Gjest Cruella Skrevet 15. juli 2003 #1 Skrevet 15. juli 2003 Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har en maskin med en liten disk (8 Gig) som jeg har innstallert W2003 server på. jeg har lagt til 2 nye disker, hver på 200GB. Har laget et volum (spanned) av disse to diskene. Det gikk greit. Fikk beskjed om at et par foldere var korrupte, og kjørte CHKE DSK. Når den skulle kjøre, klarte den ikke å aktivisere volumet.... Noen som har peiling på hva som er skjedd?
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #2 Skrevet 15. juli 2003 Filsystemet har åpenbart fått seg en trøkk, og blitt såpass ødelagt at volumet ikke kan mountes. Selv om "Spanned Volume"-funksjonen ikke er noe som anbefales brukt på servere uten noen underliggende sikkerhet i form av f.eks. RAID, skal ikke et volum bare gå istykker uten videre. Hvis det skjedde i forbindelse med et fullstendig krasj i Windows (blåskjerm) eller et strømbrudd, kan det forsåvidt forklares. Hvis ikke, ville jeg begynt å lete etter maskinvarefeil. Dårlig diskkontroller, kanskje, eller feile/defekte Ultra ATA-kabler? Hvis det var noe viktig på det volumet, håper jeg du har en backup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå