Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigerinne som jeg overhodet ikke klarer, hun er av den typen som skryter av alt sitt, barna er over gjensomsnittet, hun mestrer jobben supert, fikser og ordner det meste, i følge seg selv. Når hun er hos oss er det aldri en kommentar hvis vi har fikset et rom, nye ting osv. Men hvis HUN har gjort noe får vi høre alle detaljer...Det er alltid henne og familien hennes det dreier seg om, nytter ikke komme med noe fra min side. Jeg er ganske sjenert, men prater helt greit med andre, det er den egen fokuseringen jeg har fått opp til halsen...

Har bitt i meg mye i løpet av årene, men er redd jeg en dag sprekker. Feks husker jeg hun sa det eldstejenta ble født, ja da skulle hun komme å passe storebror, ake ute med han og det var ikke måte på...Dukket opp en gang. Jeg har passet barna hennes mange ganger, men aldri omvendt, hun er ikke redd for å spørre for å si det slik. Sier og lover ting som hun ikke holder, bare for å høres bra ut.Plumper ut med de utroligste ting, uten at hun blir flau. Er så lei, men må jo omgås..

Måtte bare blåse ut, noen som har lignende erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke skryte litt av deres oppussing og de fantastiske barna dere har?

Du skriver at det ikke nytter å komme med noe. Hvorfor ikke?

Jeg forstår at det er slitsomt å høre på for deg, men jeg vil råde deg til å enten si ifra på en pen måte, eller holde munn.

Å blåse ut skaper stort sett bare problemer.

Når hun lover ting, så spør med en gang om en dato og et klokkeslett.

Kanskje det hjelper.

Skrevet
Har en svigerinne som jeg overhodet ikke klarer, hun er av den typen som skryter av alt sitt, barna er over gjensomsnittet, hun mestrer jobben supert, fikser og ordner det meste, i følge seg selv. Når hun er hos oss er det aldri en kommentar hvis vi har fikset et rom, nye ting osv. Men hvis HUN har gjort noe får vi høre alle detaljer...Det er alltid henne og familien hennes det dreier seg om, nytter ikke komme med noe fra min side. Jeg er ganske sjenert, men prater helt greit med andre, det er den egen fokuseringen jeg har fått opp til halsen...

Har bitt i meg mye i løpet av årene, men er redd jeg en dag sprekker. Feks husker jeg hun sa det eldstejenta ble født, ja da skulle hun komme å passe storebror, ake ute med han og det var ikke måte på...Dukket opp en gang. Jeg har passet barna hennes mange ganger, men aldri omvendt, hun er ikke redd for å spørre for å si det slik. Sier og lover ting som hun ikke holder, bare for å høres bra ut.Plumper ut med de utroligste ting, uten at hun blir flau. Er så lei, men må jo omgås..

Måtte bare blåse ut, noen som har lignende erfaringer....

Hva med å begynne å be henne om tjenester? Sidenn hun er så ressurssterk, altså.

Feks barnepass og andre ting som du har hjulpet henne med tidligere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...