Gå til innhold

Hvordan bør man avvise jenter du ikke er interessert i?

Gjest Gjest737373

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest737373

Siden det (forhåpentligvis) er flest kvinnelige debattanter her på dette forumet, er det noe jeg gjerne vil ha svar på, eller i alle fall få noen meninger om. Jeg er en gutt og ser på meg selv som over gjennomsnittlig kjekk (er 185 høy, mørk, godt trent kropp og moteinteressert). Når jeg er ute på byen hender det ofte at jenter kommer bort til meg og prøver å sjekke meg opp. Problemet er når jeg ikke er interessert i dem, men de vil ikke ta hintet. Flere av dem virker veldig snille og har sikkert fine personligheter, men når jeg ikke føler en tiltrekning til dem, føler jeg det blir galt å bare stå og snakke med dem for å øke mitt eget ego og samtidig gi dem falske forhåpninger. Men jeg vil heller ikke knuse selvtilliten dems ved å avvise dem på en stygg måte. Enda verre er det når en av mine venninner prøver å spleise meg med en av sine venninner eller at f.eks. en i klassen prøver å sjekke meg opp uten at jeg er interessert. Sier man noe stygt til dem, kan man fort få et rykte på seg som en drittsekk. Å f.eks. si at jeg har kjæreste føler jeg bare blir rart, når de plutselig ser meg holde på med en annen jente 30 minutter seinere. Noen som har noen bra tips til hvordan jeg kan avvise dem fort uten at de skal bli såret eller sinna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vel til å begynne med så vil eg bare si at det høres ut som om du er en liten dritt sekk. Men forutenom det så vil jeg si at det er forskjell på noen du møter på byen og en klasse venninne. Klasse venninnen din har mest sannsynlig vært småforelsket i deg en stund, og du må huske at du skal se denne janta hver dag på skolen. Her vil jeg anbefale å ikke bruke den lettvinte løsningen, men ta den litt lengre. Si at du desverre ikke føler noe mer for henne enn en venn, men at hun er en super jente. De på byen er det lett å kvitte seg med om de ikke er for fulle/"blonde". De merker kjapt om du er interessert eller ikke på måten du ser på dem på (eller omgivelsene), om du svarer med korte setninger, og ikke alltid kommer med spørsmål tilbake. Men så må du også forstå at det er ikke alle du snakker med på byen som er ute etter å ligge med deg. Noen er bare ute etter å ha noen å prate med/være litt sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil, vær høflig og vennlig, og unnskyld deg med å si "hyggelig å prate med deg, men nå må jeg gå tilbake til vennene mine/på do/ettellerannetsted". Ikke si "ut og ta litt luft", for da blir de gjerne med. Men avslutt samtalen på en hyggelig måte, som gjør det klart at du ikke vil de skal følge etter deg, og gå din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du tar deg selv litt høytidelig, når du tror dette blir et så stort slag for disse jentene. Tenker aldri over hvordan jeg avviser gutter, det skjer da naturlig, at man beveger seg videre, sier at man må snakke med vennene sine el.l. Fort glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, si "jeg er ikke interessert."

Er ikke helt enig i denne. Det høres ganske hovent ut å si det i starten av en samtale. Den replikken bruker jeg selv kun hvis gutten ikke tar hint og blir innpåsliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker aldri over hvordan jeg avviser gutter, det skjer da naturlig, at man beveger seg videre, sier at man må snakke med vennene sine el.l. Fort glemt.

Kanskje du burde tenke på det? Jeg tviler på at gutten tar like lett på det når du avviser ham uten en tanke som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig i denne. Det høres ganske hovent ut å si det i starten av en samtale. Den replikken bruker jeg selv kun hvis gutten ikke tar hint og blir innpåsliten.

Det var slik jeg tolket TS's spørsmål. At alle jenter henger rundt ham og er innpåslitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella
Det var slik jeg tolket TS's spørsmål. At alle jenter henger rundt ham og er innpåslitne.

Sånn tolket jeg det og. Jeg ville ikke sagt det med en gang men hvis en person ikke tar et nei for et nei, så hadde jeg sagt rett ut at jeg ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde tenke på det? Jeg tviler på at gutten tar like lett på det når du avviser ham uten en tanke som du gjør.

Ikke? Det er mange gutter som prøver på seg forskjellige jenter hele tiden. De er nok vant med å bli avvist, vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke? Det er mange gutter som prøver på seg forskjellige jenter hele tiden. De er nok vant med å bli avvist, vil jeg tro...

Og det er enkelte som bruker hele kvelden på å få opp motet til å spørre den ene jenten de er interessert i, så jeg ser ikke helt hva poenget ditt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*

Hei!

