Gå til innhold

Når skal kaffegjestene komme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal vi invitere kaffegjestene? Middagen starter kl 17.00 og det er 3 retter. Når skal vi da skrive i invitasjonene at kaffegjestene kan komme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når skal vi invitere kaffegjestene?

Aldri!!

Skrevet
Når skal vi invitere kaffegjestene? Middagen starter kl 17.00 og det er 3 retter. Når skal vi da skrive i invitasjonene at kaffegjestene kan komme?

Hvor mange middagsgjester er det da? Har fått anbefalt å regne ca 4 timer til bords med 50 gjester, inkl taler etc. Dette var en drøy beregning for å hindre at kaffegjester ble sittende å vente.

Skrevet

Det er 40 gjester til middag...

Skrevet
Det er 40 gjester til middag...

Hvis du har en dyktig toastmaster, kanskje 19.30, men ellers ville jeg satt 20....Kjipt om de må vente på at dere skal bli ferdige..

Skrevet

ok, jeg setter kl 20 jeg...

Er det ok å skrive "I anledning vårt bryllup har vi gleden av å invitere dere til kaffe og bryllupsfest..." i invitasjonen?

Skrevet
ok, jeg setter kl 20 jeg...

Er det ok å skrive "I anledning vårt bryllup har vi gleden av å invitere dere til kaffe og bryllupsfest..." i invitasjonen?

Høres vel greit ut det :) Eller "kaffe og påfølgende festligheter" eller "til vår bryllupsfest...starter kl 20 med kaffe"...mange muligheter :)

Skrevet
Tusen takk for hjelpen:)

Bare hyggelig! Det er jo ingen fasit da, bare innspill :) Er bare litt lei av alle de som roper f.eks. "aldri!" når spørsmål om kaffegjester kommer opp. Håper dere får en flott dag både med middags og kaffegjester :)

Gjest Gjest_CC_*
Skrevet

Vi hadde invitert kaffegjester til kl 20.30. Hadde 50 gjester og satt oss til bords ca kl 16.15. Var ferdig med middagen ca 20.40. I vårt tilfelle var det vi som ventet på kaffegjestene...

Et lite tips. Vi viste at våre kaffegjester skulle ut å spise før festen. Vi ordnet derfor slik at de fikk muserende når de kom til restauranten sammen med et kort om at vi gledet oss til å se dem på festen. Det ble veldig godt mottatt!!!

Håper dere får en super dag! Gled dere!

Skrevet
Bare hyggelig! Det er jo ingen fasit da, bare innspill :) Er bare litt lei av alle de som roper f.eks. "aldri!" når spørsmål om kaffegjester kommer opp. Håper dere får en flott dag både med middags og kaffegjester :)

Setter veldig pris på det jeg :klem: er skikkelig nervøs for at denne tidsplanen min ikke skal funke, men får krysse fingrene.

Skrevet

Vi har kaffegjester, og siden vi ikke vil la dem vente har vi gitt beskjed til toast-masteren at de talene vi ikke rekker under middagen tar vi under kaffen.

Så brudepar og foreldre er de eneste som garantert får tale under middagen.

Og toastmasteren slipper å bli stresset med tanke på tiden. :)

Skrevet

Vi har middag kl 15 og kaffe kl 18 :)

Skrevet

Middag kl 16, kaffegjester kl 21. Vi hadde gode pauser, 4 retters, 30++ middagsgjester og noen taler. Var vel ferdig ca. kl 20. Og hadde god tid til å slappe av og snakke med familie vi ikke hadde sett på lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...