Gå til innhold

Nattlige bryllupsdrømmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages også med drømmer som går ut på at jeg har glemt ting i forhold til bryllupet.

Som feks det å møte opp i kirka på bryllupsdagen for å oppdage at vi ikke har sendt inn de riktige papirene.

Eller vi har glemt å bestille mat til festen.

Har også en angst for at noen skal "drite oss ut" på den store dagen, for jeg drømmer ofte at folk planlegger hvor slemme de skal være med oss på bryllupsdagen.

Skrevet

Her en natt hadde jeg enda en drøm.

Vi var faktisk ferdig med vielsen (pjuh!) og var på vei til lokalet. Brudgommen kjørte bilen (?) med meg i passasjersetet. Så blir vi stoppet av politiet for å ikke bruke bilbelte, og politimannen må av en eller annen grunn eskortere oss til festen, vi fikk ikke kjøre videre i egen bil! Og politibilen var en sånn typ fengselslastebil med gitter i bakruta, og alle gjestene som kom før oss til lokalet fikk se oss skræve ut fra denne lastebilen. Huff, jeg bleee sååå flau...

Inne i lokalet var INGENTING klart, verken mat eller dekking av bord eller noe. Lokalet hadde også av en merkelig grunn krympet til helt supertrange rom, som så vidt fikk plass til alle gjester. I tillegg så var de eneste dukene som var der gamle og slitte, og hadde et forferdelig 70-tallsmønster. Så der drev jeg på da, hang over grytene og løp frem og tilbake helt alene for å legge på duker, dekke bordet osv.. var helt sliten da jeg endelig våknet!

Gjest Lille Eden
Skrevet

Jeg drømte at jeg var hjemme til mine foreldre, og vi satt å snakket om det forestående bryllupet. Da mine foreldre og noen tanter plutselig begynner å rakke ned på min kjære! De forteller meg at de ikke liker henne, og at de ikke skjønner hvordan jeg kan gifte meg med henne osv osv. Jeg blir selvfølgelig helt knust og begynner å stor-gråte, men det hjelper ikke, de bare fortsetter og fortsetter. Og plutselig sier mamma: Skal ikke du hjem å bake bryllupskake? Bryllupet er jo i morgen! Og jeg får helt panikk og begynner å hylgrine for jeg hadde glemt hele greia! :fnise:

I neste øyeblikk er jeg ferdigpyntet og gående på vei hjem etter jeg har vært til frisøren, da jeg plutselig ser meg selv i et butikkvindu og jeg har på meg en mørkeblå, aaalt for liten brudekjole, som når meg til midt på leggen/anklene. Og jeg begynner å furte heftig til den personen jeg går sammen med, om at kjolen er i feil farge, feil størrelse, er for kort osv. Helt til jeg ser ned på skoene mine! Det er noen gamle, utgåtte, slitte og hullete bunadsko, der den ene mangler en spenne, jeg går i! Og da begynner jeg å gråte så mye i drømmen at jeg våkner, helt forfjamset. Jeg er faktisk enda litt satt ut! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...