Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der ute! :goodbye: Lurte på om det er noen som har prøvd å farge brynene til frisør, hudpleie etc..?

Fordi jeg har ganske lite hår på brynene fra før av og kunne tenke meg de litt tykkere og litt mørkere fordi de er ganske lyse så de vises nesten ikke. Begynner å bli ganske lei av å farge de med blyant hele tiden ;l

Noen som har prøvd det før? Farging av bryn? Hvordan funker det? Ser det naturlig ut? Og varer det lenge?

Hva med permanent farging?

Takker for svar !! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har prøvd det, flere ganger! I starten gjorde jeg det hos frisør, men fant fort ut at dette går like greit å gjøre hjemme selv. Depend og Kolokrem har farger for vipper og bryn. Følg bruksanvisningen på pakken. Resultatet blir kjempefint og naturlig! Fargen forsvinner gradvis - og om du synes at resultatet blir for mørkt med det samme, så lysner det faktisk litt til neste morgen.

Skrevet
jeg har prøvd det, flere ganger! I starten gjorde jeg det hos frisør, men fant fort ut at dette går like greit å gjøre hjemme selv. Depend og Kolokrem har farger for vipper og bryn. Følg bruksanvisningen på pakken. Resultatet blir kjempefint og naturlig! Fargen forsvinner gradvis - og om du synes at resultatet blir for mørkt med det samme, så lysner det faktisk litt til neste morgen.

Ah, tusen takk ! Skal ihvertfall gi det et forsøk ^^

Men med fargene åsånt? Blir fargene mørkere enn det de er på pakken? Burde jeg da gå en tone lysere for å være sikker på at det ikke blir for mørkt?

Skrevet

Fargen varierer etter hvor lenge du lar den sitte i, så jeg ville anbefalt deg å begynne med den korteste virketiden. Feks hvis det står "la fargen sitte i 15-25 minutt", så vasker du den bort etter 13-15 minutt... Da risikerer du ingen skumle bryn i starten! :) Selv har jeg brukt fargen som heter "brunsort", og den er helt fin. Jeg er lys i huden, lyse øyevipper og lyse brun - med mørkblondt hår.

Skrevet

Jeg har mörke öyenbryn, nesten sorte - men jeg synes likevel de hjemmefargingene alltid blir for mörke. De er fine paa vippene, men brynene blir alltid for mörke, selv ved bare et par minutters virketid. Mulig det ikke blir saa mörkt hvis man har lysere utgangspunkt, men jeg ville latt det sitte veldig kort i förste gangen!

Var hos frisören en gang og bleket brynene for jeg önsket at de skulle bli lysebrune og harmonere mer med det blonde haaret mitt...hihi...de ble korngule! Skikkelig fint!

Skrevet

Det er ikke noe stort problem å farge bryn selv, men siden du har lyse bryn med litt lite hår så ville jeg gjort dette profesjonelt første gangen. Gjør du det hos hudpleier får du som regel forming av brynet med på kjøpet, og da får du to ting i ett - du får en farge som blir fin og ikke for mørk, slik at du kanskje bedre kan venne deg til dine "nye" bryn, og det blir lettere for deg å følge opp med hjemmefarging senere når brynene er formet og du har sett hvordan de skal være.

Skrevet

Jeg farger håret med henna, og da tar jeg litt av restene på brynene.

Passer veldig godt på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...