Gå til innhold

Selge brudekjolen min.. UAKTUELT!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Hvorfor selger man brudekjolen sin?

Jeg kommer ikke til å selge kjolen min. Den brukte jeg lang tid på å plukke ut, mange måneders spenning fra jeg bestilte den til den var hos meg og ett minne jeg kan legge frem når jeg vil drømme meg bort og tenke på hvor fin bryllupsdagen vår var. Da får den heller ta opp litt plass i skapet mitt.

Måtte bare skrive det.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man plass så er det fint å ta vare på. Noen øyner vel sjansen å tjene seg noen kroner, selge kjolen etterpå.

Husker da vi var små, artigste vi viste var da mamma hentet den store hvite esken på loftet.. tok lokket forsiktig av og viste oss brudekjolen.. magisk var det!!

Skrevet

Jeg skal selge kjolen min når bryllupet er over :) For meg ligger ikke minnene og følelsene fra dagen i kjolen,men i minnene og med bilder :)

Jeg ser ingen grunn til å beholde den jeg da,men vi er jo ulike :Nikke:

Skrevet

Nå er ikke jeg brud enda, men jeg har planer om å selge min kjole. Som Linda skriver så ligger ikke minnene i kjolen, de har jeg i tankene, og på bilder. Kjolen kommer aldri til å bli brukt igjen uansett, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal ha en 10-15.000,- kroners kjole hengende ubrukt i skapet.

Gjest Gjest_Laura_*
Skrevet

Sier meg helt enig med Hanne her :jepp: Når man likevel får igjen under halvparten av hva kjolen koster skjønner jeg ikke hvorfor noen vil selge den. En brudekjole er jo et unikt håndtverk, og noe jeg helt klart vil beholde. Nå har riktignok jeg en kjole som faktisk kan anvendes i ettertid, men jeg tenker mer på min fremtide datter/barnebarn. Mamma har fortsatt sin, et blomstrete underverk fra 1976, og jeg synes det er fantastisk morsomt at hun har tatt vare på den. Så mye oppmerksomhet som det er rundt "vintage" om dagen, så bør man jo lære av sine mødre/bestemødre. Men det er jo selvsagt kjekt for alle de brudene som ønsker seg en billigere brudekjole, de kan jo absolutt gjøre noen kupp. :)

Skrevet

Jeg kjøpte billig kjole på ebay fra kina, og da kan jeg unne meg den luksusen å ikke selge, med god samvittighet :)

Hehe, kanskje stoffet ikke er av ypperste kvalitet, så om 10-15 år hvis jeg skal vise den fram til barna, så er den plutselig helt gulnet... :fnise:

Skrevet

Jeg skal gifte meg i denne kjolen, og den har jeg tenkt på muligheten for å gjøre den noe kortere og farge den i en dus farge - dermed kan jeg ha den som festkjole/bryllupskjole i etterkant av bryllupet.

Jeg har heller ikke lyst til å selge den.. men synes samtidig at det er trist om den må henge i skapet og aldri bli brukt igjen :-)

Skrevet
Jeg skal gifte meg i denne kjolen, og den har jeg tenkt på muligheten for å gjøre den noe kortere og farge den i en dus farge - dermed kan jeg ha den som festkjole/bryllupskjole i etterkant av bryllupet.

Jeg har heller ikke lyst til å selge den.. men synes samtidig at det er trist om den må henge i skapet og aldri bli brukt igjen :-)

Det var en nydelig kjole :) Den kan du jo lett bruke som selskapskjole om du farger den i en dus farge som du sier.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med kjolen etter bryllupet... Har lekt med tanken på å sy den om til dåpskjole.. Kommer nok ikke til å selge den, men jeg ser for meg at jeg gjerne vil ha skap-plassen min tilbake ;) Kaste den er uaktuelt.

Skrevet

Så ingen hensikt i å ha en diger kjolepose hengende i skapet og ta opp plass, så solgte det for omtrent det samme som jeg ga for den :)

Skrevet

Det spørs hvor fint minne brudekjolen er den dagen man ikke får den på seg lenger :P

Nei, jeg skal selge min etter bryllupet.

Hva skal jeg med den egentlig? Er vel bedre at noen andre kan bruke den og at jeg kan tjene noen kr på den.

Skrevet

Blir ikke puppene litt rare i en sånn kjole?

Skrevet
Hvorfor selger man brudekjolen sin?

Jeg kommer ikke til å selge kjolen min. Den brukte jeg lang tid på å plukke ut, mange måneders spenning fra jeg bestilte den til den var hos meg og ett minne jeg kan legge frem når jeg vil drømme meg bort og tenke på hvor fin bryllupsdagen vår var. Da får den heller ta opp litt plass i skapet mitt.

Måtte bare skrive det.. :)

Bare vent, den dagen du skille deg kan du ikke vente med å få den ut av huset. Jeg tenkte det samme som deg frem til da...

Skrevet

Min kjole er ikke så dyr så tror ikke jeg kommer til å selge den. Men skjønner både de som vil beholde og de selger :)

Hadde kjolen kosta mellom 15-20 000 hadde jeg nok prøvd å selge.

Skrevet
Blir ikke puppene litt rare i en sånn kjole?

Det kommer jo an på hvordan pupper du har da kanskje? :fnise: Hvis man vil kan man ha bh under, men jeg har ikke så store så kan fint gå uten (gjemmer brystvortene).

Skrevet

Min mor hadde heller ikke hjerte til å selge sin brudekjole, og antagelig har ikke jeg det heller. Moren min valgte i stedet for å gjøre om brudekjolen min til dåpskjole, noe jeg synes er fint i ettertid, for den vil gjerne bruke den dagen jeg får egne barn. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har heller ingen planer om å selge brudekjolen. Har lyst til å spare på den og kunne vise fram til fremtidige barn og alt det der. Ingen "logisk" forklaring på hvorfor ;)

Gjest Gjest_Jeanny_*
Skrevet

Hvilke kjoler er det mulig å få farget?

Er det mulig å "skjære" av kjolen, slik at man tar bort slepet? (Kjolen min er veldig "opphengt" i skjørtet, altså ikke glatt)

Har veldig lyst til å kunne bruke min som ballkjole i etterkant.

Skrevet
Hvilke kjoler er det mulig å få farget?

Kan man farge sateng og polyester?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...