Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1 Skrevet 18. april 2009 Tru om det hadde nyttet og ta en sånn sak til retten? Kanskje noen som vet om det er prøvd? Tenker sånn at hun ligger på seg ett barn mot kjæresten sin vilje,kjæresten gjør det slutt og senere i livet møter han den store kjærligheten,han sier ikke før de er blitt knyttet at han har ett barn fra tidligere forhold,den nye kjæresten dumper han for at hun vil ikke ha kjærest med tidligere barn. Det er på en måte to traumer,på toppen av alt må han mest sansynlig betale bidrag i 18 år,da slenger vi på en til traume/belastning. Alt det for en verpesyk høne som lurte kjæresten. Skjønner jo at sånne ting er vanskelig og bevise,skjønner å at man har ett eget ansvar for og beskytte seg mot uønsket barn,men i mange tilfeller sier dama at hun går på piller og da er man nesten så trygg man kan være. Intressant problemstilling for meg allefall! Kommer sikkert til og få masse pepper for tankegangen min.
Gjest Miley Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Vil du ikke ha barn så sørger du for å bruke prevensjon. Skal du gå til retten og si at du ikke klarer ta ansvar for ditt eget liv, så du håper de vil gjøre det? Regner med du får noen festlige blikk tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 Vil du ikke ha barn så sørger du for å bruke prevensjon. Skal du gå til retten og si at du ikke klarer ta ansvar for ditt eget liv, så du håper de vil gjøre det? Regner med du får noen festlige blikk tilbake. Om man misshandler,stjeler,bedrar økonomisk osv blir man gjerne straffet,følgene av disse tingene trenger ikke følge deg særlig lenge. Blir du far mot din vilje blir du på en eller anne måt "Heftet" allefall til barnet blir 18år,i disse tilfellene blir ikke dama straffet i det hele tatt,derimot blir hun belønnet med dobbel barnetrygd og bidrag fra barnefar. I dag kommer man seg ikke unna som man gjorde før med og ikke oppgi barnefar,om hun har flere kandidater blir det kjørt DNA tester over en lav sko...."synderen" og skal finnes og "straffes".
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Problemet her er at å straffe en mor eller far på den måten alltid vil gå utover barnet. Og det er, i motsetning til de to andre, 100% uskyldig i saken. Eller vil du kanskje at barnet skal straffes litt også, for å ha våget å bli til?
Gjest Miley Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Om man misshandler,stjeler,bedrar økonomisk osv blir man gjerne straffet,følgene av disse tingene trenger ikke følge deg særlig lenge. Blir du far mot din vilje blir du på en eller anne måt "Heftet" allefall til barnet blir 18år,i disse tilfellene blir ikke dama straffet i det hele tatt,derimot blir hun belønnet med dobbel barnetrygd og bidrag fra barnefar. I dag kommer man seg ikke unna som man gjorde før med og ikke oppgi barnefar,om hun har flere kandidater blir det kjørt DNA tester over en lav sko...."synderen" og skal finnes og "straffes". Om du legger fra deg penger på en benk risikerer du at de blir tatt. Puler du risikerer du at du blir far. Ville du gått rettens vei om du la penger fra deg på en benk og noen tok dem?
waco Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Vil du ikke ha barn så sørger du for å bruke prevensjon. Den argumentasjonen der henger jo ikke på greip med fri abort.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Om du legger fra deg penger på en benk risikerer du at de blir tatt. Puler du risikerer du at du blir far. Ville du gått rettens vei om du la penger fra deg på en benk og noen tok dem? Selvfølgelig om jeg viste hvem det var ja Om man blir far not sin vilje så vet man jo hvem den skyldige er
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Helt klart burde dette resultere i at du blir fritatt for barnebidrag. Om en kvinne bevisst saboterer prevansjon (stikker hull på kondom eller dropper p-pille med overlegg) for å bli gravid da syntes jeg hun ikke har noe mer rett på barnebidrag enn hun ville hatt av en sæddonor. Problemet er jo da og bevise dette. Om ikke kvinnen tilstår foran rettsapparatet om dette så er jo egentlig løpet kjørt og en ender opp med å betale barnebidrag til tusen og en natt. Dette viser jo egentlig bare det som jeg har sagt hele tiden: Mannen bør være en medfaktor når det gjelder å sette et barn til verden. Det er fri abort og begge burde være enige om barnets liv skal avsluttes eller videreføreres. Om mannen ikke vil ha barnet og skriver under på at han syntes det er greit at kvinnen tar abort så bør han få redusert eller ingen barnetrygd.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Helt klart burde dette resultere i at du blir fritatt for barnebidrag. Om en kvinne bevisst saboterer prevansjon (stikker hull på kondom eller dropper p-pille med overlegg) for å bli gravid da syntes jeg hun ikke har noe mer rett på barnebidrag enn hun ville hatt av en sæddonor. Problemet er jo da og bevise dette. Om ikke kvinnen tilstår foran rettsapparatet om dette så er jo egentlig løpet kjørt og en ender opp med å betale barnebidrag til tusen og en natt. Dette viser jo egentlig bare det som jeg har sagt hele tiden: Mannen bør være en medfaktor når det gjelder å sette et barn til verden. Det er fri abort og begge burde være enige om barnets liv skal avsluttes eller videreføreres. Om mannen ikke vil ha barnet og skriver under på at han syntes det er greit at kvinnen tar abort så bør han få redusert eller ingen barnetrygd. Det er det jeg mener,damene har loven i bukta og begge ender. Mannen er rettsløs når damene finner på sånne ting
camilla* Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Det er det jeg mener,damene har loven i bukta og begge ender. Mannen er rettsløs når damene finner på sånne ting det er sant. Derfor bør dere bruke kondom og vokte den men jeg er enig med pia- Bruker damen deg som sæd-donor uten ditt samtykke så bør du ikke oppføres som far eller hun bør si ifra seg barnebidrag fra deg.
