær til brudgom 1 brudepikekjole musikk/ evt band til festen frisør/sminke brudebukett...lurer på å lage selv... . . . .og sikkert en haug til Er forøvrig veldig glad vi skal ha festen på hotell...blir litt mindre da. Men får nok sette meg ned en kveld å lage en skikkelig todo-liste...Får gjort ting litt fortere da
Nelly Pelly Skrevet 24. juli 2009 #20 Skrevet 24. juli 2009 Heihei Hvordan går det med dere?? Nå er det bare 2 uker igjen Det som gjenstår hos meg er: - Maten er ikke 100% i boks, men blir avklart ikveld (ikke noe stress) - Innkjøp av alkohol, snacks, kaffe, mineralvann ol. - Spilleliste som skal spilles når bandet har pause - Bordplan og hvordan vi skal sette opp bordene - Kirkeprogram (samtale med presten) - Sanghefter - Hvilke type drinker vi skal ha - Bordkort (dette har jeg en god idè om hvordan blir) - Akkurat hvordan bordene blir pyntet/blomster - kjolen min, skoene mine og undertøyet mitt kommer iløpet av uken. - Øving på brudevals (shit) - Diverse småpusk Kjenner at jeg gleder meg konstant. Sommerfugler i magen, lykkefølelsen sprenger i brystet og jeg klarer såvidt å spise men heldigvis stresser jeg ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå