Gå til innhold

Riskasting på kirketrappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere skal kaste ting omkring, enten det når er vanlig ris, havregryn, roseblader eller whatnot, så bør dere så absolutt ordne med noen som rydder opp umiddelbart etter at dere har forlatt kirken. Det er IKKE ok å hive om seg med ting og så la det ligge og se stygt ut helt til vaktmesteren i kirken må kaste bort tiden sin på å rydde opp etter dere.

• 5 uker senere...
Skrevet
har forresten bestemt meg for å ha puffet ris og litt solsikkefrø i små poser som jeg skal knyte igjen med pent bånd og klistre et hjerte på :fnise:

Jeg har hørt flere som har fått utdelt slike små poser i kirken og de jeg har hørt har sunns at dette var kjempekoselig. Dette er selvfølgelig frivilig. Det er ingen tvang. Kanskje vil også flere gjemme disse posene som minne:D alternativ gjestegave:D Synes det er koslig jeg.

Jeg for min del hadde følt meg ganske latterlig om jeg skulle kaste solsikkefrø eller lignende på et brudepar.

Og som brud hadde jeg følt det enda mer idiotisk å bli kastet noe på!!!

Ris (pga. tradisjonen) kan til nød gå an. Eller konfetti.

Men helst ingenting!

Bryllup er koselig og det er en flott feiring.

Men hvorfor skal alt gjøres så .... jeg vet ikke .... voldsomt?

Når dere planlegger og lager slike poser til utdeling i kirken og i tillegg tror at dette er noe den gjennomsnittelige gjest synes er koselig å få utlevert, stopper dere aldri litt opp og tenker: ' Hmmm, kanskje jeg blir bittelitt revet med i bryllupsforbredelsene nå?'.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg for min del hadde følt meg ganske latterlig om jeg skulle kaste solsikkefrø eller lignende på et brudepar.

Og som brud hadde jeg følt det enda mer idiotisk å bli kastet noe på!!!

Ris (pga. tradisjonen) kan til nød gå an. Eller konfetti.

Men helst ingenting!

Bryllup er koselig og det er en flott feiring.

Men hvorfor skal alt gjøres så .... jeg vet ikke .... voldsomt?

Når dere planlegger og lager slike poser til utdeling i kirken og i tillegg tror at dette er noe den gjennomsnittelige gjest synes er koselig å få utlevert, stopper dere aldri litt opp og tenker: ' Hmmm, kanskje jeg blir bittelitt revet med i bryllupsforbredelsene nå?'.

Det tenker jeg også... Det tradisjonelle har vært å kaste ris på brudeparet, men det var nå aldri brudeparet selv som delte det ut... Gjestene har tatt det med selv, og kaster for å bringe lykke og fruktbarhet. Jeg personlig synes det er teit med håndsydde poser med ris og hjerter laget av bruden.

Det er like teit at brudeparet skriver morsomme telegram til seg selv for at toastmaster skal lese opp. Dette er også noe gjestene ordner med hvis de ønsker.

Det er også teit at alt som skal skje i bryllupet MÅ følge skjemaet. Gjester skal stille opp i slike og slike klær, de skal kaste ting på brudeparet som bruden har ordnet med (noen ønsker å slippe ting som flyr selv da, duer og sommerfulger...), de skal stille i lysfakkeltog, de skal gang på gang i løpet av kvelden stille opp i samlet flokk for å gjøre ett eller annet for brudeparet som de har stelt i stand selv. Ingen rom for hyggelige overraskelser fra gjestene selv. Helst bør brudeparet sende et seriøst program med invitasjonen, der toalett-tider, skåle-tider, leke-tider, tid for når det passer med latter og når det passer med applaus...

Enkelte bryllup høres ut som et godt regissert filmsett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...