Gå til innhold

antrekk i invitasjonene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver dere på antrekk i invitasjonene? pent? smoking? kjole og hvitt? :klø:

Gjest Gjest_lilli_*
Skrevet

Vi skriver Antrekk: mørk dress

Svigerinnen/svogeren min skrev Antrekk: mørk dress | smoking

(svigerfar ville absolutt føre sin datter ikledd smoking, mens mannens familie ikke har snøring på smoking engang, men kom i dress og bunad) Det ble veldig bra det også. Hvis du bare skriver smoking, så må alle komme i smoking.... Ikke alle som vil pålegge gjestene sine dette (megselv inkludert).

Gjest Gjest_dina_*
Skrevet

Skiver man vikelig anntrekk i invitasjon!?? Har jeg aldri vært bort! Alle kler sæ pent til bryllup. Eneste jeg kan se at man skulle måtte føre opp anntrekk er dersom man "krever" at gjestene har en spes farge ol

Skrevet
Hva skriver dere på antrekk i invitasjonene? pent? smoking? kjole og hvitt? :klø:

Ingenting :)

Skrevet
Skiver man vikelig anntrekk i invitasjon!?? Har jeg aldri vært bort! Alle kler sæ pent til bryllup. Eneste jeg kan se at man skulle måtte føre opp anntrekk er dersom man "krever" at gjestene har en spes farge ol

Det er helt vanlig å gjøre det, og det er gjort til alle bryllup som jeg har vært invitert til. Det siste vi var i var antrekket galla, men vi gikk i mørk dress og pen, lang kjole... Brudeparet presiserte at de ikke ville pålegge noen å gå til innkjøp av kjole og hvitt e.l. for bryllupets skyld, men da hadde de anledning til å gå med det, de som hadde.

Skrevet

ok, jeg droppet å ta med antrekk i det hele tatt jeg da:)

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

vi skal gifte oss nå i sommer og vi skrev antrekk ; pent sommerantrekk.

Skrevet

Ja det er jo vanlig å skrive antrekk, men er jo ikke nødvendig hvis brudeparet ikke vil skrive det.

Vi skrev dress i våre invitasjoner....blir sommerbryllup så eg syns at folk skal få lov å ha lettere klær...altså lys eller mørk dress spiller ingen rolle.

Syns smoking er vanskeligt å kreve at folk har på seg. Ikke alle som har det liggendes i skåpet....og går kanskje ikke ut å kjøper en til bryllup....da tror eg mørk dress blir bedre.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt poenget med å skrive antrekk i invitasjonen.

Jeg har såpass tiltro til mine gjester at jeg vet at de skjønner at de skal pynte seg når de skal på fest.

Skrevet

for min del kommer det ikke an på om jeg stoler på mine gjester eller ikke...det er mer den at jeg vat at enkelte lurer og vil komme til å spørre om det ikke står noe. I stedet for å få 40 tlf prefererer jeg å skrive det i innbydelsen, just in case.

noen har spurt allerede, og jeg har sagt at det spiller ingen rolle- folk har da sunn fornuft...men mange har alikevel ønsket at jeg nevner det i innbydelsen.:jepp:

Skrevet

Kommer antagelig til å skrive uformelt /sommerlig eller noe i den duren fordi vi ikke ønsker at gjestene våre skal være veldig pyntet.

Skrevet

Vi har ikke skrevet antrekk i invitasjonene, men min mors samboer sier at han nekter å ha på seg slips noe jeg synes er litt barnslig av han, men bryllupet hverken står eller faller på va gjesten har på seg.

Skrevet

Vi har skrevet antrekk mørk dress, men gir beskjed til enkelte at de også kan gå for smoking (de vi vet kunne tenke seg det). Vil ikke at folk skal føle press.

Jeg synes det er en stor fordel å skrive om antrekk i invitasjonen, det er ikke alltid man vet hva man skal ha på seg/hvordan bryllupet kommer til å bli (som gjest). I fjor ble vi invitert i bryllup og det stod ingenting om antrekk. Jeg spurte og fikk svar at man skulle ha dress/pen sommerkjole. For meg er ikke sommerkjole bryllupsantrekk, og jeg er glad for at jeg fant ut av dress code'en, hvis ikke hadde jeg kommet overpyntet (noen har *det* problemet, nemlig :blush: ).

Skrevet

Vi skrev ingenting om antrekk. Regner med at de fleste har sosiale antenner nok til å skjønne at man pyner sg til bryllup :)

Skrevet

Skulle bare legge til her at veninnen min skrev ikke i invitasjonen sin i fjor om antrekk.....og mannen til forloveren hennes kom i olabukser!!!!

Fleste var jo pent kledd....brudgom hadde smoking...så skikkelig takkiiiii ut når denne fyren sto i olabukser....

så skal ikke si at Alle har sunn fornuft! :fnise:

Skrevet
Skulle bare legge til her at veninnen min skrev ikke i invitasjonen sin i fjor om antrekk.....og mannen til forloveren hennes kom i olabukser!!!!

Fleste var jo pent kledd....brudgom hadde smoking...så skikkelig takkiiiii ut når denne fyren sto i olabukser....

:ler: Er det mulig???

Skrevet

Det får meg til å lure på hvor godt mannen til venninna di kjente forloveren sin, for det der er virkelig ikke normalt.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Det er jeg ikke enig i, har opplevd unge bryllupsgjester som har kommet i det de går på kjøpesenteret i, hullete legging, singlet full av sminkeflekker og miniminiminiskjørt.

Syne det kan være greit om man ønsker en spesiell føring på antrekkene, eller si noe om hvilken standard man ser for seg. En vennine skrev pent sommerantrekk fordi de ville ha litt uformell stemning mens søstra mi skrev bunad fordi de ønsket seg flest mulig i bunad.

Har den oppfatning at man skal ha lang kjole hvis det ikke står noe om uformelt antrekk i invitasjonen, men det er kanskje ikke så mange som tenker slik lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...