Vib Skrevet 18. april 2009 #1 Del Skrevet 18. april 2009 Vi vurderer å ta en stopover i enten Doha eller Dubai på tur hjem fra Maldivene. Vi har kun 1 heldag, så jeg vil gjerne ha tips om hva vi må få med oss denne dagen! Hvilken by ville dere valgt? Dere som har vært der, del gjerne deres erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #2 Del Skrevet 18. april 2009 Det er to helt forskjellige byer, det er dubai og så er det en by som prøver å ligne på Dubai, men er vel nærmere Manama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 19. april 2009 #3 Del Skrevet 19. april 2009 Kona og jeg var i Dubai for noen år siden og her er et reisebrev fra den gang http://gardkarlsen.com/dubai.htm . Ting har nok forandret seg ganske mye siden den gang men jeg skal innom Dubai imorgen (og på en liten ferie med kona i mai) så jeg kan kanskje gi deg litt mer info senere :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #4 Del Skrevet 19. april 2009 Ville absoutt valgt Dubai!! En helt fantastisk by!! Var der i januar og drømmer om å reise tilbake hver dag! En by som byr på absolutt ALT, både storby og strand:) MÅÅÅÅ oppleves, du kommer til å bli "forelsket" Når det gjelder hva dere bør få med dere, er det litt vanskeligere.. Jeg var der en uke, og det var IKKE nok tid til å få med seg alt! Strendene der er jo fantastiske, men siden dere kommer fra et typisk "strandsted" kan det jo være dere har lyst til å oppleve noe annet.. Det jeg husker best fra hele turen (bortsett fra de nydelige strendene) var kanskje da vi besøkte Burj al Arab (verdens eneste 7-stjerners hotell). Må ikke nødvendigvs bo der, men man kan spise eller ta noen drinker i baren. Ganske vanskelig å komme inn da, dette bør bookes i forveien. er også kleskode for å komme inn. Etter drinkene i fantastiske Burj al Arab, ble vi fraktet i små biler med åpne tak til en sjarmerende og romantisk souk like ved der vi spiste nydelig middag. Ellers anbefales ørkensafari (i biler), å besøke Burj Dubai(verdens høyeste bygning, helt vilt!!!) og selvfølgelig shopping!! (jeg likte det nye shoppingsenteret ved Burj Dubai best. Med innebygd akvarium!!) "Palmene" somer bygd ut i vannet er også verdt å se!! Ønsker dere god tur, og anbefaler Dubai på det varmeste! Hyggeligere folkeslag skal du lete lenge etter;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå