Gå til innhold

Kutte ut Zoloft o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antidepp kan ses på som en slags kur som regulerer hormoner. Når man har angst/er deprimert så klarer ikke hjernen å produsere nok av de hormonene som gjør at vi kan kjenne oss glad. Kroppen klarer heller ikke å bygge opp igjen denne balansen. Derfor kan man se på antidepp som en slags kur man gjerne tar et års tid, det syntes jeg var passe tid ihvertfall. Feks ved diagnosen ptsd som jeg har så er det adrenalin som herjer i kroppen og det er en uting som bare forsterker angst og panikk. Forøvrig demper betablokkere panikk vedlig bra og det er det eneste jeg behøver pr nå, noe legen har anbefalt slik at hjertet ikke skal bli overbelasetet over tid, på et vis en slags forebygging.

Å ta andre beroligende middler er vel ikke ønskelig for noen pga muligheten for å bli avhengig.. det hjelper jo kortvarig men endrer ingenting...

Se på tråden. Man blir like avhengig av SSRI som valium ol.

Skrevet

Noen som har opplevd å bli jævlig irritert etter å ha sluttet med Zoloft e.l.?

Har gått uten medisin i 3-4 uker ca nå og er pokker så irritert om dagene og sabla kort lunte (nei..ikke pms.)

Jeg blir redd meg selv når jeg sitter og kjefter på ting som ikke funker som de skal.

Jeg synes du skal ta kontakt med legen din!

Skrevet

Se på tråden. Man blir like avhengig av SSRI som valium ol.

Tja mener du det.. jeg brukte antidep i ca et år å trappet gradvis ned uten at jeg kjente noen avhengighet. Guffent var det med knitringer i hodet, grining mm men opplevde det bare som godt å slutte med pillene.

Mulig jeg har tatt feil ang avhengighet da.. men uansett så er vel mye av avhengigheten psykisk siden mange sikkert er redd for hva som skjer uten pillene. Jeg har det sånn med betablokkere, når jeg har de tilgjengelig så er ting ok fordi jeg vet at de redder meg om et evt panikkanfall skulle komme og at de stopper adrenalinet å flakse rundt i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...