Gå til innhold

Trenger litt hjelp her.. og hvor går grensen til utroskap?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest onlyme89
Skrevet

Jeg har ikke gjort dette før så måtte bare se om den gikk igjennom først så ikke jeg skrev masse greier uten at det gikk igjennom.

Hva mener dere er utroskap? hvor går grensen?

Jeg sovna på sofaen med en fyr, og sendte noen flørtende meld i ettertid. men etterhvert svinna hen kontakten og jeg skjønte hvor dumt det jeg gjorde var. men jeg hadde jo ikke vært utro?? jeg fortalte det ikke til typen fordi jeg følte at det ikke var noe som betydde noe for meg sånn sett. jeg hadde selvfølgelig fortalt det dersom jeg hadde hatt sex med en annen person eller kyssa, rota osv. men han tok ikke på meg, jeg tok ikke på han osv. Etter han han så meldingene vi hadde skrevet te hverandre for en stund sida ( gikk inn på min side) ville han ikke mer. han hard dumpa meg, ville ha meg ut samme kveld og ba meg flytte ut. fortjente jeg dette?? :S.

Jeg synes ikke akkurat at flørting er utroskap! dessuten så var det siste igjennom internett! og internett har liten betydning, mener internett er så useriøst i forhold til det å kommunisere ordentlig sammen, face to face :S. i hvertfall om disse tingene her..

Jeg synes at det å ha sex med en annen person og roting er utroskap. kyssing og klining går mot utroskap.

Skrevet

Det er mange måter å definere dette på, en god ide er jo å avtale med partner hva dere begge mener er utroskap, slik at dere er enig.

Men som en generell regel, ting du ikke kunne gjort med mor, far, bror eller søster...

Gjest onlyme89
Skrevet

jeg kunne sikkert ha "sovna" på sofaen med søstra mi jeg... ;p.

Skrevet

Jeg har en veldig streng definisjon på utroskap.

Min definisjon på utroskap, er alt du gjør som du skjuler for partneren din er utroskap.

I mitt forhold er flørting utroskap hvis jeg ikke kan eller vil fortelle mannen min om det...

Men jeg er enig med KateW, det er viktig at du og den du er sammen med finner en felles definisjon på hva som regnes som utroskap.

Bare som et lite eksempel på hvor komplisert dette med utroskap kan være.

Mange ungdommer mener at grensen for utroskap går ved sex... det er greit nok.

Men problemet er at de har ulike definisjoner på sex, og det finnes ganske mange som setter likehetstegn mellom sex og samleie.

Dermed regner de ikke oralsex som sex, og mener at de ikke er utro hvis de har oralsex med en annen enn sin kjæreste, for oralsex er ikke samleie, og dermed ikke sex... :forvirret:

Dette tok jeg med bare for å understreke hvor viktig det er å ha klare grenser i et forhold.

Det nytter ikke si at grensen går ved sex, uten å ha definert hva som er sex.

Det nytter ikke å si at et kyss er greit, mens klining er ikke greit, uten å definere hva som regnes som kyss, og hva som er klining...

Gjest Gjest_Hm_*
Skrevet

Men du ville vel ikke ha sendt flørtende meldinger til henne etterpå? Jeg tror du ikke fortalte noe til kjæresten din fordi du visste du hadde gått over streken, og ikke ville at han skulle vite det. Å si at det ikke betyr noe over internett er bare tull. Jeg ville aldri ha skrevet flørtende meldinger til en annen mann, uansett hva slags forum det er snakk om.

Skrevet

Ja, men hadde du da sendt flørtende meldinger i ettertid..? Jeg tror du vet at du har gjort noe dumt, og synes det er kjipt at du har blitt tatt.

Skrevet

Utroskap for oss er det som ikke kjæresten vil like. Vi ville ikke likt at den andre sov på en sofa og sendte flørtemeldinger med en annen. altså er det utroskap for oss.

Om det skjer på nettet, ansikt til ansikt eller på sms er revnende likegyldig.

Jeg har ingen problemer med å forstå kjæresten din.

Når du engang får deg en ny kjæreste, snakk med ham om hva som er greit.

Og hold deg til det.

Gjest onlyme89
Skrevet

jeg skjønner at det jeg gjorde var galt herremin. jeg har jo unskyld meg og angra så sinnsykt masse etterpå. la meg helt flat og alt. hadde ikke synes det var greit jeg heller, men synes at jeg kunne ha klart å tilgitt han ettersom han ikke var bokstavelig talt utro! og det er mener jeg å gå fra kyssing området. ikke sovne på en sofa og være flørtende etter, for at det så gir seg! så det ikke blir noe kontakt til slutt! jeg skulla ha fortalt det, ja. har lært det nå. men hadde det vært kjæresten min som hadde gjort, og sa han hadde lært og at han angra ville jeg nok klart å tilgitt han! fordi vi var sammen i flere år , bodde sammen og alt!

Skrevet

".....og hvor går grensen til utroskap?", spør du.

Min grense går ved å ha sex med en som ikke er din faste partner. Å fløorte, småkline, sende flørtende sms'er eller "på kant" meldinger på facebook osv anser jeg ikke som utroskap.

Men å svare på slike spørsmål som TS stiller, er umulig. Fordi alle har sin egen grense for hva de betrakter som utroskap. Alle står steilt på sine egne meninger!

Skrevet

For meg er utroskap å lyve. Jeg lever i et forhold hvor vi har åpnere grenser og kan fortelle hverandre dersom noe sånt skjer. Jeg synes mange utviser en dobbeltmoral i dette; det er på den ene siden galt å ligge på den sofaen (og sende de meldingene), noe som er grunnen til at ts ikke sier noe i utgangspunktet. Og så er det jo løgnen som er verst, for "handlingen i seg selv var jo uskyldig". Jeg vet ikke. Livet behøver virkelig ikke være så problematisk. :)

Skrevet
Jeg har ikke gjort dette før så måtte bare se om den gikk igjennom først så ikke jeg skrev masse greier uten at det gikk igjennom.

Hva mener dere er utroskap? hvor går grensen?

Jeg sovna på sofaen med en fyr, og sendte noen flørtende meld i ettertid. men etterhvert svinna hen kontakten og jeg skjønte hvor dumt det jeg gjorde var. men jeg hadde jo ikke vært utro?? jeg fortalte det ikke til typen fordi jeg følte at det ikke var noe som betydde noe for meg sånn sett. jeg hadde selvfølgelig fortalt det dersom jeg hadde hatt sex med en annen person eller kyssa, rota osv. men han tok ikke på meg, jeg tok ikke på han osv. Etter han han så meldingene vi hadde skrevet te hverandre for en stund sida ( gikk inn på min side) ville han ikke mer. han hard dumpa meg, ville ha meg ut samme kveld og ba meg flytte ut. fortjente jeg dette?? :S.

Jeg synes ikke akkurat at flørting er utroskap! dessuten så var det siste igjennom internett! og internett har liten betydning, mener internett er så useriøst i forhold til det å kommunisere ordentlig sammen, face to face :S. i hvertfall om disse tingene her..

Jeg synes at det å ha sex med en annen person og roting er utroskap. kyssing og klining går mot utroskap.

Flørting er utroskap, det kan være bagatellmessig eller alvorlig. Noen bryr seg, noen bryr seg ikke, og noen blir litt såret og mer eller mindre glemmer det eller tilgir. Du har brutt grensene til typen din. Det spiller ingen rolle hva du og jeg mener. Han føler seg tråkka på på en utilgivelig måte. Du trodde at du bare tråkka såvidt på han, men du traff han midt i stoltheten og tilitten på en så ekkel måte (for han) at han ikke kunne leve sammen med deg lenger. Du kan forsøke å snakke med han en gang til, for å se om han tilgir når den første smerten har gått over. Noen kan tillate hverandre å flørte. I slike fall er det ikke utroskap.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
".....og hvor går grensen til utroskap?", spør du.

Min grense går ved å ha sex med en som ikke er din faste partner. Å fløorte, småkline, sende flørtende sms'er eller "på kant" meldinger på facebook osv anser jeg ikke som utroskap.

Wow... Vi har virkelig et annet syn på hva som er utroskap. Småklining ikke utroskap? Hvis du er i et forhold håper jeg dere har snakket om dette og at partneren din er enig i denne definisjonen, ellers kan dere nok få dere en overraskelse om temaet skulle dukke opp. Hvor setter du grensene ellers? Tafsing? Er det lov? Blir mange gråsoner nå man har den holdningen.

Skrevet

Jeg setter min egen grense ved å ikke gjøre noe som jeg ikke kunne gjort foran kjæresten min.

Det er også veldig viktig å finne ut om dere er på bølgelengde når det kommer til hva som er akseptert i forholdet, slik at det ikke kun er én av dere som legger lista, men at dere begge er enige om grensene.

Det kan jo også tenkes at det ikke var selve sovinga og meldingene kjæresten din reagerte på, men hemmelighold og løgner?

Gjest onlyme89
Skrevet

likte svaret ditt R..

Jeg hadde jo aldri vært i et sånt langvarig forhold før og hadde aldri vært i denne situasjonen. kall meg tafatt whatever, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre! jeg vill fortelle det, jeg ville ikke. så jeg spurte andre.. men det beste er vel å kun høre på seg selv for det er bare du selv om vet hvordan dere to fungerer.. for jeg mener også selv at dette var rent uskyldig! dårlig gjort, urettferdig, feil, gått over grensen, JA. men ikke i den grad at en ikke kunne snakka om det og finne ut en løsning sammen:S:(

Skrevet
Jeg har en veldig streng definisjon på utroskap.

Min definisjon på utroskap, er alt du gjør som du skjuler for partneren din er utroskap.

Dette tok jeg med bare for å understreke hvor viktig det er å ha klare grenser i et forhold.

Det nytter ikke si at grensen går ved sex, uten å ha definert hva som er sex.

Det nytter ikke å si at et kyss er greit, mens klining er ikke greit, uten å definere hva som regnes som kyss, og hva som er klining...

Dette sa sitt. Bra definisajon

Skrevet

Hva det enkelte par opplever som utroskap er forskjellig fra par til par og individ til individ. Hos oss har en usagt regel om at jeg ikke gjør noe jeg ikke ville likt om partneren min gjorde. Dette til en viss grad så klart. F.eks. når jeg var på jentetur i Spania så fant jeg tonen med et par engelskmenn. Altså, ikke nødvendigvis romantisk tone, men en god tone. Vi danset, tok shoter og pratet mye. Dette var veldig koselig synes jeg, ettersom de andre jentene på turen var single og ute etter menn på en litt annen måte enn det jeg var ute etter. Aller helst ville jeg jo hatt med meg min egen samboer, men han ser ikke poenget med å dra steder. Skal han ha ferie, skal han være hjemme. Uansett, mitt poeng var at jeg ikke gjorde da, eller siden, noe med mine nye bekjentskaper jeg ikke ville likt om min samboer gjorde. Altså, jeg hadde ikke hatt noe problem om han fant seg en venninne som han danset og pratet med når jeg ikke var der. Jeg fortalte jo samboer om disse bekjentskapene når jeg kom hjem, og han likte det sikkert ikke, men så lenge det ikke var spanjoler var det greit tror jeg.. :klø: (Han har det for seg at samtlige spanjoler som holder til ved typiske "turist-utesteder" kun er der for å sjekke opp blonde turister) Dette ble litt off topic, men min definisjon av utroskap er igrunn det jeg ikke vil at han skal gjøre med andre, gjør ikke jeg heller.

Skrevet

Hvor grensen går varierer utrolig mye fra person til peson. Ser mange sier det vi ikke kunne gjort forran kjæresten, sagt til kjæresten, ville likt at vedkommende gjorde...

Det viktigste er nok at man som par deffinerer en grense for hva som går ann og ikke går ann. Det er mye vi kan gjøre som er uskyldig, men det er ikke alt som er kjekt å høre om... Som meg, jeg vil mene at flørt er sunt, selv om man er i forhold, så lenge det blir med flørten. Ville ikke sett kjæresten flørte, ville ikke hørt noe videre om diste flørtene fra gan, ville ikke likt å vite om det. Men jeg synes ikke det er utroskap av den grunn, for som nevnt, jeg ser det som sunt og vil unne kjæresten det!! Men trenger ikke vite annet en at vi finner det greit.

Min grense går ved kyssing på munn.

Skrevet

Det du ikke kan gjøre med moren din - eller forran partneren din - er en grei beskrivelse på at man tråkker over en grense synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...