Jeg skjønner problemet ditt godt jeg, og synes du høres ut som en sympatisk fyr som faktisk tenker over at du ikke vil såre dem. Det jeg pleier å gjøre når noen jeg ikke er interressert i tar kontakt og ikke tar en enkelt hint, men blir stående og stående og stående er bare å si at jeg skal finne/tilbake til vennene mine, og blir han til og med med DA innleder jeg en samtale med vennene mine og overser han litt...men de fleste skjønner jo greia når jeg sier jeg vil tilbake til vennene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann

Det er tydelig at dette er noe mange jenter her ikke har tenkt mye på, noe man også skjønner når man leser flere av svarene. For mange er det slik at man manner seg opp hele kvelden for å tørre å gå bort til den ene "utvalgte." Det er nemlig ikke alle som er såkalte "jegere" som går bort til alle og enhver før de endelig får napp. Noen har visse krav til personen de går bort til, så det er leit hvis man blir avvist fort og brutalt av en av de eneste man virkelig har lyst til å bli kjent med den kvelden. Det kan virkelig ødelegge kvelden! Videre har jeg flere venner som har kommet opp i kleine situasjoner når de har blitt stygt avvist av en jente som senere viser seg å være en venninne av en godt kjent. Det kunne blitt unngått dersom jenta hadde avvist han på en annen måte. Det samme gjelder garantert for gjelder, kanskje enda mer for jenter, for etter min oppfatning velger jenter oftere ut en target for kvelden istedenfor mange. Jeg hadde satt pris på om flere kunne komme med saklige svar til hvordan man helst bør avvise jenter, en avvisning du kunne godtatt om du hadde siklet etter personen lenge og hadde ventet lenge med å prøve deg. Personlig synes jeg ikke "jeg ser deg mer på som en venn" og "jeg må på do" er grei måter, men jeg vil gjerne få vite noen andre om det er noen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

For min egen del ville jeg satt pris på noe ala:

Du virker som en hyggelig jente, men jeg er dessverre ikke interessert.

Passe høflig, og likevel tydelig nok. Og ikke minst ærlig.

Klart det stikker litt med en gang, men det er jo en real sak å si at man ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det av og til kan virke litt hovent og frekt å si at man ikke er interessert.

Selv om signalene er tydelige, så kan man liksom ikke si sånt med mindre de sjekker deg opp direkte. Ofte så står de jo bare der og snakker om været, fører en normal samtale. Det kan bli litt teit å svare "jeg er ikke interessert" på "liker du Led Zeppelin?".

Jeg er nok mer på den å virke uinteressert, det er ikke så vanskelig å åle seg ut av en samtale. Svar litt kort, se litt vekk, bland deg inn med vennene dine. Det er bra å ha venner som kan redde deg og, de som kjenner meg godt ser når jeg har havnet i en kjedelig situasjon og kommer bort og drar meg med vekk. Er en litt uskreven avtale på gang der med flere av venninnene mine.

Har også blitt flink til å manøvrere meg ut før det er for sent. Dvs hvis noen sier "skål" eller "hei" ellerno, så skåler jeg og sier "heeyyy" og klapper dem på skulderen før jeg går videre eller snur meg bort igjen. Eller hvis de sier "fin kjole" så sier jeg "takkskalduha!" og går tilbake til å snakke med vennene mine, hvis de spør om jeg har det bra sier jeg "jatakk, du og må ha en bra kveld!" og snur meg vekk osv. Akkurat som om jeg trodde det bare var det de ville si. Det er sjelden de prikker meg på skulderen for å fortsette samtalen.

Avvisning er en fin kunst gitt, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen bra tips til hvordan jeg kan avvise dem fort uten at de skal bli såret eller sinna?

Gjør som meg med menn:

Snakk hyggelig med de og vær vennlig - men: du bare går etter en stund, ikek bli stående der så lenge. Da forstår hun jo det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det (forhåpentligvis) er flest kvinnelige debattanter her på dette forumet, er det noe jeg gjerne vil ha svar på, eller i alle fall få noen meninger om. Jeg er en gutt og ser på meg selv som over gjennomsnittlig kjekk (er 185 høy, mørk, godt trent kropp og moteinteressert). Når jeg er ute på byen hender det ofte at jenter kommer bort til meg og prøver å sjekke meg opp. Problemet er når jeg ikke er interessert i dem, men de vil ikke ta hintet. Flere av dem virker veldig snille og har sikkert fine personligheter, men når jeg ikke føler en tiltrekning til dem, føler jeg det blir galt å bare stå og snakke med dem for å øke mitt eget ego og samtidig gi dem falske forhåpninger. Men jeg vil heller ikke knuse selvtilliten dems ved å avvise dem på en stygg måte. Enda verre er det når en av mine venninner prøver å spleise meg med en av sine venninner eller at f.eks. en i klassen prøver å sjekke meg opp uten at jeg er interessert. Sier man noe stygt til dem, kan man fort få et rykte på seg som en drittsekk. Å f.eks. si at jeg har kjæreste føler jeg bare blir rart, når de plutselig ser meg holde på med en annen jente 30 minutter seinere. Noen som har noen bra tips til hvordan jeg kan avvise dem fort uten at de skal bli såret eller sinna?

Du høres ut som en sympatisk fyr, så heder og ros skal du ha for det! :smilyblomst:

For min del, virker det best om fyren er høflig men utvetydig når han avviser meg.

Den "beste"(!) avvisningen jeg nylig mottok gikk slik: Fyren hadde snakket høfflig med meg et øyeblikk, så smilte han pent og sa med rolig stemme: "du er interessant å prate med, men du er ikke min type. Jeg sier det ikke for å såre deg, men for å unngå eventuelle misforståelser mellom oss".

Har aldri opplevd at noen har vært så direkte før. Men du verden hvor bra det var! Kanskje han var dreven på akkurat det, men who cares?! Poenget er at han avviste meg på en høfflig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...