Gå til innhold

Hva gir jeg til nybakte foreldre?


tuji

Anbefalte innlegg

I vennekretsen min plopper det ut unger over en lav sko for tiden, bare i løpet av den siste uken har tre vennepar fått barn.

Til den ene babyen har jeg strikket, men de to andre har jeg ingenting til. Litt sent å strikke nå, vil gjerne ha med noe første gang jeg er på besøk. Så til dere som har barn: Hva ville dere blitt glad for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, den var ikke så verst, faktisk, det passer ganske godt til det ene paret. Men de må få noe mer, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Bodyer, ville min søster sagt. Gjerne i litt forskjellige størrelser (de vokser jo så fort ut av dem...) Det får de aldri for mye av. Ellers så setter de pris på barnevakt en gang i blant. Min søster har 3 barn, den eldste blir 4 i august og den yngste er 1 1/2 mnd, så hun vet hva hun snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær i str 62 og oppover, håndkle med hette, det som alt er nevnt, pysjamas, lue.

Vesla blir 1 år denne uka, min erfaring er at pysj trenger du stort sett hele året, unntaket er i denne varmen, og det er noe man ikke får fra alle andre. Lue skal barn under 1 år ha på seg ute, så det er også noe som alltid trengs. Gjennomsnittlig nyfødt str er 35. Barnevakt kjempe deilig ! Håndkle med hette, koselig og kjekt og etterhvert som barnet blir mer urolig, kan det gjøre tørkinga litt enklere. Jeg fikk klær nesten bare i 56 og noe i 62, litt større str hadde vært kjempe kos. Kjøp noe som ikke er utpreget sommer eller vinter (om du får tak i). Barn vokser forskjellig, vesla bruker nå 68 (6mnd) og blir altså 1 denne uka, fetteren hennes på 9mnd bruker 86 (11/2år).

Lykke til med gaveinnkjøpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å, jeg ønsket meg mye forskjellig da min datter kom til verden. Men en vil jo ikke bare gi klær til de nyfødte, det får de jo så mye av. Det vi fikk av litt skjeldnere ting var bl.a. Blomsterdekorasjon i feks lekespann med en liten dukke oppi, til gutt kan jo dekorasjon i lasteplanet på en leke-lastebil være morsomt. Selv har jeg gitt broderte bilder med barnets navn på om det allerede er bestemt, det går jo fort å brodere, gjør du på en kveldstime eller to. Et armbånd i sølv er et minne for livet. Mal et porselensfat i fint motiv....kan evt skrive fadervår på, eller barnets navn fødselsdato, vekt etc. kjøp tusjer for tegning på tøy-hvit t-skjorte i bomull og tegn et fint motiv- da gjerrne ole-brum som er så søt! Eller dumbo. Har du tegneferdigheter kan du tegne søte figurer og ramm inn i fin ramme. Selv er dette gaver jeg ville satt pris på og som jeg syntes er morsomt å gi bort!! Og husk det er tanken som teller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bøker? Det finnes mange flotte sangbøker f.eks. Vi fikk noen slike til vårt første barn, og det er gaver som er mye brukt :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er første barnet, så ville jeg kjøpt klær, f.eks bodyer, pysjamaser eller sparkebukser til den lille.

Dersom det er andre barnet ville jeg kjøpt en liten bamse til babyen og en vælvære ting til mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til barnet:

- min første bok/bildealbum

-blomsteroppsats

-gavekort til en babybutikk

-hentesett (reisehjem klær som bukse/body og tynn lue)

Til mor /far:

- bok om barneoppdragelsen/følg barnets utvikling

-gavekort til middag på resturant (en del av beløp for en ev middag)

-navneboken

Hmm,,, mer kommer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er ganske så perfekte å gi bort. Angrer bare på at jeg ikke visste om dem da jeg hadde småttiser.

Robeez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips! Tenkte på aromaterapi e.l. til mor, men da får jo ikke far noe, så kanskje det blir gavekort på middag når barnet er stort nok til å bli passet av andre. Bøker er også bra, skal ta en tur i bokhandelen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm hva vil JEG ha når den tiden kommer? kan tenke meg barnebøker -og cder med kjente og kjære barnesanger. det er alltid en høyst velkommen gave.

ellers barnepleieprodukter og bodyer, evt et søtt klesplagg i en litt større størrelse, kanskje 6 mndr. eller kanskje ei stooor konfekteske til mor? hihi.

klem Iset 21+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babyene får stort sett MASSE når de er nyfødte! dersom dette er veninner av deg, ville jeg gitt noe "egenpleieaktig" til den nybakte mammaen! Jeg fikk parfyme og deilig bodylotion av en veninne da minstemann var føst, og satte utroolig stor pris på det!

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mer og mer mot å gi foreldrene noe. Ett eller annet pleie-stash til mor, men hva skal far få? Begge er like nære venner, så jeg vil at begge skal få noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

En god bok til far om han liker å lese. Eler et abonnement på et blad? Liker han biler er vel Autofil et godt valg? Og så kan du jolegge noen flakslodd sammen med bekreftelsen på abonnementet eller gaven da? Tenk om de hadde fått mange tusen i gave av deg da ;) Da glemmer de ikke deg på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Jeg synes du har fått mange bra tips her, men blir ikke dette veldig dyrt hvis du skal gi foreldrene gave også? Hvis du i løpet av den siste uken har tre foreldrepar + baby du skal gi gave til, mener jeg... Jeg forventet ikke noen personlig gave da jeg fikk mine barn, men min søster ga meg noen kremer + + da jeg fikk førstemann. Ellers var alle gavene til barna, hvis jeg ikke husker feil.

En gave som jeg ble veldig rørt av var da jeg i fjor fikk "gavekort" på 6 x barnevakt av to barnløse venninner.

Ellers så synes jeg fotoalbum til barna er veldig flott å få. Min mor laget fotoalbum til hver av oss barna (fra da vi var nyfødt til langt opp i tenårene) i tillegg til "vanlige" familiealbum. Jeg lager tilsvarende til mine barn og de er alt blitt svært populære! Barna mine er 3 og 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...