Gå til innhold

Bryllupsnerver

Gjest Nervøs-brud

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøs-brud
Skrevet

Gifter meg i juni, og jeg kjenner jeg får helt åndenød når jeg tenker på alt hva som skal skje den dagen. Vielsen er ikke før kl. 16 og jeg tenker med gru på hvordan timene før skal bli. Har time hos frisøren kl. 13, og min forlover skal ha hotellrom der hvor mottakelsen skal være. Skal også ha to brudepiker på 11 og 13 år som også skal til frisøren og stæsjes. Jeg ser for meg at vi kommer til å ha et lite "ormebol" på min forlovers rom før vi blir hentet og fraktet til kirken.

Så til saken: Jeg lurer på om jeg skal sørge for å ha litt schampagne i "bolet" til oss voksne, eller er det dumt og ha i seg noe som helst (annet enn frokost)? Er redd jeg kommer til å bli så nervøs at jeg må krabbe opp midtgangen... *sukk*

Har dere tenkt på hvordan dere skal takle og vente den dagen? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror sjampagne hadde vært en dårlig ide til meg iallefall... :fnise: Når jeg blir nervøs så ender jeg opp med å drikke mer og fortere enn beregnet... Hadde IKKE tatt seg ut :ler: Men om du er av den typen som slapper av etter et glass så er det jo ikke så dum ide! Hva med å bare spise litt, sett på musikk og få forlover til å gi en liten massasje? Da hadde jeg slappet godt av :jepp: Selv kommer jeg til å få et alt for hektisk program før vielsen så håper jeg ikke har tid til å være nervøs :gjeiper:

Lykke til på den store dagen da :)

Skrevet

Ja, ikke sant? Frykten for at man på et eller annet mystisk vis (eller kanskje ikke mer mystisk enn at noen slurker tettere når de er nervøse) skal få i seg mer enn det som er lurt. Har overhode ikke lyst til å være verken ustø eller snøvlete. Skrekk og gru. Men min erfaring er at sprudlende greier i små menger gjør en passe oppstemt, og det går fort over igjen hvis en ikke drikker for tett.

Tror uansett at jeg skaffer til veie litt, så får vi se hva vi gjør med dem! :fnise:

Lykke til du også Bahia! :)

Skrevet

Jeg skal absolut ta meg et glass eller to champagne hos frisør meg forlover, mor og søster.. det gleder jeg meg til, vår lille jente stund:-)

Men jeg vet at jeg tåler det!

Lykke til slle, jeg skal også gifte meg i juni, det nærmer seg med stormskritt...

Skrevet

Jeg, forlover og flere venninner hadde inntatt hotellrommet (bryllupssuiten) noen timer før kirken, der vi pyntet oss, forlover ordnet håret mitt og sminket meg, og vi hadde litt jenteprat. Min flinke forlover hadde med sjampanje, og vi hadde sjokolade.

Jeg drakk ikke mer enn max et par glass, hadde knapt fått i meg mat, og selv om jeg tåler alkohol ganske bra, ville jeg IKKE risikere å plutselig måtte tisse akkurat når vielsen var i gang.

Men det var en veldig koselig stund der inne, litt sjampanje hever stemningen!

Skrevet

Forloverne mine har snakket om at vi må ha champagne, men blir nok max 1 glass :) Jeg tåler ganske mye, men kombinert med lite mat og lite søvn i forkant (i allefall hvis man er nervøs), så tåler man jo mindre, og jeg vil for all del ikke være synlig påvirket... så blir nok bare noe å nippe til for stemningens skyld mens vi gjør oss klar :)

Gjest Gjest_lilli_*
Skrevet

Jeg har gledet meg til å ta et par glass champagne sammen med min forlover på den store dagen, mens vi pynter oss og prøver å slappe av, men så er jo selvsagt ho gravid nå da. Kjempemoro det da, men er et ekstra uromoment at forlover er høygravid på dagen (3 uker til termin), i tillegg til at jeg ikke vet om pappa kommer og følger meg opp (han er litt ustabil om dagen etter skilsmisse).

Så jeg kan se for meg at jeg trenger et glass eller to, men at det fort kan bli for mye, så jeg tror jeg tar sjansen på å kjøpe inn en LITEN flaske bare ;) så er jeg sikker på at det ikke blir for mye smånipping.... Og sjarmen med å skåle med forloveren er jo litt borte... Sparer resten til å skåle med min nye mann senere på dagen :)

Skrevet

Vi hadde en kjempefin og avslappende start på dagen. Mamma og tante laget super frokost til oss, med små gaver og hjertesjokolader strødd utover hele bordet.

Hadde time relativt tidlig hos frisøren, mener å huske det var elleve eller tolv (vielse kl. 16 her også). Var ikke nervøs i det hele tatt, frem til halvannen time før vielsen.

Tips: Husk å spise noe! Jeg ble plutselig supersulten og fullstendig skjelven fordi jeg hadde glemt å ta med no mat til frisøren.

Skrevet

Jeg skal helt klart ta meg et glass hos frisøren,både for kosensskyld og kanskje jeg slapper litt mer av.Og skal huske noe å spise,ja.

Skrevet

Jeg vil være edru når jeg sier ja på et så viktig spørsmål! ;)

Skrevet

Jeg står nok over alkohol helt til middagen, og selv da tror jeg at jeg burde ta det rolig.

Jeg ønsker ikke å føle meg "tipsy" på dagen vår, og jeg tror med lite søvn kvelden før, dårlig med mat og mye stress så vil et glass champis ha effekten av 3 glass - og da kan det fort gå gæli.

Er nok en smakssak, men det er jo også sagt at alkohol skal aldri drikkes om man er nervøs da det faktisk øker kroppens følelse av å være nervøs. Flyskrekk kurs sier det til oss som har flynerver - Dont drink! It just makes is worse!

Samme gjelder koffein innholdige drikker osm cola og kaffe.

:jepp:

• 1 år senere...
Skrevet

tror nok at jeg kommer til å ta meg ett glass med cider (liker ikke champagne) sammen med forlover, til frokosten og under frisørtime/sminken

Skrevet

Som frisør i godt over 10år, har det blitt noen bruder jeg har pyntet:-) De aller fleste tar ett glass musserende vin(vi serverer) Det som er viktig, er å huske på å spise litt mat... Ellers kan boblene gå fort til hodet.. Ihvertfall hvis det blir fler enn ett glass :fnise: Har også opplevd at en brud har gått litt "bedugget" ut av salongen... Prøvde så godt jeg kunne å bremse, men det hjalp ikke...

Men til saken.. Det er ofte ett glass kan være både fint, godt og beroligende for en brud. Ofte er jo forloveren med, så da har en å skåle med. Man senker skuldrene litt. Vil anbefale deg det jeg, fin start på feiringen av en stor dag :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg drakk ca 1,5 glass boblevann da jeg var hos frisøren. Holdt på å omkomme av nerver og synes det hjalp veldig. Men ville ikke drukket noe særlig mere...

Skrevet

Gifter meg i juni, og jeg kjenner jeg får helt åndenød når jeg tenker på alt hva som skal skje den dagen. Vielsen er ikke før kl. 16 og jeg tenker med gru på hvordan timene før skal bli. Har time hos frisøren kl. 13, og min forlover skal ha hotellrom der hvor mottakelsen skal være. Skal også ha to brudepiker på 11 og 13 år som også skal til frisøren og stæsjes. Jeg ser for meg at vi kommer til å ha et lite "ormebol" på min forlovers rom før vi blir hentet og fraktet til kirken.

Så til saken: Jeg lurer på om jeg skal sørge for å ha litt schampagne i "bolet" til oss voksne, eller er det dumt og ha i seg noe som helst (annet enn frokost)? Er redd jeg kommer til å bli så nervøs at jeg må krabbe opp midtgangen... *sukk*

Har dere tenkt på hvordan dere skal takle og vente den dagen? :sukk:

Jeg ville ikke hatt alkohol tidlig på dagen. For det første kan alkohol øke rødfargen i huden på en lite flatterende måte, og dette er jo dagen vi vil se som vakrest ut :)

Dernest har du barn til stede på rommet, og jeg synes ikke noe om å lære dem at man bør bruke alkohol som beroligende middel.

Til sist er dette en dag da du trenger masse energi og væske, fordi du kommer til å bruke mye energi og svette mye. Drikker du alkohol risikerer du å bli uttørret og besvime. Så styr unna!

Men det virker lite artig å sitte på et hotellrom og bare vente. Du bør finne på noe for å få tida til å gå og få tankene litt bort fra stresset. Liker du å trene bør du ta en spinningtime eller noe om morgenen, det hjelper mot stress. Eller du kan få en god massasje. Hva med en tur ut med barna? Se en morsom film.

Tenk ut aktiviteter dere kan gjøre mens dere venter og prøv å nyte dagen :)

Skrevet

Vi hadde huset for oss selv og hadde jentefrokost med champagne før vielsen, dog ble det vel maks 2 glass så det er ikke noe å tenke på i forhold til beruselse - det var kun for kosens skyld.

Skrevet

Jeg har ikke kommet så langt enda at jeg har tenkt på det, men har heller ikke sett det for meg å drikke på dagen. Noen nevnte cider oppi her, og det synes jeg var et godt alternativ OM det skulle nytes noe alkoholholdig.

Skrevet

... og ha i bakhodet at presten ikke har lov til å vie folk han merker er det minste beruset ;D Om de er så strenge alltid, det vet jeg ikke, men dumt å ta sjansen. Vår prest fortalte at han i løpet av prestetida si et par ganger hadde måttet utsette vielsen en times tid, servere litt kaffe og hele pakka, for at brudgommen skulle rekke å bli edru nok. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...