Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei der ute! :goodbye: Jeg har aldri prøvd farging av bryn til hudpleie etc før, noen som har?

Hvordan er permanent farging?

Jeg har ganske lite hår på brynene fra før av og de er ganske lyse, så bruker å farge de selv med blyant, men begynner å bli litt lei av den blyanten nå ;l

Noen som vet hvordan farging fungerer? Blir det naturlig resultat? Ser det "fake" ut?

Hvor lenge varer det?

Takker for svar ! :)

Endret av lenamadde
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å farge vipper og bryn hos frisøren sist høst. Er blond med lyse vipper/bryn også.

Ville ha bruntone, men fargen ville ikke sitte. Etter 3 forsøk prøvde de med svart. Den tok nesten ikke den heller. Den lille fargen som satt forsvant etter noen få uker.

Og farging av øyevippene svei noe grusomt i øynene noen minutter.

Det var bare ikke verd bryet og pengene, så jeg er tilbake til daglig farging med blyant og mascarra.

Andre synes de fikk alt for mye farge . Så hvordan dine bryn tar farge er vanskelig å forutse før du har prøvd.

Skrevet

Heia,er blond og har gjort det i mange år,hele ansiktet blir forandra og vipper og bryn er jo superviktig.Jeg bruker å gå til hudpleier siden det koster kun 300 for voksing,farging av bryn og vipper.Bruker brun på bryna og blåsvart på vippene.Du burde absollut prøve,kan ikke bli miss men må jo gjøre bryna fine først med napping/voksing.Jeg farger bryna min en gang i mnd for det forsvinner fort.Vippene tar jeg bare innimellom.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg farger mine bryn selv. Synes det er bortkastet å gå til hudpleier når det er så enkelt å gjøre det selv. Jeg er lys/mellomblond og farger brynene mine med brun farge, det blir mer farge etter jo lenger den sitter på. Det kan være lurt å gjøre det et par dager før du skal på fest e.l. for hvis du er uheldig og får litt utenfor, eller smører på veldig mye kan ´brynene se litt store og mørke ut. De blir fine igjen når det har gått et par dager og du har fått nappet dem til igjen. Fargen sitter kanskje en måned. Jeg pleier å farge mine hver 2-4 uke.

Skrevet (endret)

Jeg farger selv. Går helt fint. Jeg kjøper Colocremè, og er storfornøyd.

Nå har jeg lært meg hvor lang tid som trengs, men i begynnelsen ble det ofte for mørkt. Så jeg pleier å la fargen sitte på kortere enn det står på pakken.

Dessuten kan det være veldig greit å fukte en q-tip og ta bort all farge som går litt utenom "den oppmerkede løypa" like etter at du har påført kremen- da slipper du at fargen setter seg utenfor øyenbrynene.

Lykke til.

Endret av missLynch
Skrevet

Tuuusen takk for råd og tips alle sammen !

Da får jeg bare prøve meg fram ;D

Skrevet

Helt enig i at du bør prøve deg frem med å gjøre dette selv hjemme. Har sett vanvittige dårlige resultat på folk som har vært på såkalt "salong" for å få brynene ordnet. Selv bruker jeg Kolokrem askeblond. Napp og trim (IKKE OVER-TRIM) før du farger. Her er en liten snutt på hvordan man trimmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...