Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg har akkurat anskaffet meg hund og tenker på å forsikre den. Lurer på om noen som har en forsikring å anbefale meg? Den bør dekke dyrlegeutgifter hvis han skader seg.
lotta80 Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Kommer sikkert litt an på hva slags hund du har, men jeg betaler ca 1000 kr i året. Har hatt hos Vesta og nå har jeg hos Agria fordi hun er over 10 år. Forsikringa krever som regel medlemskap i kennelklubben tror jeg. Jeg har tjent veldig på å ha forsikret hunden. Hun er operert 3 ganger hvor de har dekket mesteparten. Ene gangen kostet operasjon 13000 kr fordi det selvfølgelig var en lørdag kveld. Anbefaler alle å ha forsikring!
waco Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Den bør dekke dyrlegeutgifter hvis han skader seg. Sånn full kasko greier må vel koste sinnsykt mye, bare sjekk på dnbnor https://www.dnbnor.no/person/forsikring/liv...forsikring.html
lotta80 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Er en slik type forsikring jeg har hatt. Lurer faktisk på om jeg har hatt DnBNOR også, ca 1000 kr året.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Min er forsikret i Agria, betaler rundt 1000 lappen i året. Døds/bruksverdi på 8000 (det hun kostet som valp), og dyrelegeutgifter på 30 000/år. Vær obs på at dyrlegeforsikringen ikke dekker medisiner foreskrevet av veterinær. Den dekker kun det veterinæren bruker selv. Man kan tegne ekstraforskiring som dekker dette også, men da må man selvfølgelig betale litt mer.
Gjest gjest:) Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Jeg har hos gjensidige og den ligger på rundt 160 kr i mnd. Min forsikring dekker alt som kan gå galt bortsett fra hundens tenner.
Gjest Glør Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Jeg betalte 1300 hos Gjensidige, siden jeg har en rase de har puttet på høyeste risiko. Nå har jeg If og betaler 1800. Det er visstnok Gjensidige som er billigst på dyreforsikringer, men det kan lønne seg å det hos hovedselskapet likevel, siden du får en del rabatter ved å samle de.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Jeg betalte 1300 hos Gjensidige, siden jeg har en rase de har puttet på høyeste risiko. Nå har jeg If og betaler 1800. Det er visstnok Gjensidige som er billigst på dyreforsikringer, men det kan lønne seg å det hos hovedselskapet likevel, siden du får en del rabatter ved å samle de. Det er viktig å sjekke hva forsikringen faktisk dekker, mange får seg et aldri så lite sjokk når de skal bruke forsikringen, og det viser seg at den faktisk ikke dekker det de trodde den gjorde. Det er viktigere å få dekket det man faktisk vil at forsikringen skal dekke, enn om den koster 1200 eller 1800. Den billigste er ikke alltid den som er best.. Til deg som har en forsikring som dekker alt uten tannbehandling, det høres ikke spesielt lurt ut, siden alt for mange hunder får problemer med tennene! Jeg ville heller hatt forsikring som dekker skade på tenner, enn en som dekker alt mulig tenkelig bortsett fra tenner...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Til deg som har en forsikring som dekker alt uten tannbehandling, det høres ikke spesielt lurt ut, siden alt for mange hunder får problemer med tennene! Jeg ville heller hatt forsikring som dekker skade på tenner, enn en som dekker alt mulig tenkelig bortsett fra tenner... mhm.. ja, jeg tenkte over det når jeg leste igjennom tråden her. Men ja, altfor mange som får problemer med tennene. Pga dette har jeg vært veldig nøye med tannstell. Så vi har lite problemer med det, men hvis uhellet først skulle være ute... Trodde igrunn at det var noe som ikke ble dekket av forsikringer jeg.. hm, får undersøke og vurdere å bytte - er visst den beste forsikringen gjensidige tilbyr på hund da:S
Gjest gjesten:) Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 mhm.. ja, jeg tenkte over det når jeg leste igjennom tråden her. Men ja, altfor mange som får problemer med tennene. Pga dette har jeg vært veldig nøye med tannstell. Så vi har lite problemer med det, men hvis uhellet først skulle være ute... Trodde igrunn at det var noe som ikke ble dekket av forsikringer jeg.. hm, får undersøke og vurdere å bytte - er visst den beste forsikringen gjensidige tilbyr på hund da:S joa, tennene er forsikret, dersom de blir skadet som følge av ulykke.
InaMina Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Jeg betalte litt over 2000 i året for forsikring hos Agria, da med veterinær og død (mao alt). Dyr rase og forsikre, Boston Terrier, men absolutt verdt det om noe hender.
Molly80 Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Jeg undersøkte litt rundt, og endte opp med Storebrand, betaler litt over 1000 der, og da dekker de opp til 20000 tror jeg det var.. var noen andre som kosta det samme, men som ikke dekka så mye i utgifter.
HeRi_82 Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Vår Border Collie er forsikret i Nordic Insurance. Ca 500 per år (billigere pga av mange amdre forsikringer der). Dekker veterinær og medisiner inntil 30 000 per år. 7000 ved død/ hvis hun blir stjålet.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #15 Skrevet 22. mars 2019 Betaler rundt 5000 i året for en eldre Labrador hos Agria. Dekker vel 30 000 i året + 6000 i medisin/rehab ( som ikke er mye, burde nok ha hatt høyere dekning ). De dekker da 75% av dyrlegebesøk, betaler 15% selv. Direkteoppgjør, og dekker livet ut. Du kan ha høyere egenandeler, både fast og bevegelig, da vil årspremien bli lavere. Det lønner seg ikke å velge et billig forsikringsselskap, som ikke dekker livet ut. Dersom du må bytte senere pga alder, vil det nye forsikringsselskapet reservere seg mot tidligere sykdommer og skader. Du kan selv undersøke priser hos de aktuelle selskapene - forsikringskalkulator. Anonymkode: c151b...493
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #16 Skrevet 22. mars 2019 Vil muligens tro at TS har funnet seg en løsning i løpet av de ti årene som har gått siden hunden ble anskaffet.... Anonymkode: 49710...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #17 Skrevet 22. mars 2019 Ser nå at dette er en en GAMMEL tråd.... 🤪 Anonymkode: c151b...493
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå