Gjest Gjest_*mari*_* Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hvor lenge er det vanlig at folk venter før de begynner å være på utkikk/date igjen? Ev. hvor lenge bør en vente for at ikke "mobben" skal begynne sin tisking og hvisking? Har en situasjon der enken er bare 29 år og har vært enke i ca 8 mnd. nå. Mannen døde etter lang tids sykeleie så det var egentlig en lettelse for ham å slippe lidelsene sine. Det er ingen barn i bildet. Hun er egentlig klar men føler i forhold til sin egen familie, svigers og venner at de fremdeles "beskytter" henne mot fremmede menn som flørter/prater med henne. Var selvfølgelig veldig glad i mannen sin og ønsker ikke å "trampe" på hans minne på noen måte men vet at han også ville at hun skulle få gå videre i livet...
Gjest Methuselah Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Man burde ihvertfall vente rundt 5 minutter
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Tror ikke det er noen fasit her. Snakk vil det bli uansett tror jeg, så lenge hun ikke venter i mange år. Så lenge hun er klar burde også resten være klare, spesielt når det ikke er barn med i bildet. Da blir alt litt vanskeligere pluselig...
Antagonist Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Min mor traff en ny mann 10 måneder eller deromkring etter at hun ble ung enke. Tror ikke det var noen som reagerte på det, men i bunn og grunn handler det selvfølgelig om enken/enkemannens følelser omkring alt.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Hehe, dette får meg til å tenkje på korleis tidene endrar seg. Du skal ikkje gå mange år tilbake før ho hadde vore nøydd til å finne seg ein mann så fort ho berre kunne... Men til saka: trur ikkje det finst ein fasit. Ho bestemmer, det er ikkje ei sak andre har noko med.
Gjest enke Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Hvor lenge er det vanlig at folk venter før de begynner å være på utkikk/date igjen? Ev. hvor lenge bør en vente for at ikke "mobben" skal begynne sin tisking og hvisking? Har en situasjon der enken er bare 29 år og har vært enke i ca 8 mnd. nå. Mannen døde etter lang tids sykeleie så det var egentlig en lettelse for ham å slippe lidelsene sine. Det er ingen barn i bildet. Hun er egentlig klar men føler i forhold til sin egen familie, svigers og venner at de fremdeles "beskytter" henne mot fremmede menn som flørter/prater med henne. Var selvfølgelig veldig glad i mannen sin og ønsker ikke å "trampe" på hans minne på noen måte men vet at han også ville at hun skulle få gå videre i livet... Hei. Har vore i denne situasjonen sjølv. Min første mann døde for ganske nøyaktig 4 år sidan i ei båtulykke. Sat at med 5 barn, fant ny kjærest etter 15 månedar. Blei samboer først for 2 år sidan,blei da gravid og har fått eit barn i lag. Gifta oss for 1 år sidan.Dei som har hatt størst problemer med dette er min tidligere svigerfamilie.Barnas farmor spesielt, har i heile tida prata og (mi meining) masa på barnebarna om kor fantastisk faren var(glansbilde), fram kalla bilder som borna skal ha på romma sine ,blant anna eit familie bilde av oss fra dåpen til den yngste a dei fem. Slike familie bilder meiner eg at det ikkje har noko på våra veggar å gjere, når vi har gått vidare og starta ei ny familie.Hadde ingen familiebilder fra før så kvifor no. Dei to ynste som eg hadde fra før kallar min nye mann for pappa(ikkje populært), da min mann var ny og borna kalla han for pappa, blie dei retta på når dei var hos farmor( dei kom i allefall heim og brukte navn på min mann når dei hadde vore på besøk der). Slitsamt. Sist det var konfirmasjonsselskap i november (tidligere svigerinne) blei eg og dei 6 borna invitert aleine(stod noko svada om at det var fleire å ta hensyn til...). Eg takka NEI, er ikkje min mann velkomen så kan dei ha selskapa for seg sjølv. Dette er ikkje noko som eg har tenkt å lære mine born, at det er greit å splitte opp familier til selskap på denne måten(alle eller ingen). Så om ho vil ha eit godt for hold til svigers så bør ho kanskje aldri finne seg ein ny :gjeiper: . Håper det går bedre for henne en det har gått hos meg. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Hvor lenge er det vanlig at folk venter før de begynner å være på utkikk/date igjen? Ev. hvor lenge bør en vente for at ikke "mobben" skal begynne sin tisking og hvisking? Har en situasjon der enken er bare 29 år og har vært enke i ca 8 mnd. nå. Mannen døde etter lang tids sykeleie så det var egentlig en lettelse for ham å slippe lidelsene sine. Det er ingen barn i bildet. Hun er egentlig klar men føler i forhold til sin egen familie, svigers og venner at de fremdeles "beskytter" henne mot fremmede menn som flørter/prater med henne. Var selvfølgelig veldig glad i mannen sin og ønsker ikke å "trampe" på hans minne på noen måte men vet at han også ville at hun skulle få gå videre i livet... Hvis hun har funnet rett mann nå, så bør hun absolutt satse umiddelbart, men hun kan jo vente med samflytting til de blir bedre kjent. Det finnes ikke noen svigerpolitiske grunner til å vente her, siden det ikke er barn.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Hvis hun har funnet rett mann nå, så bør hun absolutt satse umiddelbart, men hun kan jo vente med samflytting til de blir bedre kjent. Det finnes ikke noen svigerpolitiske grunner til å vente her, siden det ikke er barn. En av verdens fineste damer ble enke i ca 1980. Hun er fortsatt enslig. Jeg feller tårer for henne her og nå. det var uaktuelt for meg å gifte meg med henne, fordi hun er 30 år eldre enn meg, og fordi jeg ikke hadde sjangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå