Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest iPod_jenta
Skrevet

Hei! (mulig jeg har lagt denne under feil kategori, flytt den gjerne?)

Siden jeg ikke klarer å bestemme meg, spør jeg likegodt om hjelp her inne :)

Skal altså kjøpe meg ny mp3 spiller. Har hatt iPod Nano frem til nå, men kun med 2GB minne og har den siste tiden sett meg lei på å alltid måtte slett musikk/podcast for å legge til nytt.

Valget faller uansett på iPod da jeg er veldig fornøyd med dette merket.

Etter mye om og men står nå valget mellom;

- iPod NANO 16GB 1590,- NOK

eller

- iPod Classic 120GB 1890,- NOK

Jeg har elsket min søte Nano og gjør det fortsatt, den blir byttet ut pga kapasitet og den begynner å streike (har hatt den i 3år, så er helt OK med ny nå). Liker veldig godt at den er liten (har den ofte i jakke lomma), sexy og enkel (men fortsatt genial). Hadde opprinnelig bestemt meg for Nano, men da jeg så Classic, med minne på 120GB til 300,- ekstra, ble valget plutselig litt vanskelig.

Mulig jeg er på bærtur, men er det slik at Nano har flash minne, mens Classic har harddisk? Hva er isåfall fordelene/ulempene på disse to?

Hjelp meg å ta ett valg, jeg står helt fast.. :fnise:

Legg gjerne igjen forslag til tilbehør jeg bør kjøpe med.

(kan også legge til at jeg ikke er intr i iPod Touch)

Videoannonse
Annonse
Gjest iPod_jenta
Skrevet

hm..ingen som har noen tips ang dette?

:digge:

Skrevet

Hvor mye musikk skal du ha, det er spørsmålet. Jeg har en 8 Gb nano, en 16 gb hadde helt klart holdt til mitt bruk. Når du har klart deg med 2 gb så lenge så antar jeg en 16 gb holder i massevis frem til denne streiker og;)

Gjest iPod_jenta
Skrevet

hei hei,

ja, du har vel egentlig rett! :)

eneste er at jeg lytter endel på podcast og lydbøker (som jeg kjøper på bokhandler i mp3 format). disse kan ta endel plass, men burde fortsatt være nok plass til litt musikk også..

hm, jeg tror egentlig at nano har nok plass og er det rette for meg, strides vel bare med at 120GB koster kun 300,- ekstra. men liker ikke strl til classic...

nei, jeg setter nok penga på NAno, du har helt rett "gjest"!

takk for å si det jeg faktisk tenkte selv :fnise:

Skrevet

Jeg valgte Nano pga batteritid, siden jeg skulle reise over et døgn uten mulighet til å lade. Modellene med stor lagringskapasitet (dette var ca ett år siden) hadde mye kortere spilletid per lading.

Skrevet

Jeg har akkurat fått en 120 gb classic og er veldig fornøyd :) Jeg tviler på om jeg noensinne rekker å fylle den opp, men jeg slipper i hvertfall å vurdere om jeg har plass til den og den platen. (Hadde en på 20 gb før). Den nye skal ha 36 timers batteritid, noe som holder i massevis for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...