Gå til innhold

Nattlige bryllupsdrømmer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det sies at det man drømmer har sammenheng med det som skjer i løpet av de timene du er våken, eller ting du tenker mye på. Hver gang det har skjedd noe stort i livet mitt har jeg hatt flere mer eller mindre syke drømmer. Før jeg skal dra på ferie drømmer jeg blant annet at jeg ikke har pakket, og at flyet går om noen minutter..

Det er nå ca. 1 år til jeg skal gifte meg, og disse rare, morsomme drømmene har allerede begynt å komme.

I natt oppdaget jeg plutselig at den lange fine brudekjolen min var blitt for kort fremme (altså knelang, når den egentlig skulle være fortsid), brudebuketten bestod av kvister og brudgommen min hadde bestemt seg for å dra på forretningsreise til Australia, så jeg måtte gifte meg med lillebroren hans i stedet. :fnise:

En annen gang hadde jeg glemt å ta på brudeundertøy, noe som var veldig dumt da jeg hadde gjennomsiktig brudekjole.

Tenk om det var mulig å filme drømmene sine :ler::popcorn:

Andre som har hatt noen rare drømmer i forbindelse med den store dagen?

Endret av Vanija
Skrevet

Drømte for litt siden min første bryllupsdrøm...

Kirken var opptatt, så vi måtte gifte oss på plenen foran det lokale kjøpesenteret, og måtte plukke søppel der først for det var så fælt..

Men jeg tok det egentlig veldig fint :)

Skrevet
Drømte for litt siden min første bryllupsdrøm...

Kirken var opptatt, så vi måtte gifte oss på plenen foran det lokale kjøpesenteret, og måtte plukke søppel der først for det var så fælt..

Men jeg tok det egentlig veldig fint :)

Huff! :fnise: Ser det for meg! Får håpe du ikke er sanndrømt ;)

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

Jeg drømmer og ofte slike drømmer. Har vel snart kommet opp i et tosifret antall ganger.. ;) Drømmer som regel på forskjellige måter at bryllupet er i gang, men at ting ikke er ordna og at det plutselig nesten er over uten at jeg har fått oppleve noen ting.. ;) Huff. Drømmer ofte sånn drømmer da. Er vel fordi jeg jeg stresser for mye i hverdagen.

Skrevet
Jeg drømmer og ofte slike drømmer. Har vel snart kommet opp i et tosifret antall ganger.. ;) Drømmer som regel på forskjellige måter at bryllupet er i gang, men at ting ikke er ordna og at det plutselig nesten er over uten at jeg har fått oppleve noen ting.. ;) Huff. Drømmer ofte sånn drømmer da. Er vel fordi jeg jeg stresser for mye i hverdagen.

Hehe, ja slike drømmer har jeg oxo..

Drømte her ei natt, at klokka var kvart på tre bryllupsdagen, og vi skulle gifte oss klokka tre. Vi var fremdeles hjemme. (Vi skal gifte oss i ei kirke en times kjøring hjemmefra). Ikke nok med det, men brudekjolen min var oxo blitt for kort, altså, den rakk meg rett nedenfor rumpa... :fnise:

Så jeg og Mannen måtte forte oss ned til brudesalongen, for å hastefinne en kjole. De brukte så lang tid, og jeg ble helt hysterisk, fordi vi rakk jo ikke bryllupet! Så jeg begynte å hylgrine, og stod tilslutt og dunka hodet i disken... :skratte:

Ekkelt å drømme slik da... hehe. Men så er det jo litt komisk oxo.. ;)

Skrevet

Hehe, jeg hadde en slik drøm for en ukes tid siden.

Vi skal ha vielsen kl 14, og jeg hadde dermed tenkt at jeg hadde god tid til å lage / trykke opp kirkeprogrammene samme dagen. Rundt kl 12 sto jeg dermed og knotet med å få dette i orden, med all familie rundt meg. Og selvsagt ble det krøll både med printer og ikke nok papir etc, og da jeg innså dette begynte å jeg å gråte fordi jeg ble litt stressa. Mamma sier til meg "du må jo ikke gråte nå, da ødelegger du sminka di". Og det går opp et lys for meg... jeg hadde glemt at jeg skulle vært hos frisøren kl 9! Kjolen min var ikke der, jeg hadde fett ekkelt hår og ikke noe sminke. Og det var ikke tid til å få til alt :ler: Godt at det ikke er så sannsynlige ting man drømmer i alle fall ;)

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

Huff, vi stresser for mye... ;) Kjenner meg igjen i drømmene dere siste forteller om. Drømte en ny drøm i natt, men husker ikke hva den handlet om nå, bare følelsen jeg hadde.

Skrevet

Ikke noen drømmer....enda, men regner vel med at det kommer inn noe så fort det nærmer seg! :fnise:

Skrevet

Sånne har eg også hatt....drømte her om dagen at mannen min ikke rakk bryllupet(jobber offshore) pga dårlig vær ut på sjøen.....

så forloveren måtte holde opp mobil og mikrofon i kirka sånn at vi fikk giftet oss :skratte:

Er jo helt på trynet å drømme sånt tull....fikk meg en god latter dagen etter da :)

Gjest Gjest_brura_*
Skrevet

Drømte i natt at min mor hadde klippet i stykker brudekjolen min for å sy gardiner til den nye leiligheten sin:-) Jeg var så lei meg og forbannet på henne, men hun forsikra meg om at gardinene ble så pene, og jeg kunne jo tross alt få låne den peneste joggebuksa hennes. :fnise:

Skrevet

Hehe :) Drømte stadig vekk at jeg kom i kirken og hadde glemt å være hos frisøren. Det var helt forferdelig :O

Skrevet

Stadig en gjenganger dette med bryllupsdrømmer. Som regel er det ingen hyggelige drømmer, men mer mareritt. Typisk det... Har vel fortsatt til gode å drømme at alt går som planlagt og er helt perfekt :)

Drømmene går mye i det å forsove seg, glemme å ta med ting (brudebukett, ting til frisøren osv), komme for sent til kirken.. Har også drømt at jeg oppdager at kjolen min plutselig har blitt en helt annen, fæl og stygg kjole enn den jeg skal ha... rett før kirkedørene åpnes! Eller at dagen brått er over uten at man husker noe som helst av den.. vi får prøve å slappe av, senke skuldrene og nyte dagen!

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet
Eller at dagen brått er over uten at man husker noe som helst av den.. vi får prøve å slappe av, senke skuldrene og nyte dagen!

At dagen er brått over er en gjenganger hos meg. Dagen er i gang og ting er kaotisk og ikke som planlagt. I natt hadde jeg en ny drøm. Da var vi nesten ferdig med selskapet, som ikke befant seg i det innleide lokalet. I drømmen hadde mamma (og egentlig alle andre og som var enig) funnet ut at det ble for mange taler for en middag, så vi måtte dele gjestene i to. Jeg var hjemme i stua til mamma og pappa med min familie, mens min forlovede var hos naboen (!) deres med sin familie. :fnise: Hos dem kunne man se at det var mye liv og moro ;) Hjemme var allerede talene over og jeg fikk ikke kontakt med noen av gjestene. Alt var bare surrete og forvirrende.

Huff, dette er nok et tegn på at jeg må slappe av, men føler egentlig ikke at jeg stresser. Tenker nok for mye på det da ;)

Skrevet

Hadde også "mareritt" inatt :ler: .Vielsen var plutselig flyttet til klokken 12(er egentlig klokken 1330),så da fikk jeg det kjempetravelt!!Vielsen ble forsinket mange ganger for jeg hadde verken vært til frisøren eller sminket meg.Jeg måtte bare få venninnen min til å ordne meg i en fei!!Så ikke ut :fnise: .Jeg hadde glemt av sløret + brudepikekjolene og tilbehøret til dem.Og kjolen min hadde plutselig blitt gammelrosa og kjempestygg!!Var utrolig glad da jeg våknet og at det hele bare var en drøm :ler:

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen drømmer, men "mannen" har. Han drømte at det var onsdagen før bryllupet, og at han ikke hadde tenkt på klær til seg. Han ble helt gal, og måtte komme i shorts.

Skrevet

fikk eg en ny drøm her i natt.....plutselig hadde eg blitt gravid 2 uker før bryllupet, men fødte dagen etter lissom. Så var jo folk så sure at det var barnefritt bryllup når vi måtte jo ha vår egen!

Det var ganske så vanskeligt å amme i bryllupskjolen, mens da noen ga en tale!

snakk om å være stresset!!! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hehe. Mye morsomt her :) Jeg er glad jeg ikke er den eneste som virkelig får gjennomgått et marerittbryllup om natten :P

Skrevet (endret)

Jeg har drømt at alt var klart og jeg sto med hånda på armen til forloveden min og skulle til å si "ja!" da datteren hans kom bort og virkelig måtte hviske noe til meg. Jeg prøver å si at vi kan ta det etterpå, men nei, hun MÅ hviske det til meg nå!

Og så informerer hun meg om at jeg er naken. :haar:

Og ingen har sagt noe, for alle tenkte at det sikkert var bryllupsnerver og da er sånt greit. Så da står jeg der da, foran alteret (vi skal ikke gifte oss i kirken en gang), og prøver å gjemme meg bak min bedre halvdel, og finne ut hvordan vi skal komme oss ut så jeg kan få tatt på meg kjolen. Og så snur jeg meg til presten og beklager at jeg har glemt kjolen og står med rumpa bar i hans retning, og at jeg trenger fem minutter. Presten rister på hodet og sier at det er greit, vi har masse av tid for vi valgte å gifte oss så tidlig (?!)

Så prøver jeg å gå ut av kirken uten at noen får sett meg forfra, ved å gå i hælene på forloveden min (har dere prøvd å stå to stykker oppå et par ski, og gå samtidig? det var sånn det føltes ut). :flau:

Og så husker jeg ikke mer :fnise:

Endret av Phaedra
Skrevet

Jeg drømte for en stund siden at jeg måtte gjøre meg klar før vielsen et nitrist hotell fra 70-tallet (type østblokk, stor betongkloss) hvor det var dårlig lys, og så fant de ikke kjolen min så jeg måtte gå med en blå 1800-talls-kjole. Hehe... Og håret mitt ble kjempestygt, pluss noen ufordragelige unger kom og ødela når pappa skulle ta bilder av meg og forloverne før vi dro... hehe...

Det siste jeg drømte var at morfar plutselig hadde satt seg helt på bakbena og krevd at vi giftet oss på hytten (vi har hytte på stedet hvor han vokste opp), og at det ble masse stress med ny planlegging og nye forberedelser, at min kjære ikke var der midt i alt stresset, for han skulle kjøre slik at han akkurat nådde vielsen (vi bor halvannen til to timer fra hytten), og jeg hadde glemt bordkortene hjemme, det eneste de hadde på nærbutikken var sånne glorete til barneselskap, og de andre insisterte på at det ikke var så viktig, men jeg ble helt fortvilet, for det ødela hele den fine stilen jeg hadde fått på borddekkingen... :fnise:

Jaja, tror ikke det er så stor fare for at jeg er sanndrømt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...