Gå til innhold

Plagsomme duer på balkongen

Anbefalte innlegg

Gjest Duelei
Skrevet

Det har de siste ukene frekventert to duer på balkongen vår. De kommer stadig vekk og sitter og driter og kurrer. Irriterende både med møkka og lyden. Er redd de skal finne på å bygge reir der ute. Hvordan kan vi bli kvitt disse? Har lest litt rundt på nett og det meste jeg finner av tips er nett og slike pigger som gjør at duene ikke kan lande. Men det lar seg jo ikke gjøre å bruke på en balkong. Må ærlig innrømme at jeg har vært inne på tanken om å sette ut rottegift på balkongen men har jo hørt at hunder og katter kan bli skadet eller dø av å spise skadedyr som har fått i seg gifta, noe vi jo ikke ønsker. Er i tillegg usikker på om denne rottegifta lar seg feste fast eller om duene kan dra den med rundt og ned på plena. Noen som har andre, mer humane tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt alvorlig, man dreper ikke duer med rottegift! At det går an...

Heng netting foran balkongen. Forhåpentligvis finner duene seg et nytt yndlingssted etter et par uker, og du kan ta nettingen av igjen.

Gjest Duefri
Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg.

Da tok jeg rett og slett og fylte et litermål med kaldt vann og kastet mot duene. Det tok ikke lang tid før de forsvant for godt.

Skrevet

Netting lar seg vanskelig gjøre på balkongen vår. Når det gjelder det med rottegift vil vi jo helst slippe det, det blir siste utvei. Men vi tar jo liv av rotter, kakerlakker, løskatter og løshunder etc der det er problem, ser ikke hva som er så anderledes med skitne byduer som legger igjen den loppete møkka si der vi spiser. Jeg lar meg i alle fall ikke invadere av duedritt. Men vi har jo forskjellig syn på ting :-)

Til Duefri: Det med vann var ikke dumt, det skal prøves :-) Takk for tipset.

Gjest Methuselah
Skrevet

Legg ut gift i brødsmuler dette vil drepe duene... Problemet løst

Gjest Megvel
Skrevet

Jeg har en pETa løsning.

Heng opp CD-er eller sånne små speilkuler du kanskje hadde på juletreet, de som ligner discokuler. Funker som fy.

Uten finner du snart et rede med fine små egg i...been there done that!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...