Gå til innhold

Lei mette-marit

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Leyla_*
Skrevet
Jeg for min del, syns det er helt ufattelig at ei kongelig kvinne som har tilgang på endeløse mengder med penger og stylister/make-up personer, kler seg som en gammel tante og er usminket mesteparten av tiden, selv når hun representerer. Er du kongelig, forventes det at du viser din status.

Mette-Marit bør ta en titt på Kronprinsesse Mary av Danmark eller vakre prinsesse Maxima av Nederland, for å se hvordan en "ekte" kronprinsesse bør kle seg og sminke deg. Jeg bryr meg ikke at MM's klær koster tusenvis av kroner pr del, når hun likevel kler seg på samme måte som den gamle tanten min!!

ÆÆÆrlig talt, føler at du kan lese tankene mine

HELT ENIG, Kjedelig klestil...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet
Hvis du går litt tilbake i tid, så var det uvanlig/ikke-eksisterende at kronprinsesser hadde en karriere... (de trengte det jo ikke - og trenger det ikke i dag heller)

Dessuten er jeg overbevist at hvis MM hadde visst at hun kom til å bli kronprinsesse hadde hun tatt andre valg i forbindelse med både utdanning og tidligere vennekrets. Det samme gjelder de nevnte kronprinsessene, de trodde de skulle bli karrierekvinner og tok derfor den utdannelsen...

Kronprinsesser er der "for syns skyld" og trenger i prinsippet bare å kunne gå, snakke, vinke og føde barn, alle disse egenskapene har MM :)

Mener du virkelig det?

Skal vi gå tilbake til fortiden hvor det ikke var nødvendig med utdannelse for kongelige? Dronning Elisabeth fikk skolegang hjemme - men ikke matematikk - det var ikke nødvendig for hun ville aldri trenge å regne ut hvor mye melken og brødet kostet :ler:

Mary med utdannelse innen jus og markedsføring, Letizia med sin journalistutdannelse, Maxima som er utdannet økonom - alle med flere års arbeidserfaring innen sitt felt stiller i en helt annen kategori enn Mette Marit. For vi er faktisk noen som mener at kronprinsesserollen bør dreie seg om noe mer enn "for syns skyld". Og det å være istand til å kommunisere med alle typer mennesker er en helt nødvendig egenskap.

Skrevet

Jeg er absolutt monarkist, men synes at det norske kongehuset har blitt så utvannet og strippet for verdighet de siste årene (ikke bare på grunn av Mette Marit) at det nesten er en parodi på seg selv. Jeg er sikker på at hun har lagt fortiden bak seg og alt det der, og jeg er for at også de kongelige skal få gifte seg av kjærlighet. Men man kan ikke få i pose og sekk, og jeg synes at Haakon burde tatt valget mellom Mette Marit og tronen. Poenget er at som kongelig er man både herre og tjener, mens Haakon og Mette Marit ser ut til å ville sope med seg det beste fra to verdener: de vil gjerne ha de privilegiene det medfører å være kongelig, uten å måtte forholde seg til de negative pliktene og forventningene, i dette tilfellet forventningen om å finne en bedre utdannet og mindre skandalisert kone til å bli landets neste dronning. Nei, ikke alle kan gifte seg med kusinene sine, slik man gjorde før i tiden, men det er en gylden middelvei de fleste steder. Mette Marit er helt sikkert en flott og varm dame, men som kronprinsesse faller hun totalt igjennom.

Skrevet
Jeg er absolutt monarkist, men synes at det norske kongehuset har blitt så utvannet og strippet for verdighet de siste årene (ikke bare på grunn av Mette Marit) at det nesten er en parodi på seg selv. Jeg er sikker på at hun har lagt fortiden bak seg og alt det der, og jeg er for at også de kongelige skal få gifte seg av kjærlighet. Men man kan ikke få i pose og sekk, og jeg synes at Haakon burde tatt valget mellom Mette Marit og tronen. Poenget er at som kongelig er man både herre og tjener, mens Haakon og Mette Marit ser ut til å ville sope med seg det beste fra to verdener: de vil gjerne ha de privilegiene det medfører å være kongelig, uten å måtte forholde seg til de negative pliktene og forventningene, i dette tilfellet forventningen om å finne en bedre utdannet og mindre skandalisert kone til å bli landets neste dronning. Nei, ikke alle kan gifte seg med kusinene sine, slik man gjorde før i tiden, men det er en gylden middelvei de fleste steder. Mette Marit er helt sikkert en flott og varm dame, men som kronprinsesse faller hun totalt igjennom.

Ja, helt enig med deg. Flott oppsumert!

Skrevet

Jeg vil påstå at valgene man tar i livet, påvirker den man blir. En person som har flørtet med narkotika, blir for eksempel ikke politi. Men kronprinsesse må hun gjerne bli! Jeg ser ikke ned på mennesker som har slitt psykisk eller som har gjort dumme valg i ungdomstida. Det er mange som har gjort det og det er ingen skam. Det er selvfølgelig bra at kongelige begynner å gi problemer som spisevegring (Victoria) og rus (MM) et ansikt. Likevel virker bakgrunnen vel tynn i mine øyne. MM har ingen utdannelse, og det stilles jo spørsmål ved om utdannelsen hun tok i London ble gjennomført korrekt. Da TV2 spurte hva hun hadde fått om på eksamen, smilte hun bare og sa at hun hadde fått et veldig fint år. Det er mulig at noen synes at dette er nok, men i mine øyne holder det ikke å være en levende Askepott. Skal man være en rollemodell, bør man ha en viss bakgrunn, og jeg mener at MM i tillegg til en rufsete fortid mangler både utdannelse og dannelse.

Gjest nobilian
Skrevet
Kronprinsesser er der "for syns skyld" og trenger i prinsippet bare å kunne gå, snakke, vinke og føde barn, alle disse egenskapene har MM :)

Der var vel de fleste evnene hennes oppsummert, ja.

Skrevet

Himmel og hav, her var det mye rart!

Jeg har virkelig sansen for MM, synes hun gjør en flott jobb!

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet
Himmel og hav, her var det mye rart!

Jeg har virkelig sansen for MM, synes hun gjør en flott jobb!

Hører noen si det - men det er ingen som sier på hvilken måte hun gjør "en flott jobb"?

Skrevet

Jøss, her var det mye bitre innlegg. Ingen som synes den viktigste faktoren Mette-Marit har som kronprinsesse er at Kronprins Håkon elsker henne og har valgt henne som sin kone?

Nei, han burde nok heller funnet ei med "bedre utdannelse" og vraket kvinnen i sitt liv... :roll:

Synes forøvrig Mette-Marit gjør det flott som kronprinsesse og hun får også mye skryt rundt i Europa. Synd for Mette-Marit at hun er kronprinsesse i Norge, i grunn. Folk i andre europeiske land er stolte av sine kronprinsesser.

Skrevet
Synd for Mette-Marit at hun er kronprinsesse i Norge, i grunn. Folk i andre europeiske land er stolte av sine kronprinsesser.

Folk i andre europeiske land er stolte av sine kronprinsesser fordi de faktisk er noe å være stolte av.

Gjest Langsyne
Skrevet
Hører noen si det - men det er ingen som sier på hvilken måte hun gjør "en flott jobb"?

I denne tråden gjør hun ingen god jobb pga stilen, sminken, utseendet og fortiden sin. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være mulig å faktisk tenke så trangt! Er det mulig at dere kanskje kan komme med noen grunner (som betyr noe) for at hun ikke gjør noen god jobb? Jeg for min del liker ikke stilen hennes, men nå er det kanskje fordi det rett og slett ikke er min personlige stil. Det eneste jeg reagerer på er pelsen hennes, ellers får hun gå med hva hun vil. Det ligger ikke for noen som helst vane for meg å tenke negativt om mennesker bare pga status og stil. Jeg synes det er ugjennomtenkt og barnslig å faktisk hate en kronprinsesse pga utseendet eller stilen og sminken osv. Finner dere ikke noe bedre?

Ang fortiden, så er det vel kanskje personligheten dere ønsker å sette vekt på eller? At hun har vært narkoman, men står der hun står den dag i dag er vel i seg selv sikkert et tegn på en sterkt menneske? Jeg ville for min del ville sikkert ha hatt en bedre samtale med henne enn en prinsesse som ikke vet hva det vil si å tenke på hva brødet koster i butikkene. Askepott klisjee eller ei, den prinsessen dere ønsker står nok ikke i samsvar med den prinsessen jeg kunne tenkt meg.

Skrevet
Folk i andre europeiske land er stolte av sine kronprinsesser fordi de faktisk er noe å være stolte av.

Du glemte å lese det jeg skrev om at andre europeiske land også setter pris på VÅR kronprinsesse? Hun får mye skryt rundt i verden, for arbeidet hun gjør som representant for Norge. Men her i Norge er det Janteloven for alle penga. Trist!

Gjest damemennesket
Skrevet
En person som har flørtet med narkotika, blir for eksempel ikke politi. Men kronprinsesse må hun gjerne bli!

Det der var i grunn en temmelig god refleksjon. Selv jobber jeg i forsvaret og jeg må av og til menge meg med de kongelige i jobben min. Men jeg hadde ALDRI kunnet fått jobben med en rufsete fortid eller utagerende adferd (som MM har sagt om seg selv), for da ville jeg ha gått inn under kategorien "Fare for rikets sikkerhet". Da hadde jeg bare kunnet glemme å bringe inn varer eller å spise en bedre middag sammen med de kongelige.

Det er litt spesielt at alle og enhver kan få innpass som kronprinsesse, mens andre som er avhengige av jobben sin, kan bli en trussel for selveste Mette Marit og resten av kongeriket Norge, hvis de har hatt en utagerende fortid. Det å bli kronprinsesse burde ha vært påkrevd en sikkerhetsklarering, for å påse rikets sikkerhet (som liksom skal være så viktig). Jeg vet at jeg setter det litt på spissen, nå. Men det er veldig interessant å se hvor dobbeltmoralsk Norge er.

Skrevet (endret)

"Kronprinsesse" er ingen "jobb" der man sender inn søknad. Man blir det om man gifter seg med kronprinsen. Fordi kronprins Håkon og Mette-Marit elsker hverdandre og giftet seg er hun kronprinsesse. Stakkars Håkon om han skulle måtte ha latt dere velge ut en passende kone til ham.

"Innpass som kronprinsesse?" Dere er jammen meg morsomme!

Undervurderer dere ikke kronprins Håkon litt om dere tror han hadde giftet seg med ei som var en fare for rikets sikkerhet? Men dere liker sikkert ikke han heller?

Fikk meg en god latter i dag ja...

Endret av *Numi*
Skrevet

Hva skal vi egentelig med disse kongelige ? Mette Marit kommer jo inn på BI og var det ikke noe i England også, uten videregående , og sånnt skryt for at hun går på skole, ikke behøver hun gjøre husarbeide ta seg av unger som mange andre må som er i utdannelse, Håper Harald blir den siste kongen !!!!

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet
"Kronprinsesse" er ingen "jobb" der man sender inn søknad. Man blir det om man gifter seg med kronprinsen. Fordi kronprins Håkon og Mette-Marit elsker hverdandre og giftet seg er hun kronprinsesse. Stakkars Håkon om han skulle måtte ha latt dere velge ut en passende kone til ham.

"Innpass som kronprinsesse?" Dere er jammen meg morsomme!

Undervurderer dere ikke kronprins Håkon litt om dere tror han hadde giftet seg med ei som var en fare for rikets sikkerhet? Men dere liker sikkert ikke han heller?

Fikk meg en god latter i dag ja...

Vi har desverre ingen annen makt når det gjelder "valg" av kongelige enn å stole på regjerende monarkers råd til sine barn. I Norge har de sviktet totalt når det gjelder rådgivning - det ser faktisk ikke ut til at slottet har rådgivere ansatt.

Siden du hadde syntes synd på Haakon om han ikke fikk sin Mette Marit så syntes du vel synd på Kronprins Fredrik også da han ble nektet å gifte seg med sine undertøysmodeller?

Hva skal vi egentelig med disse kongelige ? Mette Marit kommer jo inn på BI og var det ikke noe i England også, uten videregående , og sånnt skryt for at hun går på skole, ikke behøver hun gjøre husarbeide ta seg av unger som mange andre må som er i utdannelse, Håper Harald blir den siste kongen !!!!

Helt enig - og det verste er at alt som har med Mette Marit og hennes skolegang blir hemmeligholdt. Ingen tør gå ut og si at hun har kommet inn på diverse studier - kun fordi hun har den posisjonen hun har. De kongelige kan altså bruke sin makt på å gå forbi andre studenter.

Hvorfor i all verden måtte ikke Mette Marit ta sin bachelor før hun starter et ettertraktet masterstudie? Og ettersom enkelte sier så har hun faktisk ikke engang ordentlig studiekompetanse.

Skrevet
Vi har desverre ingen annen makt når det gjelder "valg" av kongelige enn å stole på regjerende monarkers råd til sine barn. I Norge har de sviktet totalt når det gjelder rådgivning - det ser faktisk ikke ut til at slottet har rådgivere ansatt.

Siden du hadde syntes synd på Haakon om han ikke fikk sin Mette Marit så syntes du vel synd på Kronprins Fredrik også da han ble nektet å gifte seg med sine undertøysmodeller?

Helt enig - og det verste er at alt som har med Mette Marit og hennes skolegang blir hemmeligholdt. Ingen tør gå ut og si at hun har kommet inn på diverse studier - kun fordi hun har den posisjonen hun har. De kongelige kan altså bruke sin makt på å gå forbi andre studenter.

Hvorfor i all verden måtte ikke Mette Marit ta sin bachelor før hun starter et ettertraktet masterstudie? Og ettersom enkelte sier så har hun faktisk ikke engang ordentlig studiekompetanse.

Det morsomste er jo at da MM ble spurt om hva hun lærte i England, fniste hun bare. Det samme skjedde da TV2 spurte hva hun fikk spørsmål om på eksamen. Men det er klart, så lenge MM ikke tar dop og ser presentabel ut, så er vi misunnelige fordi vi stiller spørsmål ved om hun gjør en god jobb.

Vel, jeg skal si dere en ting; jeg hadde ikke kommet inn på skole uten ordentlig studiekompetanse. MM tar mastergrad. Hvor kvalifisert er hun egentlig til det? Hun, som ikke en gang skriver disse talene alle roser henne for.

Skrevet

Var det kanskje kong Olav som var for slapp overfor Harald, da Harald ville gifte seg med ei jente av folket?

Det er vel dette som ligger bak nåværende kongepar sitt ønske om å la sine barn velge seg partnere av kjærlighet - de fikk jo lov selv, så hva annet kunne de gjøre?

At MM er lut, har for lyst hår og ikke bruker sminke, har dog lite med hennes egnethet som kronprinsesse å gjøre. Synes igrunnen det ser ut til at hun klarer seg fint, jeg. Og så tillegger jeg Håkon gangsyn. Han ville neppe valgt seg en kone uten en viss mengde substans på loftet.

Skrevet
MM er et flott forbilde! Hun har vakre rene ansiktstrekk, nydelig nese, og en flott utdanning. Som blivende 4 (og 5) barnsmor ser hun ut som en modell! Hun er blitt tynn i det siste og ser like lekker ut som en fotomodell.

Helel verden er nok misunnelige på Kronprinsessen av Norge! Heia MM.

Mesteparten av innlegget forbigår jeg i stillhet: men hva er den flotte utdanningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...