Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Hei! Jeg veier litt for mye, og skulle derfor gått ned 5-10 kg (og gjerne en kles-str. eller to! ) Men uansett hvor sunt jeg spiser og hvor mye jeg trener, skjer det absolutt ingenting! Jeg spiser 1 grov brødskive med brunost/ost/syltetøy, en klase druer og et glass juice til frokost. Spiser en frukt (ofte gulrot) 3 timer sener. Til lunsj er det 2 grove skiver med magert pålegg. Spiser en frukt igjen noen timer etter. Til middag spiser jeg sunt, med grønnsaker ol. Ikke mer enn 500 kalorier! Kylling, svin ol. Er jeg litt sulten, spiser jeg 1-2 grove knekkebrød til kvelds. Jeg får som regel ikke i meg mer enn 1500 kalorier om dagen, og jeg spiser sjelden godteri. Jeg drikker også 1,5-2 liter væske (mest vann) om dagen. Jeg trener 3-5 ganger i uka. 1 gang er aerobic, og resten er jogging på ca. 40-60 minutter. Likevel står vekta på det samme, uke etter uke.. Noen ganger veie jeg MER enn det jeg pleier. Jeg føler at jeg har veldig mye vann i kroppen, og jeg er ofte oppblåst. Men jeg blir så frustrert! Jeg spiser sunt, jeg spiser nok (ingen grunn til å sulte seg) og jeg trener. Men det skjer ikke noe med vekta. Selvtilliten går bare nedover.. Jeg er ikke overvektig, bare litt godt i hold (171 cm, 75 kg), men det er likevel litt mye, føler jeg. Hva kan jeg gjøre, botsett fra å trene og spise sunt? Hvis ikke det virker, så er det jo ingen vits i å være så flink. Hehe. Hva har virket for dere for å gå ned i vekt uten sult, og uten å trene time etter time, noe jeg ikke har tid til å det hele tatt! Beklager et lite utbrudd, men jeg ønsker så gjerne å gå ned i vekt, og kunne føle at jeg der bra ut. Takk for alle svar!
Gjest Gjest_mie_* Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Føler med deg. Jeg har det akkurat på samme måten. Jeg har veldig anlegg for å legge på meg. Sånn har det alltid vært og det er så kjipt. Man kan jo aldri kose seg med maten uten dårlig samvittighet. Jeg er 173 cm og veier 74 kg. Trent hele påsken og holdt meg unna usunn mat og godteri. Men vekta har gått opp i stedet for ned. Urettferdig!!!
PecanPie Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 dette høres nok helt villt ut, men det kan faktisk hende du spiser for lite. Jeg ville nok lagt på en skive til til frokost, og kanskje valgt en annen type pålegg da. Dersom du spiser søtt pålegg for å få ned litt frokost, kan du bytte ut syltetøy med f.eks. Heistad lavkalori syltetøy. Har du mye salt i maten? Kanskje du har mye vann i kroppen, siden salt binder vann. Ellers kan du kanskje legge inn noe styrketrening i programmet ditt. Jo mer muskler du har, jo høyere vil "hvileforbrenningen" være. Kvinner er for forsiktige med styrketrening, uten grunn. Det skal veldig, veldig mye til før vi ser ut som bodybuildere, vi er rett og slett ikke anlagt til det. Du kan f.eks. trene styrke i form av rene styrkeøkter (enten i gruppe eller på egen hånd, og da enten hjemme eller på senter), pilates osv. Det finnes mange fine treningsvideoer som du kan trene etter hjeme, tror NRK har en del gratis på sine nettsider.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Hvis dette er en vanlig matdag for deg spiser du for lite og for mye karbohydrater, samt for lite proteiner og fett. Fett skal ikke kuttes helt ut, du må ha fett for å forbrenne fett. Og musklene dine trenger proteiner når du trener så mye. Karbohydrater skal selvfølgelig heller ikke kuttes ut, men du bør bytte ut noe med proteiner og fett. Du spiser mye karbohydrater, f.eks. brunost, brød, gulrot, syltetøy, frukt og juice. Du kan f.eks. få følgende inn i ditt kosthold: egg, avokado, reker, makrell, cottage cheese, linser, bønner, laks, nøtter osv. Til sist kan du vurdere og bytte ut noe av kondisjonstreningen med styrketrening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå