Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det at man "må" ha orginalemballasje for å sende ting til reparasjon irriterer meg.

Jeg tror vel ikke de kan nekte å ta imot ting som reklameres på uten - men hvor lenge mener de vi skal spare på alle tomme esker?

Jeg synes vi har tomme mobiltelefonesker, PC-kasser, kamerabokser og jeg vet ikke hva stablet rundt omkring, og det tar jo rimelig mye plass.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

De eneste gangene du trenger orginalemballasje er når du skal heve kjøpet. Dvs. at dersom du skal benytte angrefristen når du har kjøpt på nett eller annet salgssted utenfor butikk - eller butikken har såkalt åpent kjøp så må du kunne returnere varen i orginalforpakningen fordi den da skal kunne selges videre.

En gjenstand som i løpet av garantitiden trenger reparasjon eller du krever omlevering til ny vare eller heving av kjøpet fordi det er feil på varen - da mener jeg at selger ikke kan kreve orginalemballasje. Hvis noen mener det motsatte vil jeg gjerne se det bevist.

En helt annen sak er det at dersom man skal sende en PC til reparasjon så er det kanskje ikke så dumt å ha en passende eske til det. Men småesker til kamera, mobil og annet som lett kan pakkes i nesten hva som helst man har tilgjengelig tar ikke jeg vare på.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg hadde en eks som tok vare på alt av originalembalasje. Vi hadde ganske liten plass, og da var det ikke noe særlig å ha esker til alt fra pc, mobiltelefon, osv liggende :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...