maiaa Skrevet 15. juli 2003 #1 Del Skrevet 15. juli 2003 Hei! Jeg skal på hyttetur med "svigers", samboers besteforeldre og hans søster m/kjæreste til helga, og har lyst å ha med en kake. Siden vi skal kjøre et stykke vil jeg at den fortsatt skal være god etter noen timer i varm bil, jeg vil lage den på forhånd og den skal kanskje ikke spises før søndag, så den bør være holdbar og det er fint om den er lett å lage. Jeg vil helst ikke ha med sjokoladekake... (Kravstor jeg? ) Håper det er noen som har noen gode oppskrifter! Det trenger egentlig ikke være kake heller... Jeg er åpen for alle mulige forslag! Dessuten skal jeg og samboeren min reise på forhånd, så vi kjøper inn alt av mat. Dermed har vi fått frie tøyler til hva vi skal ha til middag! (Skal planlegge 3 middager) Vi vurderer grilling en dag, ost & kjeks en annen, men er usikre på den siste dagen.... Forslag? Jeg stoler på KGs fantastiske brukere til å komme på mange gode forslag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 15. juli 2003 #2 Del Skrevet 15. juli 2003 Denne er veldig god! bare dryss melispulver over før servering - burde holde seg godt i varm bil noen timer! Verdens beste krydderkake i langpanne Her er oppskrift på verdens beste krydderkake! 7,5 dl skummet kulturmelk 5 dl sukker 1 ss natron 1-2 ts kanel 1-2 ts kardemomme 1-2 ts ingefær 1-2 ts nellik 2 ss tyttebærsyltetøy 8-9 dl hvetemel 150 g smeltet smør Rør sukkeret ut i kefirmelk. Bland i det andre og rør sammen til en glatt røre, smør til slutt. Ha det over i bakepapirkledt langpanne og stek ved 180 grader i 50-60 min. Holder seg saftig og god leeenge!!!!!! Mmm!!!! Eller denne som du ikke trenger stekovn til - kan lages på hytta!! Snickers kake – uten stekovn Sjokoladen må fordeles utover, MÅ ikke bare helles rett på. Det er lurt å bruke bakepapir under. 1 glass peanøttsmør 2 dl. sirup 1 dl. sukker 10 dl. kellogs spesial 1 dl. kokos 1 ts. vaniljesukker 250 gr. kokesjokolade eller blokksjokolade Smelt peanøttsmør, sirup og sukker på svak varmebland kellogs spes., kokos og vaniljesukker sammen.Alt røres sammen og trykkes ut i en liten langpanne. Trykk ikke for hardt. Smelt sjokoladen og smør den over. La kaken stå svalt/kjølig til den skal spises. Middag? Jeg sverger til lett sommertallerken: SPEKESKINKE MED KÅL OG POTETER 4 PERS. 400 g spekeskinke i skiver • 12-15 poteter • 1 sommerkål/nykål • 4 ss smør • 1/2 ts salt • 1/4 ts pepper • 1 boks rømme • 2 ss persille. Slik gjør du: Del kålen i fire. Skjær først bort stilkfestet, og så hver av disse bitene i fire på tvers igjen. Smelt smør i en kasserolle, og legg i kålbitene. Fres dem lett før rømmen tilsettes. La rømmen frese med i ca. 1 minutt. Ha i hakket persille og smak til med salt og pepper. Om ønskelig kan du ha i noen dråper med sitronsaft. Anrett skiver av spekeskinke på tallerkenen sammen med kokte poteter (gjerne med skall) og kålen surret i rømme.Dette er en nydelig sommertallerken med masse god smak. God tur!!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2003 #3 Del Skrevet 15. juli 2003 Kanelboller!!! Middag: hjemmelaget pizza? Taco? Spekemat med potetsalat? Lapskaus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 16. juli 2003 #4 Del Skrevet 16. juli 2003 Gulrotkake holder seg lenge :-) Legg på osteglasuren den dagen kaka skal spises Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 16. juli 2003 Takk for gode forslag! Jeg visste at jeg kunne stole på KG-brukere! ..men jeg tar gjerne imot flere tips!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 16. juli 2003 #6 Del Skrevet 16. juli 2003 Kanelboller!!! Middag: hjemmelaget pizza? Taco? Spekemat med potetsalat? Lapskaus? @Donpedro: Har du oppskrift på noen gode kanelboller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #7 Del Skrevet 16. juli 2003 @Donpedro: Har du oppskrift på noen gode kanelboller? Nei Jeg er dritdårlig til å bake, men synes selv at det er veldig godt. Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 16. juli 2003 #8 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg har en genial sjokoladekake i randform som bare blir bedre og bedre når den er på hyttetur. Men siden jeg er langt borte fra oppskriftene mine denne uken kan jeg ikke hjelpe deg før på fredag kveld! Og det er kanskje litt sent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 16. juli 2003 Ja, fredag kveld blir nok litt sent... for denne gang! Så du kan godt legge den ut når du får tid! Jeg skal nok bake flere ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 17. juli 2003 #10 Del Skrevet 17. juli 2003 Skal se om jeg husker det når jeg kommer tilbake fra ferie, nå ser det ikke ut som om jeg kommer innom hjemme på fredag engang! God hyttetur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 17. juli 2003 #11 Del Skrevet 17. juli 2003 Mat på hyttetur må være en av mine spesialiteter... (i den grad jeg overhodet har noen spesialiteter når det gjelder matlagning) Egentlig kan man lage hva som helst på hyttetur (jeg har laget hjemmelaget pasta, blant annet) men det er OK med enkle ting. Pizza og taco er hytteturklassikere - men sistnevnte krever litt mye oppvask. Hva med ovnsbakt laks? Vegetarpastagryte? Kyllinggryte? Jeg ville synes at ost og kjeks var for lite middag på hyttetur, da trenger man gjerne mer mat enn ellers. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 17. juli 2003 Ost & kjeks er et ønske fra "svigers", så jeg tror ikke jeg vil droppe det, selv om jeg kanskje er enig med deg, Helenius! Dessuten er denne familien en nokså småspist gjeng, så de blir mette uansett. Derfor supplerer jeg med mye grønt og også litt skinke/spekemat, så blir jeg mett en gang også!!! Samboeren min ymtet frempå idag om at alle håpet at jeg skulle lage vietnamesisk mat (er av mine spesialiteter), så dermed følte jeg meg både presset og smigret til å lage det! Men det kom MANGE andre gode forslag her som jeg skal ha i bakhodet til neste hyttetur! Tusen takk alle som har hjulpet, og skriv gjerne inn mer, for jeg er innmari glad i hytteturer! (P.S. Ettersom jeg skal styre med 4-5 forskjellige middagsretter, så blei det "Boller på 1-2-3" som "kake"! Det kan til og med samboeren min lage om jeg blir for lei av matlagingen!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå