Gå til innhold

08.aug.09


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gifter dere 08. aug i år, hvor langt har dere kommet i planleggingen? Fikk plutselig et snev av panikk her, og hadde vært moro å sammenligne :jepp:

Har dere sendt ut invitasjoner, og når har dere svarfrist?

Har dere planlagt kaker og blomster og foto og slikt?

Hos oss er det stort sett bare antrekkene som er i hus, og kirken/tidspunktet. Håper å få lokale/kokk i orden i løpet av uken :tommelopp:

Gjest lisenise
Skrevet
Dere som gifter dere 08. aug i år, hvor langt har dere kommet i planleggingen? Fikk plutselig et snev av panikk her, og hadde vært moro å sammenligne :jepp:

Har dere sendt ut invitasjoner, og når har dere svarfrist?

Har dere planlagt kaker og blomster og foto og slikt?

Hos oss er det stort sett bare antrekkene som er i hus, og kirken/tidspunktet. Håper å få lokale/kokk i orden i løpet av uken :tommelopp:

Hei!

Så hyggelig med flere som gifter seg den dagen! :) Vi har nok kommet litt lengre i planleggingen enn dere: antrekk, kirke, lokale, ringer, kokk, fotograf, blomster, invitasjoner og bryllupsreise er i boks. Invitasjonene har vi svarfrist på 1. mai. Mangler kaker og ønskeliste, og slike ting som bordplassering etc som må tas når vi får svar fra gjestene.

Hvor i landet gifter dere dere da? Gifter oss i en liten bygd på Østlandet vi, foreløpig eneste vielsen denne dagen :)

Skrevet

hei vi gifter oss ikke 8. august, men den 1. Men invitasjonene er for lengst ut, svar frist er 1. juni. Ønskelistene er ute. Har ordnet kokk, musikk, kirke, lokale, frisør, bestilt blomster osv. Men jeg tror vi har vært tidlig ute med alt da. :D bare jeg som er litt gira:D

kakene skal slekt å venner bake for oss. Har snakket med ca alle sammen. Hvor mange kaker trenger man egentlig for 150 stykker når man skal ha en bryllupskake som er bra størrelse på?

Skrevet (endret)

Hei!

Gifter meg i Asker!

Jeg begynner å bli superstressa, så har vært veldig effektiv de siste dagene. Til nå er følgende fikset/nesten fikset:

lokale

saksofonist

vigsler

telt + stoler + rød løper (ute bryllup)

fotograf (venninne)

manikyr (venninne)

frisør+sminkør (venninner)

forlovere

toastmastere

meny

kokk (pappa)

DJ

buss leid

Ringer er bestemt, skal bare graveres

Servietter er kjøpt

Underskjørt er kjøpt

Sko er kjøpt til meg

Invitasjoner er sendt

Takkekort er innkjøpt (!)

Bordpynt er kjøpt

Bordkort er bestemt, men ikke laget

Kake er bestemt men ikke bestilt

Ønskeliste er laget, men ikke sendt ut

Men er ikke ferdig med følgende:

kjole

hans klær

brudepikenes klær

mat er ikke kjøpt (selvfølgelig)

servitører er ikke bekreftet leid

drikke er ikke ferdigkjøpt

program er ikke påbegynt

bordplan er ikke startet på

+++

Blir bare stressa av å tenke på det!

Endret av lost_bird
Skrevet

Ts her :)

Nå kjente jeg i alle fall panikken bre seg, så flinke dere har vært! Fikk bekreftet lokale/kokk og fotograf i går, så nå puster jeg litt ut. Skjønner at vi må være litt mer effektive i forhold til invitasjonene (siden alle dere har sendt ut?).. det er jo "midt i ferien" også, så greit å få unna snart.

Fikk planlagt noen kakebakere i går også, med hjelp av snill kommende svigermor. Hvor mange personer regner man per kake, eller kake per person? Ser noffi lurer på det samme.

Vi gifter oss forresten i Trøndelag :jepp: Hvis dere skal gifte dere i kirka, når regner dere med å måtte inn til slik "samtale"?

Lykke til med planleggingen! :klemmer:

Gjest Soon-to-be-wife
Skrevet

Hurra for alle 8. augustbruder:)

Vi er godt i gang med forberedelsene, så nå venter vi bare på at sommeren skal komme:)

I orden:

Kirke

Lokale

Invitasjoner

Toastmaster

Kokk og mat

Servitører

Dekketøy og dekketallerker

Servietter

Blomstervaser

Pynt til bordene

Bordkortholdere

Klær og sko til brud og brudgom

Klær til brudepiker

Frisør

Fotograf

Bryllupskake

Mangler

Salmer og soloinnslag i kirken

Kirkeprogram (må først til samtale med prest)

Bestikk

Bestille blomster og bukett

Drikkevarer

Skrevet
Ts her :)

Nå kjente jeg i alle fall panikken bre seg, så flinke dere har vært! Fikk bekreftet lokale/kokk og fotograf i går, så nå puster jeg litt ut. Skjønner at vi må være litt mer effektive i forhold til invitasjonene (siden alle dere har sendt ut?).. det er jo "midt i ferien" også, så greit å få unna snart.

Fikk planlagt noen kakebakere i går også, med hjelp av snill kommende svigermor. Hvor mange personer regner man per kake, eller kake per person? Ser noffi lurer på det samme.

Vi gifter oss forresten i Trøndelag :jepp: Hvis dere skal gifte dere i kirka, når regner dere med å måtte inn til slik "samtale"?

Lykke til med planleggingen! :klemmer:

Vi og gifter oss i Trøndelag! :)

Har i orden:

Lokale + kokk

Kirka

musikk i kirka

prest/organist (men ikke salmer)

fotograf

forlovere

toastmaster

brudekjole/dress

invitasjoner (frist 1. juni)

gjenstår:

meny + drikke

frisør

salmer etc

alt til borddekorasjon

accessories til brud/brudgom

bordkort

kaker

ønskeliste

takkerkort (ikke like effektiv som andre i tråden her nei)

servitører

program/brodplan/kirkeprogram

Regner med samtale med presten en mnd før (det sa de iallfall), og regner totalt en kvart kake per pers (normal 24 cm). Vet ikke om det er mye/lite, men har regnet ca det. Tar gjerne imot innspill der gitt :)

Skrevet
invitasjoner og bryllupsreise er i boks. Invitasjonene har vi svarfrist på 1. mai.

var ikke det veldig tidlig, hvs bryllupet er 8.august?

og takkekort er det vel kanskje ikke behov for enda???

bridezilla-damer

Skrevet
var ikke det veldig tidlig, hvs bryllupet er 8.august?

og takkekort er det vel kanskje ikke behov for enda???

bridezilla-damer

Så unødvendig... :filer:

Jeg startet tråden for å høre hvordan jeg/vi lå an i forhold til andre som skal gifte seg denne dagen. Er imponert over de som har takkekort og invitasjoner, og alt annet, i orden jeg :jepp:

Spennende å høre, og interessant å utveksle erfaringer synes jeg. Takk for lister, jeg skal sammenligne litt jeg :) Lurer på om ikke en kvart kake per person blir litt mye jeg, men kanskje heller for mye enn for lite?

Skrevet
var ikke det veldig tidlig, hvs bryllupet er 8.august?

og takkekort er det vel kanskje ikke behov for enda???

bridezilla-damer

"Bridezilla (a portmanteau of bride and Godzilla) is a generic term used to describe a difficult, unpleasant, perfectionist bride who leaves aggravated family, friends and bridal vendors in her wake. A bridezilla is obsessed with her wedding as her perfect day and will disregard the feelings of the family, bridesmaids and even her groom in her quest for the perfect wedding.[citation needed]

The first known citation was in The Boston Globe, June 29, 1995[1]. A story about Bridezilla and a cartoon ran for 6 issues of Modern Bride magazine in 1999/2000.

An article on Slate Magazine[2] suggests that the clinical diagnosis of acquired situational narcissism may be appropriate for the condition."

Synes ikke det er relevant her. Er drittlei av bridezilla-snakket på dette forumet! La folk gjøre som de vil. Tror neppe det sårer gjestene at man sender ut invitasjonene tidlig eller har ordnet takkekort på forhånd.

Skrevet (endret)

Vi skal ogs¨i ilden 8.august :strix: Har skjønt at det er ganske mange som skal gifte seg den datoen :jepp:

Full Kontroll:

Kjolen min og alt av tilbehør

Dress, sko, mansjettknapper

Frisør

Negledame

Invitasjoner sendt ut med su 1.juni

Bukett og cosager

Kirke

Lokale

Kokk

Alkohol

Toastmaster

Fotograf

Gaveåpner

Forlovere

Alt av borddekorasjoner/lys/servietter

En god del kakebakere

Menyen

Bryllupskake

Innkjøp av mat og drikke

Null kontroll:

Transport for oss og for gjester

Servitører

Sende inn papirene (er ferdig påskrevet)

Skjorte til brudgommen

Bestille bryllupsreise

Endret av dinedama
Skrevet

Hehe. Når det gjaldt takkekortene så kjøpte jeg invitasjoner og takkekort samtidig. Da ble det mye billigere!

Skrevet (endret)

Jeg er også en 8 august brud!

Vi skal nok ha et litt mer utradisjonelt, og lite bryllup, med seremoni hos byfogden, og så en bedre middag på et hotell med kun foreldre, søsken, og forlovere. Blir noen og tyve det også, så så lite er det kanskje ikke men...

Kjolen min er i boks, "tiara", sjal, veske og sko likeså

vester til smågutta er kjøpt (mangler sort bukse og hvit skjorte)

jeg har laget, men ikke sendt invitasjonene (siden det bare er så nær familie kan vi vente ei stund enda)

vi har bestilt rom og lokale til middagen

og datoen hos byfogden

vi mangler fortsatt

vest, skjorte og slips til mannen

bukse og skjorte til gutta

kjole til brudepiken

fotografen er ikke heeelt booket enda

blomster (men det skal ikke være noe storslagent, og kun bukett og knapphullsblomst) ringer (skal bare få gravert inn bryllupsdatoen i forlovelsesringene våre)

Har ikke like mye å ordne vi da, så lista vår er ikke like lang, og jeg føler at jeg har tilnærmet kontroll!

Endret av **tiilii**
  • 4 uker senere...
Skrevet

hei!

Jeg har ikke gjort noe paa lenge og kjenner jeg begynner aa bli litt smaastressa...

Jeg har folgende i boks:

kirke

festlokale (i restaurant - saa servitoer,kokk etc. er inkludert)

meny (maa bekrefte)

brudebukett + blomster til brudgom,far,bror og ringbaerer)

band (obs maa bekrefte og snakke med)

organist

transport for oss fra kirken

frisor

manikyr

kjole, slor, sko, tiara

brudepikekjole

ringpute

toastmaster

invitasjoner sendt

bordpynt + bordkort + evt annen pynt i lokalet

solist til kirken

fotograf

bryllupsreise

Dette er ikke ordnet:

ringer

antrekk brudgom

bryllupskake

program kirke – velge salmer – snakke med organist

undertoy

blomsterkurv til brudpike

musikk under middagen

bryllupspapirer!!!

samtale med prest

bestemme soloinnslag i kirken

onskeliste!!!

bestille buss for gjestene

Dj for bandet kommer

noen til aa filme vielsen

pynt i kirken (dette blir helt enkelt!)

Foler det er noe jeg glemmer... Setter pris paa innslag!! Og goy aa hore hvor langt andre har kommet!

  • 3 uker senere...
Skrevet

hei

jeg skal også stå brud 08 august i år

kjenner at det begynner å nerme seg nå.

har kontrollen på:

-kjole

-lokale

-kirke

-prest

- solo sang innslag til vielsen

-forlovere

- brudepike

-brudebukett

-brudepikebukett

-knappehullsblomster

-kokk

-servitører

-meny

-fått svar fra alle gjestene (svarfrist 1.juni)

-frisør

-toastmaster

-fotograf

-bordkort bestemt men ikke laget enda

-bryllupskaker og andre kaker

-ønskeliste er lagt ut

-gaveåpnere

-bryllupsreisen er bestillt

mangler:

-brudesko

-klær til brudgom

- drikke

- lys/servietter/bordpynt

-blomsterdekorasjoner

-kirkeprogram

-sanghefter

-undertøy

-salmer til vielse

-snakke med organist

sikkert noen flere små ting som jeg kommer på etterhvert

lykke til me resten av forberedelsene til alle dere andre ;)

Gjest dagen før
Skrevet

Vi skal gifte oss dagen før, altså fredag 07.08.09-

Dette er i orden:

invitasjoner

forlovere

papirere

toastmaster

ringer

blomster

lokale

vielselokale

vigsler

musikk til vielse

musikk til fest

transport

kaker

klær til brudgom

klær til brud

smykker til brud

ønskeliste

frisør

sminkør (kusine som er utdannet hudpleier)

fotograf

overnatting på hotell (skal ha fest på samme hotellet)

bryllupsreise

en ansvarlig for fotografering hele dagen

dette gjenstår:

gaveoppakkere

sanger

takkekort

meny

drikke

øve inn brudevalsen (vurderer å lære oss irsk stepdans for å gjøre det litt moro )

sko til brud og brudgom

undertøy

klær til brudepike og brudesvenn

bordplan

"kjøreplan" under middagen

er sikkert masse jeg har glemt, men det jeg kommer på

Skrevet

Hei dere!

Er det noen her som trenger en DJ???

Vi har fått litt økonomiske problemer og må kutte ned på en del utgifter, og har derfor ikke råd til DJ likevel, men har altså inngått avtale med en...

DJ'en har vanlig "takst", 4.900 kroner for 4 timers spillejobb.

Oslo/Akershus-området!

Hjelp!!!!!!

Skrevet

Morsomt med oppdateringer på denne tråden. Jeg har nå satt i gang igjen med planlegging og har kommet til denne listen:

I orden:

kirke

festlokale (i restaurant - saa servitoer,kokk etc. er inkludert)

meny (må bekrefte vin til maten)

brudebukett + blomster til brudgom,far,bror og ringbærer)

band (obs maa bekrefte og snakke med)

organist

transport for oss fra kirken

frisør

manikyr

kjole, slør, sko, tiara

brudepikekjole

ringpute

toastmaster

invitasjoner sendt

solist til kirken (må bekrefte hvilke sanger)

fotograf

bryllupsreise

guidet tur for gjestene etter kirken

bryllupskake

samtale med prest (bestemt tid torsdagen før)

pynt i kirken

Dette er ikke ordnet:

bordpynt + bordkort + evt annen pynt i lokaletringer (men halveis planlagt i hodet)

antrekk brudgom

program kirke – velge salmer – snakke med organist

undertoy

blomsterkurv til brudpike

musikk under middagen (en er spurt, venter på svar)

bryllupspapirer!!!

ønskeliste!!!

bestille buss for gjestene (dagens mål! )

Musikk etter middag, før bandet kommer (halvveis bekreftet med venninne)

noen til aa filme vielsen

ringer

Hvordan går det med dere andre? Noen som begynner å få nerver? Jeg føler meg ganske avslappa. Gleder meg nå :)

Skrevet

uff, jeg begynner å kjenne nervene... Har ikke begynt med noen liste enda men tror det viktigste er i boks...

Kirke

Kjole, slør, tiara

Fotograf

Skal ha festen på hotell og overnatte der

Innbydelser er sendt

Papirer er sendt, men ikke fått i retur enda :(

brudepikekjoler til 2 av 3

klær til brudesvenn

Forlovere

Hjemmeside med informasjon om bryllupet

Har begynt på ønskelister

.

:tristbla:

ting som ikke er ordnet som vi må få ordnet med snart er:

klær til brudgom

1 brudepikekjole

musikk/ evt band til festen

frisør/sminke

brudebukett...lurer på å lage selv...

.

.

.

.og sikkert en haug til

Er forøvrig veldig glad vi skal ha festen på hotell...blir litt mindre da.

Men får nok sette meg ned en kveld å lage en skikkelig todo-liste...Får gjort ting litt fortere da :sjenert:

  • 1 måned senere...
Skrevet

Heihei :) Hvordan går det med dere?? Nå er det bare 2 uker igjen :)

Det som gjenstår hos meg er:

- Maten er ikke 100% i boks, men blir avklart ikveld (ikke noe stress)

- Innkjøp av alkohol, snacks, kaffe, mineralvann ol.

- Spilleliste som skal spilles når bandet har pause

- Bordplan og hvordan vi skal sette opp bordene

- Kirkeprogram (samtale med presten)

- Sanghefter

- Hvilke type drinker vi skal ha

- Bordkort (dette har jeg en god idè om hvordan blir)

- Akkurat hvordan bordene blir pyntet/blomster

- kjolen min, skoene mine og undertøyet mitt kommer iløpet av uken.

- Øving på brudevals (shit)

- Diverse småpusk

Kjenner at jeg gleder meg konstant. Sommerfugler i magen, lykkefølelsen sprenger i brystet og jeg klarer såvidt å spise :) men heldigvis stresser jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...