Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sitter å leser på nettet om digitale eggløsningstester, blant annet fra ClearBlue. De har både fertilitetsmotor og en eggeløsningstest. Noen som har noen anbefalinger?

Jeg har veldig ustabil syklus og er litt i tvil om hvilken som er best for meg. :sukk:

Er det noen som har testet enten Pearly, LadyComp og BabyComp? Er disse bedre enn CB?

Setter stor pris på alle tips jeg kan få! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har veldig ustabil syklus og er litt i tvil om hvilken som er best for meg. :sukk:

Er det noen som har testet enten Pearly, LadyComp og BabyComp? Er disse bedre enn CB?

Setter stor pris på alle tips jeg kan få! :goodbye:

Hei!

Jeg kjenner dessverre ikke til Pearly, LadyComp og BabyComp, men jeg har god erfaring med ustabil syklus.

Siden jeg begynte å bruke EL tester har jeg fått mye bedre oversikt over syklusen min, dog den tuller fortsatt. Nå er jeg heldig og har de siste gangene hatt tydelige symptomer rund EL, som slim, murring og super ømme nipler, men er jo veldig praktisk å sjekke om det faktisk er tilfellet.

Har kjøpt EL tester (strimler) billig på nettet, og er veldig fornøyd med disse. tenker nå på å begynne med temping, men ikke kommet så langt enda (da er vel de du skriver om veldig praktiske?).

Har du testet for EL før da? hvis ikke bør du prøve det ut! og kjøp de på nett da dette er MYE billigere. (jeg pleier å kjøpe denne pakken)

lykke til! :)

kan også nevne at jeg her om dagen leste om Vitex (AGNUS CASTUS) i pilleform, og ble veldig nysgjerrig på å prøve det ut. "Denne urten er kjent for å normalisere syklusene". Men, har altså ikke prøvd dette selv, så skal ikke anbefale dette uten videre.. http://www.svaneapoteket.hm.no/index.asp?menuItem=4

Skrevet

Jeg har ikke prøvd noen av de monitorene du nevner, kun strimler fra nettet jeg også, og de fungerer bra. Jeg tenkte at jeg ikke skulle bruke så mye penger på en maskin, i tilfelle det klaffet raskt.. det klaffet ikke så raskt, da, men jeg tror uansett jeg har spart noen hundrelapper på å kjøpe strimler.

Temping er etter mitt syn helt essensielt ved ustabile eller lange sykluser! Da vet du ihvertfall etterpå når EL har vært, og kan kanskje trekke erfaring med til neste syklus. Selv om jeg har hatt sykluser over 40 dager, så har EL et mønster oppi all forvirringen...

Skrevet
Hei!

Jeg kjenner dessverre ikke til Pearly, LadyComp og BabyComp, men jeg har god erfaring med ustabil syklus.

Siden jeg begynte å bruke EL tester har jeg fått mye bedre oversikt over syklusen min, dog den tuller fortsatt. Nå er jeg heldig og har de siste gangene hatt tydelige symptomer rund EL, som slim, murring og super ømme nipler, men er jo veldig praktisk å sjekke om det faktisk er tilfellet.

Har kjøpt EL tester (strimler) billig på nettet, og er veldig fornøyd med disse. tenker nå på å begynne med temping, men ikke kommet så langt enda (da er vel de du skriver om veldig praktiske?).

Har du testet for EL før da? hvis ikke bør du prøve det ut! og kjøp de på nett da dette er MYE billigere. (jeg pleier å kjøpe denne pakken)

lykke til! :)

kan også nevne at jeg her om dagen leste om Vitex (AGNUS CASTUS) i pilleform, og ble veldig nysgjerrig på å prøve det ut. "Denne urten er kjent for å normalisere syklusene". Men, har altså ikke prøvd dette selv, så skal ikke anbefale dette uten videre.. http://www.svaneapoteket.hm.no/index.asp?menuItem=4

Takk for svar :) . Jeg har prøvd noen av de EL testene fra nettet, men har kjøpt de fra sverige, tror heller jeg skal teste de du tipset om. De jeg har prøvd slår ikke ut. Men det kan jo være fordi jeg rett å slett ikke har EL.

Prøvde homeopat en stund, for å få i gang mensen av seg selv, men det gikk dårlig og hadde ikke mensen på 5 mnd, og dermed ingen EL heller. Så nå har jeg fått medisiner av legen som skal sette i gang syklusen. Har fått mensen to ganger, men syklusen har ikke satt seg helt.

I følge kalkulatoren på babyverden.no skal jeg ha EL nå, men strimlene fra billig-tester.no har ikke slått ut denne gangen.

Tror jeg får prøve de strimlene en periode til da, så sparer jeg litt penger enn så lenge :)

Skrevet
Takk for svar :) . Jeg har prøvd noen av de EL testene fra nettet, men har kjøpt de fra sverige, tror heller jeg skal teste de du tipset om. De jeg har prøvd slår ikke ut. Men det kan jo være fordi jeg rett å slett ikke har EL.

Prøvde homeopat en stund, for å få i gang mensen av seg selv, men det gikk dårlig og hadde ikke mensen på 5 mnd, og dermed ingen EL heller. Så nå har jeg fått medisiner av legen som skal sette i gang syklusen. Har fått mensen to ganger, men syklusen har ikke satt seg helt.

I følge kalkulatoren på babyverden.no skal jeg ha EL nå, men strimlene fra billig-tester.no har ikke slått ut denne gangen.

Tror jeg får prøve de strimlene en periode til da, så sparer jeg litt penger enn så lenge :)

Jeg endte opp med å kjøpe meg CB ferilitetsmonitor. Jeg ble dritt lei av strips som jeg ikke klarte å tyde fordi det skulle være sånn og sånn styrke på streken etc.

Jeg ble veldig fornøyd med den. Monitoren ga meg en god oversikt over syklusene mine.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde også litt lange og varierende sykluser. Jeg kjøpte både billigstrips og digital EL-test.

Brukte billigstripsene frem til streken ble sterk også "dobbelt-sjekka" jeg med den digitale. På den måten ble det ikke fult så dyrt som om jeg skulle brukt digitalt alle dagene jeg ville teste.

Gjest Gjest
Skrevet

Karmoyjenta; hvilke piller var det du fikk av legen for å sette i gang mensen igjen? Er nysgjerrig, jeg har også mistet mensen, har gått lenge uten. Siden de virket på deg, er det kanskje håp for meg også.. :sjenert:

Skrevet
Karmoyjenta; hvilke piller var det du fikk av legen for å sette i gang mensen igjen? Er nysgjerrig, jeg har også mistet mensen, har gått lenge uten. Siden de virket på deg, er det kanskje håp for meg også.. :sjenert:

Hei. Sorry sent svar. De jeg har fått heter Provera.

http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx...79&IOID=985

De funker som sagt på meg foreløbig :-) skal på siste brettet nå, så er spent hva som skjer etter jeg er ferdig :)

Hør med legen din, og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...