Gå til innhold

ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ina_*
Skrevet

jeg er ikke overvektig, men for min egen del har jeg lyst til å gå ned 5-10 kg. jeg trener spinning 2-3 ganger i uka. men det er maten som er problemet egentlig. starter dagen med fitness frokostblanding. greit nok. men så, når jeg er på skolen, spiser jeg som regel veldig lite.(har ikke med meg mat, for jeg kan ikke fordra brødskiver og knekkebrød blir jo myke) timene er jo lagt opp slik at det blir 4 timer mellom hver gang man spiser, så er ofte ganske sulten når jeg kommer hjem. blir ofte til at jeg spiser sjokolade eller lignende. + at jeg gjerne spiser godteri på kvelden igjen.. klarer ikke stoppe meg selv egentlig. jeg vet jeg ikke burde spise det, men tenker liksom at en dag med godteri til gjør ikke så mye..

noen som har tips til hvordan jeg skal få skikk på kostholdet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men så, når jeg er på skolen, spiser jeg som regel veldig lite.

Her ligger problemet ditt... Du må få i deg mat ca hver 3-4 time om du vil opprettholde ett stabilt blodsukker og ikke overdrive inntaket senere på dagen. Det må være noe du liker og kan lage til å ha med deg på skolen? Salater, sandwicher, frukt oppkuttet som du kjøper en yoguhrt/cottage cheese el.l. å heller over sammen med ett rundstykke du kjøper på butikken. Søk litt inne på nettet etter tips til lunsjer og se om du ikke finner noe som du kan lage og ha med deg/kjøpe..

Skrevet

Jeg ville starta dagen med noe annet enn fitness frokostblanding.

Du kan godt ha med knekkebrød, men uten pålegg. Du kan f.eks. ha med en tube smøreost til å ta på eller ost i skiver som er pakket for seg til den skal på knekkebrødet.

Det er også viktig å spise nok fett og proteiner for å gå ned i vekt.

Jeg har dog vanskelig for å se at du har behov for å gå ned 10 kg hvis du ikke er overvektig. Kanskje du heller skal fokusere på å trene litt styrke så du får mer muskler, formet kroppen og økt forbrenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...