Gå til innhold

Forside til kirkeheftet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble lovet av menighetskontoret at de skulle sende oss noen bilder/tegninger av kirken som vi kunne velge blandt til forsiden på kirkeheftet. Disse kom i posten i dag, men alle er så dårlige at vi ikke vil bruke noen av dem. Det er uskarpe kanter og dårlige kopier alt sammen. Mulig vi kan reise ut til kirken og prøve å ta ett bilde av den selv, men tror ikke det blir så lett det heller..

Hva har dere på forsiden av kirkeprogrammet? Holder det å skrive navnene våre, datoen og kirkens navn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Artimisia ulogget
Skrevet

Hei! Vi skal antagelig ha bilde av oss selv, navnene våre og datoen. Tror det blir fint. Lykke til!

Skrevet

Hva med å søke på nettet og se om det er et fint bilde av kirka der??? ( spør om tillatelse også selvsagt til å bruke det..)

Det gjorde vi og fikk et flott bilde av kirka som vi brukte på forsida av kirkeprogrammet.

Skrevet

Er en gangske liten kirke, og det finnes ikke bilde av den på nett. Men vi fant ett kirkehefte som noen venner av oss hadde laget til sitt bryllup, og der var bildet mye klarere enn det vi fikk fra meninghetskontoret så vi brukte dette. Så nå er det i boks :)

I morgen skal vi treffe presten, så da finner vi nok ut av hva som skal være inni heftet også tenker jeg...

Skrevet

Jeg fant en veldig fin blyanttegning av kirken på internett, som jeg har brukt.

Skrevet

Har tatt digitalbilde selv av kirken, nettopp fordi tegningene var dårlige. Så har jeg manipulert det i photo shop, der kan du sette forskjellige måter bildet presenteres på (eks kullstift osv).

Ellers må jeg si at det ikke er nødvendig å ha kirken på forsiden, hva med noen symboler (ringer, hjerter osv) for kjærlighet? En blomst?

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Imax har noen lure tips her. I Photoshop kan man gjøre det meste, og det blir veldig bra. Kullstift-bilder er kjempestilig og blir bra selvom utgangspunktet er dårlig. (Vi brukte dette på våre sanghefter.)

Ellers vet jeg det er fler som bare finner et kirke-bilde i word og bruker. Personlig synes jeg det er litt stusselig, så jeg synes det holder i massevis om dere skriver navnene deres og dato i en litt ekstra flott font på forsiden. I tillegg kan dere jo ha et lite bilde sånn som Imax nevner.

Skrevet

Vi skal ikke bruke bilde av kirken i det hele tatt. Skriver et kort dikt utenpå programmet. HAr sanger og program inni. På baksiden skriver vi navnet vårt og hvilken kirke det var i. Er dette helt teit? Bør man ha bilde og navn utenpå?

Skrevet

Sommerbruden:

Jeg synes ikke dere trenger å ha bilde utenpå heftet, men jeg personlig ville satt navnene og datoen (og kanskje kirkens navn) på forsiden. Men det kan jo feks stå i forholdsvis liten skrift litt ned på siden, og så kan dere ha det diktet øverst. Synes det hørtes fint ut jeg!

Hvilket dikt var det dere tenkte på?

Skrevet

Vi skal antakelig ha monogrammet vårt samt navn og dato utenpå våre programmer.

Vi har en fin tegning av kirken, og ingenting er helt bestemt, men jeg tipper kirken står på baksiden (kanskje...)

Må høre litt med mamma, hun er nemlig layout-print-og-trykksak-sjef...

Skrevet
Vi skal ikke bruke bilde av kirken i det hele tatt. Skriver et kort dikt utenpå programmet. HAr sanger og program inni. På baksiden skriver vi navnet vårt og hvilken kirke det var i. Er dette helt teit? Bør man ha bilde og navn utenpå?

Ingen ting er teit, om det er det du vil ha. Synes dikt er en god variant. Alle skal vel ikke være like, vel!

Skrevet

Har ikke helt bestemt hvilket dikt vi skal ha enda, står mellom to dikt, og et bibelvers om kjærlighet.. Vanskelig. skal ikke trykke kirkeprogrammet før siste uken, så vi har enda litt tid å bestemme oss på-heldigvis.

Var forresten lurt det med å skrive navnet med liten skrift nederst. Tror kanskje vi gjør det.

Gjest millo
Skrevet

Kvifor ikkje vera annleis? Visst du vil ha dikt, ha dikt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...