Gå til innhold

Sagt feil til kunden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen ganger er det mange kunder minutter før stengetid.. blir stresset da jeg må rekke å gjøre rutinene før bussen går. Var ganske sliten og slapp den siste timen, helt uten energi. I dag sa jeg at et produkt skulle blandes ut i vann og at det var en drikke. Hun kjøpte en shaker med på kjøpet uten at jeg sa noe. Tenkte meg om nå isted og kom på at produktet bare skal tas som det er, ikke blandes med noe. Føler meg teit siden jeg sa feil til kunden.. tror hun kjøpte shakern fordi jeg sa det skulle blandes ut. Shakern kostet kun 29 kr, men likevel. Jeg har kunnskapen, men var sliten der og da og sa feil. Føler meg dum og teit nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er menneskelig å gjøre feil.

Kanskje det står bruksanvisning på produktet som hun leser før hun gjør noe.

Kanskje det ikke er så nøye om man blander det ut.

Det ordner seg uansett. Alle kan gjøre feil.

Skrevet

Dersom hun kommer tilbake kan du alltids si unnskyld og forklare at du var litt stresset rett foer stenging :)

Skrevet

Takk for oppmuntring :)

Måtte bare få luftet det ut..

Ja, det står bruksanvisning på baksiden.

Skrevet

Det er lov å si feil til en kunde. Og det å blande noe med vann er sjelden farlig så det går nok helt fint. Shakeren kan hun sikkert bytte hvis hun vil.

Skrevet

Jeg sier feil til kunder rett som det er.. Grusomt å oppdage jeg har sagt feil, men vi er alle mennesker og gjør feil. Kommer kunden tilbake å klager beklager jeg på det sterkeste og som regel smiler de etter å ha fått en unnskyldning... :)

Skrevet

Har det og sånn innimellom :)

Hadde en opplevelse i går, det gikk heldigvis ikke på noe produkter eller noe vi selger. Men noen spurte om veien til et gatenavn, jeg ble litt usikker, men så sa han et annet stedsnavn og det viste jeg jo hvor var.

Men bare få sec etter at de var gått tenker jeg jo på at at stedsnavnet er jo også postadresse, så var sikkert derfor han sa det som nr to. Så jeg hadde jo forklart dem til et litt annet sted :fnise: Men jeg håper de hadde vett til å stoppe å spørre når de hadde kjørt inn til nytt stedsnavn.

Dette var 5min før vi stengte.

Gjest MissBella
Skrevet

Enig! Jeg sier også feil til kunden inni mellom. Verste jeg vet når det kommer/ringer kunder før jeg skal gå. Da blir man litt stresset fordi det er noe man skal rekke. Ikke helt bra men sånn er det bare av og til. Men det er bra at man innrømmer når man har gjort en feil. Det skjer alle, som sagt.

Skrevet

Skummel after-feeling man får ja.. Godt vi er flere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...