Katinka Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Er utrolig fascinert av "Shakira-vrikking!" Satt og så på Norske talenter og fikk se Urban tribe. Der demontrerte hun ene hvordan hun vrikka på rumpa, med begge beina godt plantet på bakken. Jeg fikser maks litt stående på tåballene... Skjønner at det ikke er bare bare, men det hadde vært morsomt å visst noe av teknikken.
Lagrima Skrevet 19. april 2009 #2 Skrevet 19. april 2009 Jeg er langt fra noen rumpevrikker selv, men har vært på noen dansetimer inspirert av slike damer.. Og jeg har sjelden vært så støl i mageregionen. så jeg tipper at teknikken går ut på å vrikke masse, øve seg på å kontrollere de musklene, for man bruker dem jo ikke til vanlig. Rett og slett vrikke foran speilet til du syns det er bra ut samtidig som du føler du har god kontroll. Jeg opplever noen ganger at jeg tror jeg gjør en bevegelse, men så ser det helt annerledes ut nettopp fordi jeg ikke har kontroll over hvilke muskler som styrer hva i rumpevrikkeregionen Kjør på, vrikk i vei og føl deg som en pussy cat i god Mira Craig-stil
Annikken Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 (endret) Beina bredt fra hverandre, bøy knærne (veldig viktig!!) Umulig å shake med strake knær. Teknikken går ut på å isolere ut deler av kroppen. Øve på å kun bevege hoftene, kun bevege brystkassen, kun bevege skuldrene osv. (Skuldrene for "shimmy"). Ta hoftene f.eks: Du setter først ut rumpa ("bak") og så gjør du bevegelsen motsatt ("fram"). Så har du bevegelsene der du beveger hoftene til høyre side, og venstre side. Gjør du fram-høyre-bak-venstre får du en "sirkel". Så kan du prøve deg på åttetall osv. Dette er måten man blir kjent med hoftebevegelsene på. I starten er man kanskje stiv i ryggen, og det er begrenset hvor mye utslag man får på bevegelsene i starten. Men med trening blir man bedre. Når du har blitt god på å isolere ut disse bevegelsene, kan man gå over til å gjøre dem raskere - ie "shake" eller hva man skal kalle det. (Se for eksempel danseformen "Ragga", mye arti der.) Shakira er forresten inspirert av libanesisk magedans (hun er halvt eller fjerdedels libanesisk eller noe), men hun bruker en del brystkasse i tillegg. Men i utgangspunktet er hun en mer eller mindre trent magedanser. Hilsen en rumpevrikker (Og ja, det er sinnsykt tungt til rygg og mage etter hvert. Spesielt ryggen.) Endret: Her er en video: (Ikke se på dama, hun er ikke bra. Se på mannen.) Endret 19. april 2009 av Annikken
Katinka Skrevet 23. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2009 Wohoo! Tusen takk skal dere ha! Dette skal bli interessant å begi seg ut på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå