Gjest sophus Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 har en bekjent som står meg nær som har sagt at hun har blitt forlovet. Problemet mitt er at hun er 18 år og han 40år gammel. Jeg fortalte henne hva jeg synes og at jeg ikke var glad for hennes vegne. Jeg prøvde å forklare at det var fordi jeg var glad i henne og at jeg brydde meg. Også at jeg ikke ønsket hun ville gjøre de samme feilene jeg gjorde som ung. Dette ble ikke godt mottatt. Skjønner jo jeg. Var selv sta på den aldern og utrolig naiv. Trodde jeg var verdens mester og voksen nok til å ta mine egne avgjørelser. Men jeg er rett og slett bekymret. heldigvis er ikke bryllupet før om 2 år. Føler meg skikklig slem for å ha sagt rett ut det alle snakker om bak hennes rygg. Har undskyldt meg til henne, og sagt at jeg aldri kan ta tilbake det jeg har sagt.. men jeg er så redd hun gjør noe dumt. Han ble sammen henen forøvrig rett før hun ble 18.... Han er sleskete, ølvomm kler seg som han er 40-50 og er total uinterisant. Ingen liker han. Og alle tror det er en slags "fars figur" hun har sett etter. Hjelp.... var jeg altfor ærlig og slem mot henne?
Gjest Kaya83 Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Nei, men ikke kutt vennskapet til henne..
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Nei, men du må ikke regne med at hun hører på andre. Jo mer andre kjemper mot dette, jo sikrere blir nok hun i sitt valg... Det er hun selv som må finne ut dette. Når har hun jo et par år på seg.
Gjest gjest meg Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 jeg kom sammen med en mann da jeg hvar 19 han 37, vi var sammen i 18 år
Gjest sophus Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Nei, men ikke kutt vennskapet til henne.. det skal jeg aldri gjøre... hun betyr mye for meg.
Chakoya Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Jeg tror hun ble såret over at du sa du ikke var glad på hennes vegne. Ofte for mange er det viktig å høre at noen er blitt glad p.g.a man har fått seg kjæreste. Du var ærlig, med det du følte og det er jo forsåvidt bra på en måte. Jeg tenker det at det er forsåvidt ikke noe galt i at hun har funnet seg en eldre mann. For min del er det ikke alder som teller. Men mer det at man blir behandlet med respekt og at man møtes på midten slik at ingen føler seg tvunget til noe dem overhodet ikke har lyst til. Dersom denne mannen behandler hun pent og hun behandler han pent ser jeg ingenting galt i at dem skal få være sammen. En yngre jente og en eldre mann kan få mye glede sammen. Akuratt som to på samme alder eller med lavere aldersforskjell kan. Det eneste kan være at erfaringsmessig i livet står dem på 2 forskjellige plasser. Og ved en senere anledning at kanskje mannen ønsker seg barn, og at kanskje jenta føler seg for ung for barn. Det vet man jo ikke. (For her vet jeg ikke hvor denne jenta står hen i forhold til slike ting.) Men jeg tror at om man har en god kjemi sammen og kan løse konflikter bra sammen kan det komme mye godt ut av dette forholdet, selv om alder mellom disse er ganske stor. Jeg tror at det beste du kan gjøre er egentlig ikke å snakke så mye om det negative synet på dette med aldersforskjellen. Du har ihvertfall sagt hvordan du følte det, men det er ikke noe man trenger og grave særlig mer i. Hun har oppfattet det og bearbeider det nå. Jeg tror nok det kommer til å gå bra jeg mellom dere igjen. Det tar bare litt tid før hun får ordnet opp i tankene igjen. Jeg tror nok hun hadde håpet på din støtte ved dette forholdet. Ellers.. Lykke til Det ordner seg nok, tror jeg Håper jeg for dere!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Samme hvordan denne 40 åringen ser ut og oppfører seg, ølvom eller sixpack, han kan jo ikke være riktig navla. Gifte seg med en attenåring, hva kan de ha til felles? La nå jentungen leve litt først. Kan da vente til jentene over tyve om man har ventet i 40 år allerede, mye modning som skjer når man er tennåring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå