Gjest Gjest_lilli_* Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hvor mange servitører beregner dere? Vi skal ha ca 80 gjester med buffet, og får ikke bestemt oss hvor mange servitører vi trenger til å hjelpe kokken med å fylle på og servere vin/drikke.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Hvor mange servitører beregner dere? Vi skal ha ca 80 gjester med buffet, og får ikke bestemt oss hvor mange servitører vi trenger til å hjelpe kokken med å fylle på og servere vin/drikke. I vanlige selskap, med profesjonelle servitører, ville jeg anbefalt 10 gjester per servitør. Ikke fler enn 8 gjester dersom servitørene ikke er erfarne. Ved buffet av en slik størrelse, må du regne 2-3 til påfyll av mat, og 2-3 til påfyll av drikke. Du klarer deg nok med mindre, men de kommer til å bli dødsslitne utover kvelden og ikke rekke over alle. Dersom de også skal rydde av/opp etterpå, bør du nok ha minimum 5.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Vi skal ha buffet med ca 70 gjester og har da 4 servitører.
Gjest Koukla i.i Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Vi blir 70 gjester og skal ha tre servitører, muligens fire.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Vi blir 70 gjester og skal ha tre servitører, muligens fire. Det syntes jeg hørtes lite ut...Poenget er vel ikke at servitørene skal slite seg helt ut?
Gjest Papirkurven Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 (endret) Servitører på buffet? Det skjønner jeg ikke, forsyner man ikke seg selv ved buffet?.. Er det da snakk om hjelpere som skal fylle på? Endret 18. april 2009 av Papirkurven
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Servitører på buffet? Det skjønner jeg ikke.. Til å sette fram mer mat, rydde inn/ut, servere drikke etc. Selv om man ikke tenker over at det er særlig mye arbeid i buffet, så er det mye småting som må gjøres. Har selv vært i festligheter der det ikke på forhånd er tenkt over hvor mye arbeid som faller på servitørene eller hjelperne om du vil, og der gjester har vært nødt til å stille opp for å få alt til å gå rundt, og servitørene har endt opp helt utslitte. I tillegg har gjestene endt opp uten drikke etc. Vil anbefale alle å tenke nøye igjennom dette med servitører og buffet Ts er et eksempel til etterfølgelse
Atea Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Hvor mange servitører beregner dere? Vi skal ha ca 80 gjester med buffet, og får ikke bestemt oss hvor mange servitører vi trenger til å hjelpe kokken med å fylle på og servere vin/drikke. Derer er åtti der. To bør holde men da må de være vant til å serv ere, ellers ville jeg valgt 3 servitører. Det beste er vel og spørre de selv hva de menerm fir heg regner med at du leier inn noen som har servert før. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Derer er åtti der. To bør holde men da må de være vant til å serv ere, ellers ville jeg valgt 3 servitører. Det beste er vel og spørre de selv hva de menerm fir heg regner med at du leier inn noen som har servert før. Lykke til. Er litt uenig der. Har sett to servitører i buffet-selskap med 50 gjester, og dette var for lite. Servitørene der var erfarne (yrke), men det er likevel mye som skal gjøres, og 80 gjester er mange å holde styr på. Husk at man beregner (som nevnt av noen over) omtrent 10 gjester per servitør når maten serveres ved bordet, og det er ikke vanlig å regne mer enn 20 gjester per servitør ved buffet.
Gjest Papirkurven Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Når jeg har hatt ansvar for servering har vi vært 3 på 20-23 stk. Synes det er greit med 1 servitør per 7-9 gjest. Selvfølgelig iberegnet egen servitør til brudeparet. Vi skal være 61 inkl. paret, så jeg regner med 7-8 servitører, men det kan jo hende lokalet har andre rutiner.
nessie87 Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Er selv servitør og ville reknet 1 på buffeten og 4 til serveringen, kan greie seg med 3 til servering også om det er erfarne servitører meiner eg.
Dr.Grey Skrevet 18. april 2009 #12 Skrevet 18. april 2009 Vi har leid inn kokk til den store dagen,og han ville ha 1 servitør pr 10 gjester, evt pr 8 gjester om de var uerfarne. Vi er 61 stk til bords, og har 7 eller 8 servitører
Gjest Gjest_gro_* Skrevet 24. april 2009 #13 Skrevet 24. april 2009 Vi skal ha 65 stk til 3 retters middag og tenkte å bruke 7 servitører, der 2 stk blir igjen i baren utover kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå