Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Jeg vil flytte til en by i Telemark, Østfold, Vestfold eller tilsvarende som ikke er så langt fra oslo. stedet må være slik at hele byen er kompakt, det vil si at jeg skal kunne sykkle til alle fasiliteter. stedet skal stort sett bare ha hus og ikke blokker, fin natur og gjerne ligge nær et vann. er sted hvor alle kjenner alle og er hyggelige. finnes dette stedet og hvor er det? håper noen kan svare og gi tips, jeg ville blitt verdens lykkligste om det finnes et slikt sted!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 ok, så senker jeg kravene litt...finnest det et sted som er nesten slik??
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Det kommer jo litt an på hvor mange / hvilken type fasiliteter du ønsker. Skal du ha opera, teater og 5 shoppingsenter rett i nærheten er det vanskelig å kombinere med et sted uten blokker. Men dersom det er nok med en kino og et passe antall butikker bør det finnes flere steder. Uten at jeg kjenner stedet veldig godt kan jeg tenke med at Mysen i Østfold kanskje kan passe. Det er vel stengt talt ikke by, men skal du få til at alle kjenner alle så er nok en by for stort.
Gjest Bøbeboer Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 tror Bø i Telemark er litt slik... Nei. Det er det ikke.
Gjest hm.. Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Kan Larvik i Vestfold være noe?!? Byen mellom elvene... Der har du shoppingsenteret Steen&strøm nordbyen, litt utenfor sentrum. På sommeren er det ikke lange turen til Sommerbyen stavern.. og utover i brunlanes eller andre veien mot gon/tjølling florerer det av badestrender og flotte plasser langs sjøen. På den andre siden har du Bøkeskogen og Farrisvannet. Her er det mange fine turstier om man vil ut på gåtur, ta en joggetur eller en real løpetur =) fine bademuligheter også her om sommeren om man foretrekker ferskvann.. Om man vil en liten tur utelands kan man ta danskebåten som på bare 3t 45min tar deg over vannet =P Rundt to timer til oslo med bil... Baksidene ved byen er vel at det er litt av en "bakkeby", og at sentrum til tider er ganske dødt..
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Tusen takk for et fint svar:) hvis noen andre har innspill er det bare å komme med det...en flat by fremfor en bakkeby hadde vært fint:)
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Nei. Det er det ikke. hvorfor ikke? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Staveren er en kjempe hyggelig by.. Sikkelig sommer by
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #10 Skrevet 19. april 2009 Jeg vil foreslå Larvik! Stavern ligger i Larvik og er en utrolig koselig plass,ingen bakker der heller,de er i Larvik by.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Kan du få jobb hvor som helst? Foreslår: - Stavern - Gamlebyen i Fredrikstad - Tønsberg Det er dessverre bakke, hull i veiene og overraskende "dumper" overalt i Norge. Hadde vært kjekt med et land like flatt som Danmark eller Nederland...:-)
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Kan du få jobb hvor som helst? Foreslår: - Stavern - Gamlebyen i Fredrikstad - Tønsberg Det er dessverre bakke, hull i veiene og overraskende "dumper" overalt i Norge. Hadde vært kjekt med et land like flatt som Danmark eller Nederland...:-) er utdannet sosionom, så regner med at det går greit med jobb, vi er som poteten vet du, kan brukes til alt;)
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 er utdannet sosionom, så regner med at det går greit med jobb, vi er som poteten vet du, kan brukes til alt;) Det første som slo meg når du beskrev byen er Notodden. Eller hva med Kongsberg? Kjempesjarmerende!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå