Gjest regine ii Skrevet 21. april 2009 #41 Skrevet 21. april 2009 hvorfor iallverden er hun et "forbilde"? - ingen utdannelse, kun litt fag her og der (og komme inn på skoler ol fordi man er kronprinsesse er lite imponerende!) - forhistorie med "utagerende" festing og dop - giftet seg til en posisjon Fatter ikke at noe av dette gjør noen til et forbilde! Et forbilde er da noen man kan se opp til/beundre fordi de har gjort noe bra (skrevet en bok, oppdaget et fjell, tatt en vanskelig utdannelse, tatt utdannelse til tross for diverse motgang, etc. etc. etc) Hun er heller ikke noe "mote"forbilde, som andre har nevnt så har hun en tendens til ukledelige klær og rare antrekk. Sikkert kjekt for han at han fikk gifte seg med den han ville, men det at hun har blitt "kronprinsesse" gir henne ingen kvaliteter når hun ikke har de fra før!
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #42 Skrevet 21. april 2009 Jeg for min del er mest lei av kronprins Haakon. Han har ikke engang en elegant nese som kan rettferdiggjøre hans stadige tilstedeværelse i media.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #43 Skrevet 21. april 2009 hvorfor iallverden er hun et "forbilde"? - ingen utdannelse, kun litt fag her og der (og komme inn på skoler ol fordi man er kronprinsesse er lite imponerende!) - forhistorie med "utagerende" festing og dop - giftet seg til en posisjon Fatter ikke at noe av dette gjør noen til et forbilde! Et forbilde er da noen man kan se opp til/beundre fordi de har gjort noe bra (skrevet en bok, oppdaget et fjell, tatt en vanskelig utdannelse, tatt utdannelse til tross for diverse motgang, etc. etc. etc) Hun er heller ikke noe "mote"forbilde, som andre har nevnt så har hun en tendens til ukledelige klær og rare antrekk. Sikkert kjekt for han at han fikk gifte seg med den han ville, men det at hun har blitt "kronprinsesse" gir henne ingen kvaliteter når hun ikke har de fra før! Hun har jo gjort noe bra. Hun har lagt fortiden bak seg. Noe som er vanskelig nok for Ola og Kari Nordmann. Hun er et forbilde for alle. Hun har vist at man kan reise seg og starte på nytt. Verken jeg eller du kjenner Mette-Marit, Haakon, Märtha Louise, Ari, Sonja eller Harald. Vi vet da null og niks om hva slags kvaliteter disse menneskene egentlig har. Utad er de fine representanter for landet vårt. Sonja vektlegger kunst og norsk natur. Mette-Marit virker som en reflektert og ydmyk person med fokus på rettferdighet og solidartitet (sammen med Kronprinsen). Apropos mote har Mette-Marit frontet norsk design. Märtha og Ari virker som kjempefine mennesker, veldig åpne og inkluderende. Märtha har gjort en kjempeinnsats for å puste støvet av en del av norsk kulturarv, nemlig eventyrene våre. Ari er et sårt trengt tilskudd til det norske jantelov-samfunnet. Den eneste jeg er usikker på er selveste kongen, faktisk. Hva er hans varemerke?
mysan Skrevet 21. april 2009 #44 Skrevet 21. april 2009 Kongens varemerke er å ikke brette seg selv ut, men ha en viss avstand til folket, slik som kongehusene i resten av Europa har. Er ikke så dumt det, kanskje. Ellers synes jeg vel Sonja også klarer det bra, og jeg synes Håkon er profesjonell nok. Mette Marit gjør en grei nok jobb som kronprinsesse og det virker som om hun også har en genuin interesse for mennesker, det ser man når hun snakker med folk. Ari burde vært kalt inn på teppet for en tid tilbake før han slapp all den møkka nedover leggen sin, og jeg tror han kanskje har vært kalt inn i ettertid, for nå er han stille igjen. Stakkars Märtha, jeg kjente flauheten hennes helt hit, uten at hun ytret den med ett ord.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #45 Skrevet 21. april 2009 Kongens varemerke er å ikke brette seg selv ut, men ha en viss avstand til folket, slik som kongehusene i resten av Europa har. Er ikke så dumt det, kanskje. Når man ikke har noe å by på annet enn fasade, så er det ikke så dumt å ikke brette seg ut. Sant det. Ari burde vært kalt inn på teppet for en tid tilbake før han slapp all den møkka nedover leggen sin, og jeg tror han kanskje har vært kalt inn i ettertid, for nå er han stille igjen. Stakkars Märtha, jeg kjente flauheten hennes helt hit, uten at hun ytret den med ett ord. Da er det vel kanskje helst din egen pinlige berørthet du kjenner på, og ikke Märthas.
mysan Skrevet 21. april 2009 #46 Skrevet 21. april 2009 Da er det vel kanskje helst din egen pinlige berørthet du kjenner på, og ikke Märthas. JOda, men han sa jo at hun ikke likte det. Og jeg vet at jeg ville vært utroooolig flau om jeg hadde hatt en mann som gikk ut offentlig med skittentøyvasken. Jeg ville frosset ham rett ut av livet mitt antakelig og ikke sagt et kløyva ord til ham på pokker så lenge. Hvis han fant igjen plassen sin.
Gjest Gjest_Tutta_* Skrevet 21. april 2009 #47 Skrevet 21. april 2009 Hun har jo gjort noe bra. Hun har lagt fortiden bak seg. Noe som er vanskelig nok for Ola og Kari Nordmann. Hun er et forbilde for alle. Hun har vist at man kan reise seg og starte på nytt. Verken jeg eller du kjenner Mette-Marit, Haakon, Märtha Louise, Ari, Sonja eller Harald. Vi vet da null og niks om hva slags kvaliteter disse menneskene egentlig har. Utad er de fine representanter for landet vårt. Sonja vektlegger kunst og norsk natur. Mette-Marit virker som en reflektert og ydmyk person med fokus på rettferdighet og solidartitet (sammen med Kronprinsen). Apropos mote har Mette-Marit frontet norsk design. Märtha og Ari virker som kjempefine mennesker, veldig åpne og inkluderende. Märtha har gjort en kjempeinnsats for å puste støvet av en del av norsk kulturarv, nemlig eventyrene våre. Ari er et sårt trengt tilskudd til det norske jantelov-samfunnet. Den eneste jeg er usikker på er selveste kongen, faktisk. Hva er hans varemerke? Boblejakken fra 1976.
Gjest Flaksefisk Skrevet 21. april 2009 #48 Skrevet 21. april 2009 Ja, jeg har også lurt på hva det innebærer å gjøre en god jobb som kongelig. I de fleste tilfeller ser vi jo kun overflate. En overflate antakelig godt innøvet gjennom kyndig hjelp fra rådgivere og taleskrivere. Jeg tar meg selv rett og slett i å spekulere i hva slags personlighet disse menneskene egentlig har. Særlig gjelder det Mette Marit. For all del, sikkert et snillt menneske, men for meg fullstendig blottet for dybde. Er hun interessert i noe? Har hun noen talenter utover det å være pen og snill? Det morsomste med de kongelige (særlig HM og MM) er hver gang de blir nødt til å kommentere ett eller annet uten manus. Standardsvarene: Barna var veldig flinke. Alle har vært veldig hyggelige. Eventuelt fnising. Syns liksom det blir så snevert. Det har jo sikkert mye med hvordan rollene er utformet også. Kvinnene skal promotere norsk kunst, og engasjere seg i ett eller annet sykdoms/barnespørsmål. Sammen med sin mann skal de sette fokus på andre politisk korrekte tema som fattigdom og økologisk landbruk. Det må være grusomt å leve inni en sånn boks. (Men det er kanskje enklere om man også er litt enkel i hodet).
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #49 Skrevet 21. april 2009 Hun har jo gjort noe bra. Hun har lagt fortiden bak seg. Noe som er vanskelig nok for Ola og Kari Nordmann. Hun er et forbilde for alle. Hun har vist at man kan reise seg og starte på nytt. Verken jeg eller du kjenner Mette-Marit, Haakon, Märtha Louise, Ari, Sonja eller Harald. Vi vet da null og niks om hva slags kvaliteter disse menneskene egentlig har. Utad er de fine representanter for landet vårt. Sonja vektlegger kunst og norsk natur. Mette-Marit virker som en reflektert og ydmyk person med fokus på rettferdighet og solidartitet (sammen med Kronprinsen). Apropos mote har Mette-Marit frontet norsk design. Märtha og Ari virker som kjempefine mennesker, veldig åpne og inkluderende. Märtha har gjort en kjempeinnsats for å puste støvet av en del av norsk kulturarv, nemlig eventyrene våre. Ari er et sårt trengt tilskudd til det norske jantelov-samfunnet. Den eneste jeg er usikker på er selveste kongen, faktisk. Hva er hans varemerke? Haha,trot det hadde blitt noe mer merkbart uten kongen enn uten Mette Marit.
InaMina Skrevet 21. april 2009 #50 Skrevet 21. april 2009 kan jo pokker meg ikke kjøpe et eneste blad uten at hun er klistert på der! Greit nok med der hun har det sure mutte ansiktet ut på ,erjo bare å la vær å kjøpe det.Men når hun dukker opp inni bladene og,så er jo det bare å kaste det i søpla,blir litt forbanna siden en har betalt for bladet. I til og med kryssordblader er hun... blærk en liten utblåsning! Blir glad av å lese at det ikke er bare jeg som har slike tanker
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #51 Skrevet 22. april 2009 Jeg ble flau på hennes vegne da hun hospiterte i Norad og de mente at hennes "undringskompetanse" var hennes fremste kompetanse. Å ha undringskompetanse er en fin ting når man er barn/ungdom, men en voksen kvinne bør helst ha noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #52 Skrevet 22. april 2009 Blir glad av å lese at det ikke er bare jeg som har slike tanker Og jeg blir veldig nedstemt av å lese så mye smålige og gufne innlegg som i denne tråden.... huff.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #53 Skrevet 22. april 2009 Boblejakken fra 1976. Nå, ikke vær så slem da. Boblejakken var jakke fra OL i Alberville i 1992.
mysan Skrevet 22. april 2009 #54 Skrevet 22. april 2009 Ingen skal anklage ham for å sløse i hvert fall. Hvor mange er det som fremdeles bruker ei jakke fra 92?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #55 Skrevet 23. april 2009 Ingen skal anklage ham for å sløse i hvert fall. Hvor mange er det som fremdeles bruker ei jakke fra 92? Den omtalte grusomme turkise boblejakken var del av de offisielle klesplaggene til den franske troppen ved OL i Alberville i 1992, og da vi skulle åpne OL på Lillehammer i 1994, trodde vel Halal da at OL var OL, og tok på seg jakken fra forrige vinter-OL. Det gikk nå tross alt ikke så særlig lang tid før en eller annen blant arrangørene fikk tatt av ham den gyselige jakken og iført ham den norske, nydelige offisielle jakken i skifergrått, lysegrått og litt rødrosa med de norske runefigurene på. En jakke som jeg faktisk selv er den lykkelige eier av, og bruker den (til finstas, for ikke å slite den ut) selv om den er så gammel som fra 1994.
Gjest ja Skrevet 23. april 2009 #56 Skrevet 23. april 2009 Det eneste jeg har imot Mette Marit er påkledningen henne, hun kunne godt vist litt mer kløft. Og brukt mer klær som viser kroppen hennes, jeg syns hun ser ut som en kjærring, kjedelig.
mysan Skrevet 23. april 2009 #57 Skrevet 23. april 2009 Jeg er heller ikke begeistret for MM's antrekk hele tiden, og det jeg synes er aller verst er når hun bruker belter i livet fordi hun har samme "problem" som meg - kort overkropp og høyt liv. Det ser helt vanvittig ulekkert ut. Men det har ikke noe med jobben hennes å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå