ZINA Skrevet 17. april 2009 #1 Del Skrevet 17. april 2009 Vi vurderer å starte med oppussing og begynne først med maling av huset utenfor. Trenger all tips og råd jeg kan få av dere. Lurer på følgende: - Hvor er det rimelig å kjøpe maling & malings utstyr? - Hva er forhåndsregler som vi bør ta før vi setter igang med malingen? - Hvordan kan vi ta være på alle pensler slik at de ikke tørker, spesielt når vi skal male litt og litt hverdag. - Hvordan starter vi? Vi er nybegynnere, så vi trenger all hjelpen av dere som kan litt om dette. Takker mye på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Del Skrevet 17. april 2009 Byggvarekjedene bruker ofte å ha tilbud på husmaling nå på våren. Når det gjelder pensler og ruller ville jeg ikke kjøpt av de billigste da de røyter. Jordan har gode pensler. Om dere skal male litt hver dag kan dere bare pakke penslene godt inn i poser. Ellers kan de rengjøres med whitespirit. Maling på huden fjernes lett med matolje Før dere starter å male bør dere vaske huset med kraftvask og skrape der der er løs maling. Bare flekker grunnes før det males to strøk. Du kan lese mer hos feks Jotun Selv synes jeg det er greit å male helt ferdig en og en vegg i stedet for å ta et strøk på alle veggene for så å begynne på en ny runde. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #3 Del Skrevet 18. april 2009 OBS Bygg, Maxbo, Byggmax osv Spør dem som arbeider der ang maling av hus, det er fagfolk som kan gi gode tips og råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #4 Del Skrevet 18. april 2009 http://www.klikk.no/system/topicRoot/Hvordan_male_huset/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZINA Skrevet 18. april 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 18. april 2009 http://www.klikk.no/system/topicRoot/Hvordan_male_huset/ Tusen hjertelig takk for linken. Nyttig!!!!! Videoen gjør forklaringen mye enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå