Gå til innhold

forvirret

Fremhevede innlegg

Gjest Uviten
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 18 år. Og jeg er litt sånn forvirret, om jeg får si det sånn. Har hatt gutter, vært seksuelle med dem, men alldrig vært forelsekt osv, bare litt betatt osv.

Men sitter med de tankene, at jeg fantaserer ofte å kjærtegne en annen jente. men også at en gutt gjør det med meg. Nå snakker jeg om vanlig samleie med 2 personer. Har aldrig holdt på med en jente før. Men er bare forvirret.

Kan noen hjelpe meg å finne ut av dette? Fortelle meg hvordan dere fant ut om dere var lesbe, hetro eller bi?

Hilsen en forvirret liten sjel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Grace_*
Skrevet

Jeg er heterofil men har mange ganger hatt fantasier om jenter.

Du kan søke deg litt rundt på nettet om dette, da vil du oppdage at det finnes mange måter å bli tiltrukket av andre på.

Nå du er homofil/lesbisk/bifil blir du forelsket i en av samme kjønn eller begge, dermed så er dette nøyaktig det samme som å være heterofil.

Men du kan godt være homoseksuell eller biseksuell, da er det snakk om at du tenner på noen av samme kjønn eller begge, og kan tenke deg å ha sex/kos med de du tenner på, men du ønsker ikke å bli kjæreste/du blir ikke forelsket.

Og så har du den siste da, der jeg er. Jeg har kun fantasier om andre jenter, jente og gutt samtidig osv. -men har aldri tent på det i virkeligheten eller hatt lyst til å gjennomføre det! Det hele foregår kun oppi mitt eget lille hode! ;)

Når man snakker om forelskelse i begge kjønn så hører jeg forresten noen av mine venner som er bifile kalle seg "personofile"! De forelsker seg ikke i kjønn, men i personen!

Husk at det er lov å ha fantasier, og det er også lov å leve dem ut eller finne ut at man har en annen legning enn heterofil! Sannsynligvis har du minst et par stykker i venneflokken din som sliter med det samme akkurat nå, men ingen snakker om det!

Lykke til! :D

Gjest Uviten
Skrevet

Takk for svaret. =) Er godt å få noen ordentlige tibakemelding. Trenger det, føler jeg.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Tror det er ganske normalt det du går å tenker på nå.. Jeg har vært med jenter et par ganger, men oftest i forbindelse med både man og dame + meg (trekant)...

Men uansett, damer er deilige, man kan godt tenne på de i sånne settinger, men trenger ikke være verken lesbisk eller biseksuell for det om...

det har alltid vært "diskutert" at 80% av kvinnfolk har hatt/har fantasier om andre damer (såkalt biseksuelle tanker da...)

Jentesex kan man ha, uten å "bli stemplet": hvorfor et så stort behov for å absolutt definere seg etter disse så kalte legningene.. Kan man ikke være streit, og forsatt ha lyst på ei dame i ny og ned? hehe ;)

du finner ut av det, og i værste fall er det jo bare å prøve så finner du fort ut hvordan følelse du får.

Gjest uviten
Skrevet

er vel også litt det. At jeg er litt redd for at jeg er lebisk. bi hadde jeg kunnet vert. men Lesbisk. Drømmer om mann og familie og sånt. >.< Men i tilleg, synes jeg menner er ekle i ny og ned. Unskyld for å si det karer, men jenter er absolutt penest. En tanke er at det å ha seg med ei er bare gøy, men å ha en jente kjæreste, ødelegger min drøm om en familie med, mamma-pappa-barn.

Takk til dere som har svart =)

Gjest Gjest_Grace_*
Skrevet

Pia -jo er helt enig med deg jeg! ;) Man kan godt leve ut fantasiene sine uten å "være ett eller annet", det skreiv jeg jo også! Men for mange unge (og eldre også for den saks skyld) er det greit å ha disse definisjonene for å selv forsøke å finne ut av sin egen verden.

Da er det er greit å vite at man ikke nødvendigvis er homofil selv om man tenner på jenter, og ha en definisjon, en forklaring som "backer det opp"!

Og til TS:

Nå er du jo klar over at du lurer, du begynner å se at du har noen preferanser du setter høyere enn andre. Hva med å slappe av litt og se hva som dukker opp? Om du prøver deg litt frem eller om du bare vil la tiden vise hva den har å by på velger du selv! Men en ting er sikkert, som oftest kommer det beste når du ikke løper etter det! ;)

(Igjen så vet jeg at venner av meg har tatt turen innom "homsesteder" før de kom ut av skapet for å ta og føle på om det kjennes riktig. Noen av disse er Rio i Bergen, The Villa, Elsker og Ett glass i Oslo eller Metro i Trondheim!)

I forhold til familie og slikt -man kan få barn i et lesbisk/homofilt forhold også. Adoptere, surrogatmor,sæddonor. Så drømmer om barn og familie trenger ikke gå tapt av den grunn! ;)

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Det er forresten godt mulig å både gifte seg, og få barn som lesbisk. Jeg skjønner at mannen mangler i A4 livet, men mange lesbiske har et typisk A4 liv også, selv om det er to damer sammen. Poenget er å finne en man elsker, det er da man blir lykkelig.. og da spiller det liten rolle om det passer inn i samfunnets normalitet.

Jeg vil anbefale deg å ikke tenke så mye på det. Møt mennesker, og en vakker dag forelsker du deg.. og da får du også kanskje svaret ditt. Mennesker er under en forandring hele livet, så liker du damer nå kan det være at dette skifter senere.

Jeg slet med de samme tankene som deg da jeg var litt yngre enn deg. Det viste seg at jeg var og er lesbisk. Med årene innfinner man seg med den legningen, selv om jeg noen ganger skulle ønske jeg var hetero slik at jeg kunne slippe å skille meg så ut og være redd for fordommer og "slemme" kommentarer. Allikevel er kvinner de som vekker følelsene mine, og det er bare å nyte disse følelsene.. uansett kjønn:)

Skrevet

helt normalt og tenke sex med samme kjønn, er ikke homo bare forde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...