Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ann Eva
Skrevet

Jar har en tjeneste jeg vil begynne å selge og må derfor starte et firma. Var mandag til torsdag denne uka på et grunderkurs og vi snakket om organisasjonsformer.

Jeg har lyst til å starte AS, men syns at 100 000 i startkapital setter en vel stor hånd på kontoen nå, er den noen her som kjenner til nuf firma og hva som er fordelene og bakdelene ved dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordeler: Ingen eller lav aksjekapital, ingen revisjonsplikt.

Ulemper: Mange leverandører og banken vil ikke ta i deg med ildtang engang, NUF fremstår for mange som useriøst og usikkert.

Skrevet
Fordeler: Ingen eller lav aksjekapital, ingen revisjonsplikt.

Ulemper: Mange leverandører og banken vil ikke ta i deg med ildtang engang, NUF fremstår for mange som useriøst og usikkert.

Jepp. Du må også huske på at de 100 000 ikke trenger å stå på kontoen til pynt, de kan jo brukes på varekjøp etc.

Gjest Sivertsvik
Skrevet

Jeg har driver et NUf foretak og har gjort det siden 2005, jeg sparer mellom 25-30.000 på revisorutgifter hvert år. Vi er to ansatte og dette er penger vi heller bruker på andre fornuftige saker. Vi har vel grovt regnet spart ca 120.000 kr på revisor siden vi startet.

Skrevet

Det er er plikt til å levere inn regnskap for NUFer siden 2005.

Skrevet

Jo, men NUF får først revisjonsplikt når det overstiger 5 millioner. Revisjon koster som regel minimum 10 000 år år.

Men nå er det jo faktisk forslag om å innføre revisjonsplikt for NUFer også.

Skrevet
Jeg har driver et NUf foretak og har gjort det siden 2005, jeg sparer mellom 25-30.000 på revisorutgifter hvert år. Vi er to ansatte og dette er penger vi heller bruker på andre fornuftige saker. Vi har vel grovt regnet spart ca 120.000 kr på revisor siden vi startet.

Hva slags revisorer er det som tar 40 000 i revisjonshonorar per år for et lite selskap?

Regnskap- og revisjonsplikt er to forskjellige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...