Gå til innhold

Stopover Dubai/Doha

Vib

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å ta en stopover i enten Doha eller Dubai på tur hjem fra Maldivene. Vi har kun 1 heldag, så jeg vil gjerne ha tips om hva vi må få med oss denne dagen! :) Hvilken by ville dere valgt? Dere som har vært der, del gjerne deres erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to helt forskjellige byer, det er dubai og så er det en by som prøver å ligne på Dubai, men er vel nærmere Manama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona og jeg var i Dubai for noen år siden og her er et reisebrev fra den gang http://gardkarlsen.com/dubai.htm . Ting har nok forandret seg ganske mye siden den gang men jeg skal innom Dubai imorgen (og på en liten ferie med kona i mai) så jeg kan kanskje gi deg litt mer info senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absoutt valgt Dubai!! En helt fantastisk by!! Var der i januar og drømmer om å reise tilbake hver dag! En by som byr på absolutt ALT, både storby og strand:) MÅÅÅÅ oppleves, du kommer til å bli "forelsket";)

Når det gjelder hva dere bør få med dere, er det litt vanskeligere.. Jeg var der en uke, og det var IKKE nok tid til å få med seg alt! Strendene der er jo fantastiske, men siden dere kommer fra et typisk "strandsted" kan det jo være dere har lyst til å oppleve noe annet..

Det jeg husker best fra hele turen (bortsett fra de nydelige strendene) var kanskje da vi besøkte Burj al Arab (verdens eneste 7-stjerners hotell). Må ikke nødvendigvs bo der, men man kan spise eller ta noen drinker i baren. Ganske vanskelig å komme inn da, dette bør bookes i forveien. er også kleskode for å komme inn. Etter drinkene i fantastiske Burj al Arab, ble vi fraktet i små biler med åpne tak til en sjarmerende og romantisk souk like ved der vi spiste nydelig middag.

Ellers anbefales ørkensafari (i biler), å besøke Burj Dubai(verdens høyeste bygning, helt vilt!!!) og selvfølgelig shopping!! (jeg likte det nye shoppingsenteret ved Burj Dubai best. Med innebygd akvarium!!) "Palmene" somer bygd ut i vannet er også verdt å se!!

Ønsker dere god tur, og anbefaler Dubai på det varmeste! Hyggeligere folkeslag skal du lete lenge etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...