Gjest strykebrett Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Helt enig med de som mener mannen skal slippe barnebidrag i de tilfellene han har blitt lurt. Fatter ikke at noen kan gjøre sånn. Utrolig egoistisk!
Gjest _Leela_ Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 (endret) Handlet faktisk om dette på dagens Dr.Phil... Så i USA er det noen som har forsøkt å ta dette opp i retten, eller saken kom vel aldri så langt da. Link til Wikipediainfo Link til Dr.Phil episoden Endret 18. april 2009 av _Leela_
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #14 Skrevet 19. april 2009 Helt enig med de som mener mannen skal slippe barnebidrag i de tilfellene han har blitt lurt. Fatter ikke at noen kan gjøre sånn. Utrolig egoistisk! Det skulle vært en lov som beskytter menn mot kvinner som lurer menn til og bli fedre,i tvilstilfelle skulle det vært påkrevd med løgndetektor test. (Jada.Vet at den ikke er 100%) Damer....DEtte er helt forkastelig!
Gjest balla Skrevet 19. april 2009 #15 Skrevet 19. april 2009 Damer....DEtte er helt forkastelig! Helt enig synes det blir et bedrag mot mannen og et svik mot ungen som blir til under slike omstendigheter. Makan til egoistisk og moralsk forkastelig handling....
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 19. april 2009 #16 Skrevet 19. april 2009 Dette skjer ofte ,det er jeg sikker på. Jeg er en gutt, var da 23år, hadde fått meg jobb i Oslo, flyttet ned, og ikke før jeg hadde jobbet mage ukene så ble min daværende kjæreste gravid, selv om jeg vet at hun brukte p-piller. Hun var da 20år og midt i skolegang, forholdet vårt hadde skrantnet i over 1år, vi hadde vært sammen siden hun var 15år, og hun bodde da 50mil unna. Så da fikk hun drømmen oppfylt mannen hun ville, hun fikk flytte til tigerstaden med meg, og slippe skolegang og jobbet pliktmnd for å på barselspenger. Dette varte noen år før forholdet gikk på dunken, vi hadde vokst fra hverandre. I ettertid har jeg blitt fortalt at det var en planlagt handling fra henne. Helt OK for meg, barnet er det BESTE som har skjedd meg. Men måten det ble gjort på er ufin, selv om jeg tenkte tanken når det skjedde den gangen, så er det ikke en diskusjon man tar opp når man vet man skal bli far og gjør det beste av situasjonen. K
Gjest stemor_fsl Skrevet 20. april 2009 #17 Skrevet 20. april 2009 Jeg kaster meg på diskusjonen, og som stemor til et barn der far ble lurt av mor til barnet vet jeg at far har så godt som ingenting å si i en slik situasjon. Mor og far til barnet har aldri hatt et fast forhold, men et par netter i sengen, og dermed var det gjort. Dama fikk det hun ville , men uten å selv fortelle det til far!! Bare det burde vært straffbart spør du meg.... Men for å gjøre en lang historie kort, så er det en ting at en slik situasjon preger far, men hva med det stakkars barnet som ikke kan noe for å ha kommet til verden? Mor og far til barnet kommuniserer kun ved henting eller levering av barnet, for mor er ikke interessert i å prate eller være "venner" med far eller meg(jeg kom inn i bildet noen mnd'er etter at barnet ble født). Og hvem er det som reagerer mest på det, jo barnet, men det blåser mor i. Prøver jeg eller far til barnet å snakke med mor om at vi syns situasjonen er vanskelig i forhold til barnet er det som å snakke til en vegg! Når barnet er hos oss kommer det også frem at mor nekter barnet å snakke med far eller hans familie når barnet er hos mor,eller i butikken med henne, hva er dette????? Far måtte innkalle til mekling for å få samvær på papiret, men mor gir ikke far et minutt mer enn hva han har krav på , så når barnet gjerne vil være hos far får ikke barnet lov av mor. Jeg, som kvinne, sier bare at fedre har alt for lite de skulle ha sagt i forhold til barna sine, og jeg VET iallefall at jeg har lært mye av denne situasjonen(noe som forhåpentligvis er positivt for samboeren min) og vil jobbe for at fedre skal ha mer å si i forhold til graviditet og samvær med barnet sitt. Og til single gutter og menn: Skinnet bedrar, tenk på dere selv, ikke alle damer er snille med dere eller deres framtidige barn!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #18 Skrevet 21. april 2009 Jeg kaster meg på diskusjonen, og som stemor til et barn der far ble lurt av mor til barnet vet jeg at far har så godt som ingenting å si i en slik situasjon. Mor og far til barnet har aldri hatt et fast forhold, men et par netter i sengen, og dermed var det gjort. Dama fikk det hun ville , men uten å selv fortelle det til far!! Bare det burde vært straffbart spør du meg.... Men for å gjøre en lang historie kort, så er det en ting at en slik situasjon preger far, men hva med det stakkars barnet som ikke kan noe for å ha kommet til verden? Mor og far til barnet kommuniserer kun ved henting eller levering av barnet, for mor er ikke interessert i å prate eller være "venner" med far eller meg(jeg kom inn i bildet noen mnd'er etter at barnet ble født). Og hvem er det som reagerer mest på det, jo barnet, men det blåser mor i. Prøver jeg eller far til barnet å snakke med mor om at vi syns situasjonen er vanskelig i forhold til barnet er det som å snakke til en vegg! Når barnet er hos oss kommer det også frem at mor nekter barnet å snakke med far eller hans familie når barnet er hos mor,eller i butikken med henne, hva er dette????? Far måtte innkalle til mekling for å få samvær på papiret, men mor gir ikke far et minutt mer enn hva han har krav på , så når barnet gjerne vil være hos far får ikke barnet lov av mor. Jeg, som kvinne, sier bare at fedre har alt for lite de skulle ha sagt i forhold til barna sine, og jeg VET iallefall at jeg har lært mye av denne situasjonen(noe som forhåpentligvis er positivt for samboeren min) og vil jobbe for at fedre skal ha mer å si i forhold til graviditet og samvær med barnet sitt. Og til single gutter og menn: Skinnet bedrar, tenk på dere selv, ikke alle damer er snille med dere eller deres framtidige barn! Jeg vet om flere lignende tilfeller,jeg skylder på bidrag og trygde reglene. Om samværet går over en dag i uka og annen hver helg reduseres bidrag fra far,derfor trur jeg at alenemødre passer som smeden på at det ikke skjer. Sikker mye vont blod mellom foreldre og som hemmer viljen til og inngå fornuftige avtaler. Hvem er taperen opp i alt dette.............jo barnet. Forkastelig!
liv Skrevet 21. april 2009 #19 Skrevet 21. april 2009 Far bør kalle inn til megling igjen for det er ingen minsterett når det gjelder samvær...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #20 Skrevet 21. april 2009 Far bør kalle inn til megling igjen for det er ingen minsterett når det gjelder samvær... Sikkert ikke minsterett,men mor vil nok for en hver pris unngå og "miste" bidrag fra barnefar ved og la barnefaren ha for mye samvær: SamværsfradragAlderen på barnet 0 - 5 år 6 - 10 år 11 - 14 år 15 år -> Samværsklasse 00 (0 - 1 netter/dager pr. måned) NOK 0 NOK 0 NOK 0 NOK 0 Samværsklasse 01 (2 - 3 netter/dager pr. måned) NOK 185 NOK 265 NOK 325 NOK 375 Samværsklasse 02 (4 - 8 netter/dager pr. måned) NOK 610 NOK 875 NOK 1085 NOK 1245 Samværsklasse 03 (9 - 13 netter/dager pr. måned) NOK 1505 NOK 1875 NOK 2160 NOK 2390 Samværsklasse 04 (14 - 15 netter/dager pr. måned) NOK 1885 NOK 2350 NOK 2715 NOK 3000 Det mener jeg er en medvirkende årsak til at mange samværsavtaler ikke inngåes eller holdes .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå