Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg tror på engler, at døde folk går igjen og kan høre det man sier, jeg tror på bønn, jeg tror at sjelen lever videre etter døden og at man kommer til et godt sted. Er dette den kristne tro eller kan det kvalifisere til annen tro?
Gjest Papirkurven Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 den kristne tro er å tro på Gud som vår skaper og Jesus som Guds sønn og vår frelser, så hvis du tror på det i tillegg er du kristen. Er ingen ekspert, men tror ikke bibelen sier noe om folk som går igjen. Den snakker om ånder som besetter folk, men det er ikke døde folk. Men at sjelen lever videre på et godt sted (himmelen) og at engler finnes er i tråd med kristendommen, ja.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Jeg tror på engler, at døde folk går igjen og kan høre det man sier, jeg tror på bønn, jeg tror at sjelen lever videre etter døden og at man kommer til et godt sted. Er dette den kristne tro eller kan det kvalifisere til annen tro? Engler = JA. Døde folk - ligger i navnet - de er døde,men demonene spiller deg et puss = NEI. Bønn = JA. Sjelen ER mennesket.Nephesj/ sjel betyr en "puster",og både dyr og mennesker kalles sjeler i Bibelen.Engler puster ikke = NEI. Paradiset,som Jesus innbød til ligger litt frem i tid.Dit kan du komme ved å tro på Jehova Guds ord Bibelen.Der vil du møte de som står opp fra de døde - rettferdige og urettferdige i Guds øyne.Mao lever ikke sjelen videre etter døden.Døde puster ikke.Men man får en oppstandelse når paradiset opprettes.
firewater Skrevet 19. april 2009 #4 Skrevet 19. april 2009 Jeg tror på engler, at døde folk går igjen og kan høre det man sier, jeg tror på bønn, jeg tror at sjelen lever videre etter døden og at man kommer til et godt sted. Er dette den kristne tro eller kan det kvalifisere til annen tro? Det er vel overtroisk mer enn noe annet. Du har plukket ut litt her og litt der og slått det sammen til en personlig tro som baserer seg på veldig lite. Hvis du tror at Jesus er Guds sønn og at han kom til jorden for å frelse deg, meg og alle andre så er du kristen. Du trenger ikke tro noe annet for å være kristen, men tror du ikke på dette så er du ikke kristen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå