Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bgynner å bli mektig irritert av regninger som stadig dukker opp med frekke inkoassokrav og spydige holdninger over seg! I dag brente jeg opp 20 regninger i vedovnen. Problem løst! Ikke har jeg barn, ikke har jeg familie, ikke har jeg noen eiendeler, ikke har jeg noe sted å bo, bor for det meste hos familie og venner da jeg bytter på, ikke har jeg noe formue, faktisk 1,21 millioner i total gjeld. Så de ringte meg i dag, det var før jeg brente opp regningene, og truet med at de måtte tvangsinnhente mine eiendeler. Jeg bad dem kysse seg langt inn i **** og la på røret.

Jeg må jo le. Hva kan de gjøre? Jeg eier ikke en *****. De kan ikke drepe meg! Kommer jeg i fengsel blir jeg bare fornøyd, fordi da får jeg gratis mat og opphold.

Dette skal bli spennende! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har helt rett i at det ikke er stort de kan gjøre slik du skisserer situasjonen. Lever du på familie og venner og verken har inntekt eller formue, så finnes det ingenting å hente og gjeldsfengsel ble avskaffet i Norge for en del tiår siden.

Bortsett fra at de før eller siden blir lei av "å fø deg" kan det imidlertid hende at du et par tiår fra nå kunne ha tenkt deg f.eks. å kunne eie en bil og/eller et sted og bo. Etter å ha levd en stund, så kan jeg også opplyse om at det er en enorm forskjell mellom å hjelpe til litt når man ser at det er et menneske i en litt vanskelig fase i livet som sliter fremfor når man ser at en notorisk misbruker av både det ene og det andre sliter på 20. året.

Mulig du synes dette er morsomt nå, men jeg tror jeg kan love deg at på sikt så er det verre enn kreft! Gjeld i den størrelsesorden du skisserer krever minst ti års hardt arbeid å få sanert slik regelverket i Norge fungerer i dag. Og tro meg når jeg sier at jeg vet hva jeg snakker om!

Hva tenker du egentlig nå? At familie og venner skal fortsette å holde deg med hus og mat i overskuelig fremtid?

Endret av Leo
Gjest fytterakkern
Skrevet

Tenk å syte og synes så synd på seg selv for noe som er selvforskyldt? For du har sikkert ikke gjort noe selv for å ha kommet opp i denne "suppa"? Men de andre skal lide for at du har satt deg selv i denne situasjonen, familie og venner skal fø på deg og de du skylder penger skal klare seg uten det du skylder.

En litt for lettvint holdning til gjeld og andre mennesker for min smak. Men hvordan klarte du å få så mye gjeld uten å eie det skapa grann?

Skrevet
Jeg bgynner å bli mektig irritert av regninger som stadig dukker opp med frekke inkoassokrav og spydige holdninger over seg! I dag brente jeg opp 20 regninger i vedovnen. Problem løst! Ikke har jeg barn, ikke har jeg familie, ikke har jeg noen eiendeler, ikke har jeg noe sted å bo, bor for det meste hos familie og venner da jeg bytter på, ikke har jeg noe formue, faktisk 1,21 millioner i total gjeld. Så de ringte meg i dag, det var før jeg brente opp regningene, og truet med at de måtte tvangsinnhente mine eiendeler. Jeg bad dem kysse seg langt inn i **** og la på røret.

Jeg må jo le. Hva kan de gjøre? Jeg eier ikke en *****. De kan ikke drepe meg! Kommer jeg i fengsel blir jeg bare fornøyd, fordi da får jeg gratis mat og opphold.

Å være struts betaler ikke noe. At du har mye gjeld nå, men at du brenner egninger og gir blaffen vil øke gjelden din betraktelig.

Du skriver at du ikke har fam, men samtidig bor du hos fam?

Du kommer ike i fengsel, for vi har ikke gjeldsfengsel i NORGE.

For å stoppe dette og slippe at gjelden øker for hver mnd, kan du begjære deg konkurs.

Du får aldri etablert deg med jobb og bolig, uten at de trekker det du tjener....om du ikke gjør noe

Tror du er ung, men om kansje 5-10 år har du endret syn på ting, da skulle du ønse du gjordeting annerledes i dag

Skrevet

Kjenner en fyr som hadde minimum 5-6 store poser fulle av uåpnede regninger.

Blir spennede å se hvordan han skal klare seg i livet.

Skrevet

Huff,fritidsproblemer..Stakkars deg,du er vel den eneste i verden som får regninger,men ser jo på innlegget ditt at du er jo ikke gammel hvis du tror du kan sone for reg,he he.

Skrevet
Jeg bgynner å bli mektig irritert av regninger som stadig dukker opp med frekke inkoassokrav og spydige holdninger over seg!

Jøss, du har milliongjeld og likevel klarer du å formulere deg på en så stygg måte at jeg har ingen sympati for deg. Det er godt gjort.

Skrevet

Skaff deg en gjeldsordning gjennom å ta fatt i problemet hos sosialkontoret eller namsmannen.

Skrevet

Frekke inkassokrav? :skratte:

Jeg vet ikke om jeg klarer å ta dette innlegget seriøst, men uansett: du vil bli slått personlig konkurs og må leve på statens minstesatser i eks antall år.

Skrevet

Hvordan i all verden har du klart å få så stor gjeld om du ikke har noen eiendeler og ikke bruker penger på å bo?

Skrevet

Kommer du til offentlig gjeldsrådgivning med en gi faen holdning, er det langt i fra sikkert at du får hjelp også. Ordningen skal nemlig ikke gis dersom det er støtende for samfunnet at du får den.

Skrevet

familie og venner er nok sikkert kjempe fornøyde med en slik snylter som deg som dukker opp på døra annenhver uke.. hvor lenge kan du forvente at de gidder dette.. det må komme for en dag at de ber deg vokse opp og ta ansvar for ditt liv!

P.s du må ha hatt jobb for å få så mye lån. lån kan bli trukket fra den månedlige lønna di.

har du ingen jobb, venter de bare til du får ;)

Skrevet

:gjeiper: Jaja mensann. Jeg klarer ikke helt å ta dette seriøst, jeg.

Men iallefall:

Vent til du får deg jobb; da blir det trekk av lønna di. Ikke akkurat noe å glede seg til, for å si det sånn...LOL! :fnise:

Gjest Megisen
Skrevet

Hvorfor får du deg ikke en gjeldsordning, så er du gjeldfri om 5 eller 7 år? Og kan begynne et nytt og bedre liv.

MYE bedre enn å være struts.

Skrevet
Frekke inkassokrav? :skratte:

Jeg vet ikke om jeg klarer å ta dette innlegget seriøst, men uansett: du vil bli slått personlig konkurs og må leve på statens minstesatser i eks antall år.

Feil. Man må selv søke om å bli slått personlig konkurs og få lov til å leve på statens minstesatser. Og for veldig mange er det en mye bedre ordning enn det helvete med regninger de allerede er inne i.

Skrevet

Vi får håpe dette ikke er seriøst.

Du skal ikke se bort ifra at familie og venner gjennomskuer deg og denne holdningen du tydelig viser i dette innlegget og går lei av å fø på deg og ha deg i hus, og den dagen du må sørge for inntekt og bolig selv vil du angre bittert på at du gav blaffen.

Skrevet
Hvorfor får du deg ikke en gjeldsordning, så er du gjeldfri om 5 eller 7 år? Og kan begynne et nytt og bedre liv.

MYE bedre enn å være struts.

Med ts sin holdning er det ikke sikkert at han vil få det, da en slik ordning ikke skal være støtende for samfunnet. Så det er ikke bare å få seg gjeldsordning. I tillegg er det ofte lang ventetid.

Det beste ts kan gjøre er å selv ta ansvar og kontakte sine kreditorer, men det er jo ikke aktuelt, så da får ts ta konsekvensene av sine valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...